Avarinis nusileidimas: kodėl britų RAF naikintuvo pilotas delsė katapultuotis iš liepsnose skendinčio orlaivio? (Video)  ()

Du Jungtinės Karalystės Karališkųjų oro pajėgų (Royal Air Force, RAF) reaktyviniai naikintuvai Harrier GR9 po ramios patruliavimo sesijos leidosi Kandaharo karinės bazės oro uoste (Afganistanas) su visa ekipiruote – ekipažai parsiskraidino visas bombas. Tačiau staiga suveikė vieno iš naikintuvų įspėjimo sistema apie į orlaivį atskriejančią priešo raketą. Viskas baigėsi lėktuvo katastrofa, o pilotas iš liepsnų apimto naikintuvo katapultuotis vis delsė.

Katastrofą patyrė antrasis naikintuvas. Pirmajam tandemo lėktuvu paleidus liepsnas, kurios klaidina infraraudonųjų spindulių sistemomis naviguojamas priešo raketas, ir sėkmingai nutūpus, antrojo naikintuvo pilotas paskutinę akimirką nusprendė nutraukti nusileidimo veiksmą ir pamėgino vėl kilti į orą.

Deja, per vėlai. Naikintuvo Harrier inercija buvo per didelė – negelbėjo nė piloto pastangos įjungti reaktyvinius variklius maksimaliu pajėgumu. Lėktuvas uodega rėžėsi į pakilimo taką. Naikintuvo važiuoklė nuo tokio smūgio, savaime suprantama, subyrėjo į šipulius – naikintuvas pilvu nušliuožė apie 1,2 km.

Nuostabiausia yra tai, kad bombomis pakrauto naikintuvo pilotas nesikatapultavo iš liepsnų apimto orlaivio stebėtinai ilgai. Taip jis mėgino išvengti nesėkmingai nutupdyto naikintuvo susidūrimo su keturiais kitais oro uoste stovėjusiais skrydžiui paruoštais karinių oro pajėgų orlaiviais. Vaizdo įraše nesunku įsitikinti, kad pilotas iš kabinos katapultavosi tik tą akimirką, kai liepsnos pasiekė piloto kabiną.

Pilotas nugabentas į ligoninę, tačiau vėliau paaiškėjo, kad jis atsipirko tik sumušimais. Pilotas prarado lėktuvą, tačiau tapo unikalaus pilotų, kuriems teko katapultuotis, klubo nariu – apie narystę byloja išskirtinis kaklaraištis, kuris įteikiamas tik katastrofų metu katapultomis išsigelbėjusiems pilotams.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(49)
(1)
(48)

Komentarai ()