Tokių prastų finansinių rezultatų „Apple“ neturėjo jau 15 metų ir vienintelės viltys - kinų į kampą spaudžiamas „iPhone 7“  (9)

„Apple“ įplaukos praėjusiais finansiniais metais sumažėjo pirmą kartą per 15 metų, tačiau JAV technologijų milžinė tikisi, kad jau šį ketvirtį jos įplaukos dėl didelės naujų „iPhone“ modelių paklausos padidės.

Rugsėjo 24 dieną pasibaigusiais finansiniais metais įplaukos sumažėjo 7,7 proc. iki 215,639 mlrd. JAV dolerių, o grynasis pelnas krito 14 proc. iki 45,67 mlrd. JAV dolerių, pranešė „Apple“.

Vien ketvirtąjį finansinių metų ketvirtį „Apple“ grynasis pelnas sumažėjo 19 proc. – nuo 11,1 mlrd. JAV dolerių, arba 1,96 JAV dolerio akcijai, tuo pat laikotarpiu metais anksčiau iki 9 mlrd. JAV dolerių, arba 1,67 JAV dolerio akcijai.

Analitikai prognozavo, kad įmonės grynasis pelnas sudarys vidutiniškai 1,65 JAV dolerio akcijai.

„Apple“ įplaukos praėjusį ketvirtį sumenko 9 proc. iki 46,9 mlrd. JAV dolerių.

Naujieji „Apple“ išmaniųjų telefonų modeliai – „iPhone 7“ ir „iPhone 7 Plus“ – prekyboje pasirodė tik rugsėjo viduryje ir įmonė tikisi gerų šių įtaisų pardavimų šį ketvirtį, kuris apims ir kalėdinės prekybos laikotarpį.

Praėjusiais finansiniais metais „iPhone“ teko 63 proc. „Apple“ įplaukų. Vien ketvirtąjį ketvirtį įmonė pardavė 45,5 mln. „iPhone“ vienetų – 2,5 mln. mažiau negu metais anksčiau, tačiau viršijo numatytus 44,8 mln. Todėl bendrovė prognozuoja, kad pajamos už šventinio periodo pardavimus bus didesnės, nei iki šiol manyta, tarp 76 ir 78 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu vidutinė ekspertų prognozė šiam ketvirčiui yra mažesnė – 74,9 mlrd. JAV dolerių.

Nežiūrint pardavimo augimo, trečiojo ketvirčio pajamos smuktelėjo 9 proc., iki 46,85 mlrd. JAV dolerių, taigi pirmą kartą nuo 2001 m. metinės pajamos sumažėjo, ir tai yra ženklas, kad išmaniųjų telefonų rinkoje vyksta lėtėjimas ir didėja konkurencija, ypač su Kinijos gamintojais - daugybė pavyzdžių iš Kinijos turgelio liudija, kad kinai ne tik gamina pigius, bet ir labai neblogus telefonus.

„Apple“ įplaukos iš „iPhone“ pardavimų praėjusį ketvirtį sumažėjo 13 proc., o iš „iPad“ pardavimų – nepakito. Kompiuterių „Mac“ pardavimai krito 17 proc., tačiau įplaukos iš paslaugų, įskaitant „Apple Music“, „iTunes“ ir „App Store“, padidėjo 24 procentais.

Pasak „Forrester Research“ analitiko Franko Gilletto, rezultatai rodo, kad „Apple“ daro pažangą, siekdama diversifikuoti savo produktų ir paslaugų asortimentą, kai išmaniųjų telefonų pardavimai stringa. „Įplaukų iš paslaugų augimas rodo, kad jie nėra vien įtaisų gamintojai“, – pareiškė jis.

Pasak eksperto, kuo labiau vartotojai naudojasi „Apple“ programėlėmis ir paslaugomis, „tuo mažesnė tikimybė, kad jie pereis pas konkurentą“.

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(6)
(7)
(-1)

Komentarai (9)

Susijusios žymos: