Lietuvos policija galės važiuoti net 300 km/h greičiu: „mūsų pareigūnams toks greitis - ne problema“  (8)

Praėjusią savaitę visuomenei pristatytas naujas įspūdingų parametrų policijos automobilis „Audi A6 Quattro“ (3 litrų dyzelinis variklis, 267 arklio jėgų, 200 kW, 4 varomi ratai, gali pasiekti iki 300 km/val. greitį). O ar daug Lietuvoje tokiu greičiu saugiai važiuoti gebančių žmonių? Ar daug mūsų šalyje tokiam skraidymui ant žemės tinkamų kelių, išskyrus apleistų aerodromų pakilimo takus?

Visuomenei ištransliuota žinia apie naujo policijos automobilio pajėgumą pasiuntė rimtą signalą vadinamiesiems kelių gaideliams - sprukti nuo tokio žvėries galėtų ryžtis nebent pats didžiausias optimistas arba kvailys. Kelių chuliganai gali naiviai tikėtis, kad policijos automobilio techninės galimybės viršys jį vairuojančių pareigūnų sugebėjimą suvaldyti šį monstrą.

Ar daug policininkų sugebėtų saugiai važiuoti 300 kilometrų per valandą greičiu? Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys „Vakaro žinioms“ patvirtino, kad toks greitis specialiai pasirengusiems pareigūnams - ne problema.

„Nuolat dalyvaujame ekstremalaus vairavimo kursuose, keliskart per metus rengiame ekstremalaus vairavimo mokymus, - sakė V. Grašys. - Mūsų tarnyboje vairavimo įgūdžių tobulinimui skiriamas ypatingas dėmesys. Be abejo, tokiu greičiu vykdyti persekiojimą yra tikrai sudėtinga, dėl to visų pirma turi būti itin saugus pats automobilis.“

Ekipažai, dirbsiantys šiame automobilyje, pasak V.Grašio, keisis nuolat. „Mūsų tikslas - kad šis automobilis nestovėtų garaže, o kuo daugiau važinėtų, - sakė V. Grašys. - Naujasis automobilis dirbs visoje Lietuvoje: tiek magistraliniuose, tiek krašto keliuose, tiek miestų gatvėse.“

Ar dažnai šiam policijos automobiliui teks pasiekti maksimalų greitį? V. Grašys teigė tikįs, kad pareigūnams dažnai spausti šio galiūno akceleratorių iki galo tikrai nereikės. „Maksimalias naujojo automobilio galimybes išnaudoti tikimės tik ypatingais atvejais, kai bus vykdomas grėsmę aplinkiniams keliančių bėglių persekiojimas, - sakė V. Grašys.

- Tikimės, kad mūsų šalies vairuotojai pagaliau suvoks, jog net ir milžinišku greičiu mėginti pasprukti nuo policijos yra beprasmiška. Vairuotojai jau ir šiaip vis dažniau atsisako noro bėgti nuo policijos, nes žino, kad vis tiek bus sulaikyti. O naujojo mūsų automobilio techninės specifikacijos užtikrina, kad persekiojant nenutiktų taip, jog policijos automobilis pasieks ribą, nuo kurios persekioti bėglių nebegalės.“

Automobilyje sumontuota naujausia greičio fiksavimo sistema, kuri leidžia matuoti momentinį greitį. Nufotografuotas pažeidimas iš karto patenka į duomenų bazę, tad pažeidėjas, įvertinus visas aplinkybes, gali būti net nestabdomas ir nepersekiojamas.

„Ar pažeidėjas kelia grėsmę, ar jį reikia persekioti ir sustabdyti, sprendimą priimti turės patys pareigūnai, - sakė V. Grašys. - Priimant tokį sprendimą turės būti įsitikinta, kad pareigūnų veiksmai nekels pavojaus aplinkiniams ir pavyks užtikrinti maksimalų saugumą. Tačiau bet kokiu atveju pažeidėjas nuo atsakomybės neišsisuks.“

O ar nevertėjo vietoj vieno kelių galiūno geriau investuoti į keletą žemesnės klasės automobilių? Kita vertus, ar visada kiekybė geriau už kokybę? Pasak V.Grašio, klaidingai traktuojama, kad įsigytas „Audi A6 Quattro“ yra aukščiausios klasės automobilis.

„Tai yra vidutinės klasės automobilis, - sakė V.Grašys. - Jo kaina nėra smarkiai didesnė už kitų gamintojų automobilius, tačiau kiti gamintojai negalėjo pasiūlyti tokių specifikacijų, kokių pageidavome.

Šis automobilis pirmiausia yra policijos pareigūnų darbo vieta, kuri turi būti saugi, patogi, sudaryti sąlygas tinkamai užtikrinti eismo priežiūrą. Vargu ar šiuo atveju kiekybė būtų geriau už kokybę. Pagal mūsų poreikius mums buvo reikalingas būtent tokios klasės automobilis, su keturiais varomais ratais, galingu varikliu.“

Važiuoti didesniu nei 250 kilometrų per valandą greičiu nėra tekę net ir keliuose, kur tai leidžiama, pavyzdžiui, Vokietijoje. Nebuvo tam reikalo. 300 kilometrų per valandą ir didesniu greičiu esu važiavęs tik lenktynių metu.

Mūsų šalies keliai, pavyzdžiui, autostrada link Panevėžio ar autostrada link Palangos, teoriškai tinka važiuoti kokiu tik nori greičiu.Žinoma, turi būti geras automobilis, tvarkinga stabdžių sistema ir atitinkamos kvalifikacijos vairuotojas. Nors važiuojant geru automobiliu greitis nesijaučia, prie didelių greičių besipratinantiems pareigūnams reikės adaptuotis ne tik technine prasme, bet ir psichologiškai.

Maksimaliems greičiams žmogus turi būti specialiai parengtas - prie greičio reikia priprasti. Jei vairuotojas bus gerai parengtas, jis puikiausiai susitvarkys su tuo automobiliu, įvertins eismo sąlygas, kelio dangą, kitų eismo dalyvių elgesį.

Naujo policijos automobilio įsigijimas sveikintinas. Jei yra chuliganų, lakstančių didžiuliais gerais automobiliais, juos reikia sutramdyti.

Stasys Brundza, automobilininkas, buvęs garsus lenktynininkas

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“ 

Aut. teisės: Vakarų ekspresas
Vakarų ekspresas
Autoriai: Sidas Aksomaitis

(7)
(15)
(-8)

Komentarai (8)