Apple kuria ne automobilį — ji kuria kai ką daug didesnio  (13)

Apple su savo mitiniu „Apple Car“ elgiasi išties keistai. Pasamdžiusi 1 000 žmonių darbui slaptoje, daugelio manymu, automobilio kūrimui skirtoje programoje Project Titan, kompanija praeitos vasaros gale šimtus jų atleido. Stebėtojai šią žinią interpretavo kaip vieną iš periodinių Apple eksperimentų: kompanija pažiūrėjo, ko reikėtų, norint sukurti automobilį ir nusprendė to nesiimti.

Tačiau Samas Sheadas iš Business Insider neseniai atrado slaptą Apple biurą Berlyne, kuris, šaltinių teigimu, didžia dalimi skirtas transportui. Čia dirbantys inžinieriai buvo pasamdyti iš automobilių kompanijų, o kai kurie dirba su žemėlapių projektais.

Tai kuria Apple automobilį ar ne?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

UBS analitikas Steven Milunovich pasikalbėjo su Horace Dediu (iš Asymco.com) ir Neil Cybart (iš AboveAvalon.com) ir pasiteiravo jų nuomonės apie tai, kas vyko Project Titan. Šie pažymėjo keturis aspektus:

  • Transportas — „$5 trln vertinant siaurai, arba $15 trln, vertinant plačiai“ — yra didesnė rinka, nei IT ar sveikatos apsaugos sritys, kur Apple jau giliai įsitaisiusi.
  • „Plintant autonominiam vairavimui, bus vis mažiau automobilių savininkų.“
  • Ir „kompanija kaupia patirtį jutiklių, vairavimo ir žemėlapių technologijų srityse“.
  • Apibendrinant, „Project Titan veikiausiai yra transporto platforma — ne automobilis, o visas paslaugų paketas,“ rašė Milunovich.

$5 trilijonų rinkos dydis yra svarbiausias veiksnys. Jei Apple nori ir toliau augti, ji privalo žengti tik į dideles rinkas. Pati Apple yra tokia milžiniška, kad šios rinkos turi būti mul­ti­mi­li­jar­di­nės; antraip nėra prasmės. (Pavyzdžiui, Apple Watch yra populiariausias dėvimas technikos įrenginys, tačiau Apple visatoje jo reikšmė minimali.)

Kitas svarbus aspektas – Apple gali taikytis į „transporto platformą… visą paslaugų paketą.“

Pagalvokite apie tai.

Jei ateities automobiliai važinės autonomiškai, ką veiksite jame sėdėdami? Kad ne­nuo­bo­džiau­tu­me, reikės pramogų, komunikacijų ir darbo programėlių. Apple tuo jau užsiima kituose įrenginiuose. Automobiliui reikės navigacijos informacijos, Wi-Fi, plačiajuosčio ryšio, ir gal net nuosavos operacinės sistemos. Apple jau turi ir tai.

Sudėkite tai su dar vienu gandu iš Apple archipelago: kad Apple kuria išmanųjį garsiakalbį su ekranu, kurį žmonės galės naudoti namuose. Apple tai jau daro — tai vadinama iPad ir jame yra Siri. Jei yra galimybė patiekti naują produktą virtuvėje, ant kurio bus galima šaukti ruošiant valgį virtuvėje, tada Apple jau visai šalia. Apple Homekit gali būti tokio produkto embriono užuomazga.

Nereikia didelių pastangų, norint pakartoti iPad/išmanųjį garsiakalbį/Homekit patirtį kaip produktą, kontroliuojantį jūsų automobilį ir suteikiantį panašų į iOS sąveikos potyrį.

Pažvelkite į Tesla skydelį (viršuje). Didžiausia jo dalį sudaro kompiuterio ekranas.

Labai menkai tikėtina, kad Apple nepasistengs šio ploto užimti.

Jim Edwards
businessinsider.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(8)
(15)
(-7)

Komentarai (13)