„Tesla“ automobilių vagysčių skaičius tiesiog rekordiškai mažas, o ir pavogtus dažniausiai tenka grąžinti - kuo ypatingi šie elektromobiliai, kad jų taip vengia vagys? (Video)  (2)

Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie vagystes skaičiumi pasižymintis automobilių gamintojas yra „Tesla“. Elektrinių automobilių gamintojos automobiliai ilgapirščius atbaido ne tik savo „nuolat įjungta“ vietos nustatymo funkcija, bet greičiausiai apsisaugo nuo pavojų dėl to, kad jų valdymas skiriasi nuo kitų.

Bent jau tokios, pasak „Market Watch“, yra Nacionalinio nusikaltimų draudimo biuro (NICB) hipotezės.

Kaip rodo sukaupti duomenys, nuo 2011-ųjų buvo pavogti tik 139 „Tesla“ automobiliai. Šis skaičius yra gan įspūdingas, turint omenyje tai, kad „Tesla“ vien per pirmąjį 2018-ųjų ketvirtį pagamino beveik 35 tūkstančius automobilių.

Tai reiškia, jog per pastaruosius septynerius metus pavogtų automobilių skaičius sudaro mažiau nei 0,4 procento visų per pastaruosius mėnesius pagamintų automobilių.

NICB suregistravo, kiek kiekvienais metais įvyko „Tesla“ automobilių vagysčių:

  • 2011 – vienas automobilis;
  • 2012 – nei vieno;
  • 2013 – šeši automobiliai;
  • 2014 – 15 automobilių;
  • 2015 – devyni automobiliai;
  • 20​16 – 28 automobiliai;
  • 2017 – 57 automobiliai;
  • 2018 (sausis – gegužė) – 23 automobiliai.

Tačiau įdomioji statistika tuo nesibaigia. Jei pavogė „Tesla“ automobilį, didelė tikimybė, kad jis bus surastas. Iš 139 vagysčių nesurasti buvo tik trys automobiliai, tad pavogto „Tesla“ automobilio susigrąžinimo tikimybė yra beveik 98 procentai, o bendras JAV vidurkis – 58,4 procento.

„Iš esmės geriau jau ir būti negali. Galvoju, kad įsėdę į „Teslą“ vagys tiesiog pasimeta ir jiems tampa sunku valdyti automobilį“, – „Market Watch“ aiškina NICB viešųjų ryšių vadovas Frankas Scafidi.

Kita tokio mažo vagysčių skaičiaus priežastis gali būti bendras „Tesla“ automobilių prieinamumas ir požiūris į jų taisymą, kuriuo pasižymi dauguma savininkų. Jei kažkas sugenda, „Tesla“ savininkas paprastai pristatys automobilį taisyti į „Tesla“ paslaugų centrą ir nesikreips į pirmą pasitaikiusią įstaigą, kurioje, pats to nežinodamas, gali įsigyti ir vogtą kito masinės gamybos automobilio detalę. Nors savininkai ir skundžiasi dėl vėluojančių darbų, visgi dėl to, kad pristatyti detales į „Tesla“ paslaugų centrus yra sudėtinga, o prie interneto prijungti automobiliai sukelia papildomų problemų, šie automobiliai tampa ne tokie patrauklūs vagišiams.

Kai vis daugiau automobilių gamintojų pereina prie orveliškos susietų transporto priemonių utopijos, tikėtina, kad bendras naujų automobilių vagysčių skaičius gali sumažėti. Nors vidutinė prie interneto prijungtų automobilių kaina ir yra gerokai didesnė nei įprastinių, dėl galimybės sekti automobilį visur, kur jis bevažiuotų, daugeliui smulkių vagišių kėsintis į tokius automobilius tiesiog nebeapsimoka.

Aut. teisės: delfi.lt

(13)
(1)
(12)

Komentarai (2)