ES teismas paskelbė naują reikalavimą interneto svetainėms: turi įspėti apie „Facebook“ mygtuko „Patinka“ naudojimą  (1)

Aukščiausiasis Europos teismas nusprendė, kad internetinės prekybos mažmenininkės privalo įspėti interneto vartotojus, jog paspausdami „Facebook“ mygtuką „Patinka“ jie siunčia savo asmeninius duomenis.

Remiantis Europos Teisingumo Teismo sprendimu, svetainės, kuriose naudojama „Facebook“ piktograma „Patinka“ ir nuoroda į bendrovės puslapius, siunčia duomenis apie vartotojus JAV interneto milžinei.

„Atrodo, kad perdavimas vyksta interneto naudotojams nieko apie tai nežinant ir nepriklausomai nuo to, ar jie yra socialinio tinklo „Facebook“ nariai ir ar jie paspaudžia mygtuką „Patinka“, – teigiama pranešime.

Dėl šios priežasties pagal ES duomenų apsaugos įstatymus Europos mažmenininkės ir JAV platforma yra kartu atsakingos už duomenų rinkimą ir išsiuntimą „Facebook“ patronuojamajai įmonei Airijoje.

Taigi naudotojai turėtų būti įspėjami ir turi būti paprašyta jų sutikimo rinkti jų duomenis, nors mažmenininkės ir neatsako už tai, ką „Facebook“ vėliau su daro su tokiais duomenimis.

„Po šios bylos įmonės, kurios savo tinklalapyje įterpia mygtuką „Patinka“, nebegalės slėptis už „Facebook“, – pareiškė Monique Goyens iš Europos vartotojų organizacijos.

„Todėl sprendime pabrėžiama interneto vartotojų teisė visada gauti informaciją apie tai, kokie duomenys renkami ir kaip jie naudojami interneto svetainėse“, – pridūrė M.Goyens.

Bylą iškėlė Vokietijos vartotojų apsaugos agentūra dėl internetinės drabužių svetainės „Fashion ID“, kurioje naudojamas „Facebook“ mygtukas, skatinantis pirkėjus viešinti jos gaminius.

Vokietijos informacinių technologijų federacija „Bitkom“ sukritikavo sprendimą, sakydama, kad tai padidins brangiai kainuojančią biurokratiją įmonėms ir nepagerins vartotojų teisių apsaugos.

„Savo sprendimu ETT užkrauna milžinišką atsakomybę tūkstančiams tinklalapių valdytojų – pradedant mažais kelionių tinklaraščiais ir baigiant internetinėmis prekybos vietomis bei didžiųjų leidėjų portalais“, – teigė „Bitkom“ vadovas Bernhardas Rohlederis.

Jis įspėjo, kad sprendimas neapsiribos „Facebook“ ir turės įtakos visiems socialinės žiniasklaidos papildiniams, kurie yra svarbūs daugeliui įmonių, norinčių plėsti savo pasiekiamumą internete.

Aut. teisės: BNS

(5)
(0)
(5)

Komentarai (1)