„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus primenantį garsą (Video)  ()

„Tesla“ galės uždainuoti ožkos balsu ar judėti skleisdama besidaužančių kokoso riešutų garsą.

„Tesla“ elektromobiliai skleis įdomių ir keistų garsų
„Tesla“ elektromobiliai skleis įdomių ir keistų garsų
© Mariordo (CC BY-SA 4.0)| https://commons.wikimedia.org

„Tesla“ programinės įrangos atnaujinimai automobiliams greitai suteikia naujų galimybių. Jais gerinamas autopiloto darbas, diegiami žaidimai, naujos funkcijos. Dabar „Tesla“ paskelbė, kad artimiausiu metu bus paleistas dar vienas atnaujinimas, kuris leis keisti garsinio signalo toną ir nustatyti garsą, kurį automobilis skleis važiuodamas mažesniu greičiu.

Elektromobiliai yra labai tylūs ir tai yra gerai. Jie leidžia atsipalaiduoti ilgų kelionių metu, rytais nežadina miegančių bedarbių kaimynų, o kartu mažina ir akustinę taršą miestuose. Tačiau yra egzistuoja ir neigiama tos tylos pusė - artėjančius elektromobilius sunku išgirsti, o tai kelia šiokių-tokių saugumo problemų. Europos Sąjungos institucijos nurodė, kad elektromobiliai turės skleisti kokį nors garsą, perspėjantį pėsčiuosius. Tokios taisyklės galios ne tik Europoje, bet gamintojai nesibaimina, nes tai yra vieni iš tų techninių reikalavimų, kuriuos įdiegti labai paprasta ir, sakykime, pigu.

Taigi, Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, paskelbė, kad po artėjančio programinės įrangos atnaujinimo „Tesla“ automobilių vairuotojai galės pasirinkti garsinio signalo toną ir melodiją. Tarp pasirinkimų - ožkos rėkimas, bezdėjimo garsas (kuris Muskui visada atrodė labai juokingas) ir besidaužantys kokoso riešutai. Jei nežinote, kodėl pastarasis pasirinkimas yra toks juokingas, pažiūrėkite šį klipą iš 1975-ųjų „Monty Python ir šventasis Gralis“:

Aišku, ne vienas skaitytojas dabar susimąstė apie tokio garsinio signalo legalumą. Pėsčiųjų perspėjimo garsas nėra aiškiai apibrėžiamas. Jis turi būti aiškiai girdimas bet kokiomis sąlygomis, tačiau koks tai garsas spręs tik gamintojai. Taigi, jei besidaužančių kokosų garsas atliks savo funkciją, „Tesla“ elektromobiliai miestuose važinės kaip apsimetėliai arkliai.

Tuo tarpu pagrindinio garsinio signalo garsas irgi nėra apibrėžiamas. Garsinis signalas JAV negali viršyti 110 dB, tačiau privalo būti girdimas 61 metro atstumu. Taigi, ne vietoje kirsdami kelią galite išgirsti ir ožkos rėkimą ir tai bus visiškai legalu.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(9)
(2)
(7)

Komentarai ()