„Google Chrome“: greita, bet lėtai įsisavinama naršyklė  (30)

Kompanijos „Google“ naršyklės „Chrome“ pristatymas, sukėlęs daugybę lūkesčių, įvyko jau daugiau nei prieš metus. Buvo tikimasi, kad ši naršyklė bus tokia pat naudinga kaip ir elektroninis paštas „Gmail“. Galų gale, kompanija „Google“ žengė dar vieną žingsnį konkurencinėje kovoje su kompanija „Microsoft“.


Naršyklės „Chrome“ išleidimas padidino konkurenciją ir kompanijai „Mozilla“, gaminančiai „Firefox“. Prieš naršyklės startą kompanija „Google“ pareiškė, jog atsižvelgdama į didelį nepasitenkinimą, kurį kėlė esamos naršyklės, ji tiesiog neturėjo kitos išeities, kaip tik išleisti savo naršyklę. Pasak pačios kompanijos, didžiausias nepasitenkinimas esamomis naršyklėmis susijęs su jų funkcionalumu ir greičiu kraunant įvairius tinklapius.

Ši naršyklė kompanijai „Google“ nebuvo šalutinis projektas: su jos išleidimu buvo tikimasi išplėsti savo interneto paslaugas bei ateityje sukuriamų programų spektrą. Tai buvo beveik epinis žingsnis: kompanija „Google“ su nauja naršykle atžygiavo į mūšį taikomųjų programų rinkoje. Tačiau problema ta, jog „Chrome“ nebuvo tokia gera, kaip derėjo būti mūšyje pergales skinančiam mitiniam herojui.

„Chrome“ vis dar užima nedidelę rinkos dalį – vos 4 proc., nors ji buvo pristatyta praėjusių metų rugsėjo 1 dieną. Taigi, naršyklė nepriartėjo prie bendro rinkos lyderio „Internet Explore“ ar antrosios pagal populiarumą naršyklės „Firefox“.

„Naršyklė „Chrome“ nesusilaukė tokios sėkmės, kokios „Google“ tikėjosi“, - sakė kompanijos „Forrester“ analitikas Sheri McLeish.

„Chrome“ sunkumai

Pirmiausia, nėra versijų, skirtų „Mac OS“ ir „Linux“ vartotojams. Tai dvi stovyklos, apjungiančios technologijų entuziastus ir ankstyvųjų programų versijų pradininkus. „Mac OS“ ir „Linux“ versijų išleidimas vis dar yra atidėtas. Negana to, durys į dideles įmones taip pat uždarytos, kadangi naršyklė „Chrome“ neturi pagrindinių savybių, reikalingų dideliems IT departamentams. Šias problemas kompanija „Google“ žada ištaisyti, tačiau yra ir kitų sunkumų, kuriuos ištaisyti yra sunkiau.

Vienas iš jų – tai vartotojų nežinojimas, kad tokia naršyklė yra. Dažnai vartotojai naudojasi jau numatytąja ir kompiuteryje įdiegta naršykle. Kita problema – tai „Chrome“ pristatymas. Ar iš tikrųjų pasauliui reikia dar vienos naršyklės? Galima paklausti ir kitaip: ar „Chrome“ siūlo tokių pagerinimų, kurie paskatintų vartotojus pereiti prie naujos naršyklės?

Kompanija „Google“ nedidina „Chrome“ galimybių tapti populiaresne. „Chrome“ beta versija ne tik buvo nestabili, bet ir neveikė su dauguma internetinių svetainių, tame tarpe ir su priklausančiomis „Google“. Nestebina ir žemas „Chrome“ naudojimas darbo vietose. „Mes niekada nematėme, kad vartotojai masiškai pereitų prie „Chrome“ naršyklės“, - teigė Sheri McLeish.

Nors „Chrome“ neužkariavo pasaulio greitai, tačiau kompanijos „Microsoft“, „Mozilla“ ir „Apple“ tolygiai ir pamažu, žingsnis po žingsnio, gerina arba bent jau bando gerinti savo naršykles. Tuo tarpu „Google“ tarsi prisirišusi prie šio projekto ir kol kas nepateikia jokių esminių patobulinimų, pastebi analitikai.

„Kompanija „Google“ turėtų likti žaidime, jei ji galvoja, kad yra inovatyvi ir siekia išsiskirti ilguoju laikotarpiu. Ji turi skirti lėšų marketingui ir tyrimams bei plėtrai“, - tvirtino „IDC“ analitikas Al Hilwa.

Taigi, kompanijai „Google“ reikia atlikti daugybę darbo, tačiau jos atstovai nestokoja optimizmo ir didelių problemų neįžvelgia.  „Google“ produktų valdymo grupės vadovas Brian Rakowski teigė, kad naršyklė turi apie 30 milijonų aktyvių vartotojų, nors ir neturi „Mac OS“ bei „Linux“ versijų bei nepalaiko didelių įmonių IT segmento. „Užėmus likusią rinką, mūsų padėtis bus pakankamai gera. Naršyklių augimas – tai lėtas procesas“, - tvirtino jis.

Vartotojų švietimas

Labai svarbus darbas, plečiant naršyklės naudotojų ratą ir reikalaujanti ilgalaikio įdirbio, yra vartotojų poreikių analizavimas ir jų patenkinimas. „Dauguma žmonių visiškai nesidomi ir jiems nerūpi naršyklės. Jie tiesiog nori naršyti internete“, - teigė Sheri McLeish.

Al Hilwa atliktas tyrimas rodo panašią realybę. Vartotojai galvoja, kad naršyklė yra neatskiriama kompiuterio ir jos operacinės sistemos dalis, kurios negalima pakeisti. Tai žinodama, kompanija „Google“ planuoja sekančią ataką konkurencinaime kare – ji ketina išleisti operacinę sistemą „Chrome“.

Be to, kompanija siekia sudaryti sandorius, pagal kuriuos kompanijos naujoji naršyklė būtų įdiegiama naujuose parduodamuose kompiuteriuose. Tai rodo paskutinysis kompanijos sandoris su „Sony“. Žinodamas vartotojų žinių trūkumą apie naršykles, kompanijos marketingo departamentas ėmė šviesti žmones. „Daugybė žmonių nežino, kas yra naršyklė. Tai didžiulis iššūkis mums“, - teigė Brian Rakowski.

Šiuo metu „Chrome“ komanda dėmesį sutelkė į naršyklės veikimo pagerinimą. Tai svarbiausias dalykas siekiant padidinti naršyklės naudojimą. „Naršyklėje „Chrome“ viskas, nuo „Javascript“ sistemos iki multiprocesų architektūros bus patobulinta“, - sakė Brian Rakowski. Tam reikia didžiulių pastangų. Nors vidutinis vartotojas nedaug nusimano apie naršyklių greitį ir kodo vykdymo spartą, tačiau bendras suminis rezultatas tūrėtų būti  pastebimas ir tai leistų pritraukti naujus vartotojus.

„Google“ strategija

Kompanija „Google“ teigia, kad „Chrome“ projekto vertė nėra siejama tik su šios naršyklės sėkme. Kaip atviro kodo naršyklė, „Chrome“ gali padėti pagreitinti inovacijas, labai svarbias kompanijai „Google“. Tačiau neaišku, kiek bus galima į kitas naršykles inkorporuoti „Chrome“ kodą. Dėl to „Google“ nusprendė sukurti naują naršyklę, o ne prisidėti prie „Firefox“ plėtros. „Buvo priežasčių, kurios neleido pasinaudoti esamomis technologijomis. Kai kurie architektūriniai pokyčiai buvo tokie skirtingi ir pavojingi, kad būtų buvę sunku juos įgyvendinti esamų kodų bazėje“, - sakė Brian Rakowski.

Aišku tai, jog naršyklė „Chrome“ pradėjo antrus metus neužkariavusi rinkos, tačiau ir nekapituliavusi. „Chrome“ komanda intensyviai dirba ir ruošiasi ateityje pristatyti versijas, skirtas „Mac OS“ bei „Linux“. „Kai tik mes turėsime laiko šiek tiek atsikvėpti, mes pridėsime „Mac OS“ bei „Linux“ versijas ir tai leis mums pasiekti naujus vartotojus“, - tvirtino Brian Rakowski.

Aut. teisės: IT žinios
(0)
(0)
(0)

Komentarai (30)