„Jie labai veiksmingi fronto linijoje.“ Iš kur Rusija gauna naujus Su-34 ir Su-35  ()

„Rostec“ skelbia padvigubinanti naikintuvų Su-30, Su-34 ir Su-35 gamybą. Tuo pačiu metu korporacija, kaip ir visa Rusijos aviacijos pramonė, yra tarptautinių sankcijų įtakoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Focus“ išsiaiškino, iš kur Rusijos armija gauna naujų naikintuvų ir kokį potencialą ji tam turi.

Rusijos pareigūnai ir toliau kuria savo gyventojams Rusijos ginklų tobulinimo ir pergalių vaizdą. Pagal geriausias SSRS tradicijas gynybos ministras Sergejus Šoigu 2023 metų kovą davė įsakymą padidinti ginklų gamybą karui Ukrainoje. Jau liepos pradžioje jis pareiškė, kad karinės pramonės įmonėms Rusijoje per trumpiausią laiką pavyko padidinti ypač populiarių ginklų rūšių, karinės ir specialiosios technikos bei naikinimo priemonių, reikalingų kovinėms užduotims atlikti, gamybą.

Daugiau lėktuvų: Rusijos „gynyba“ deklaruoja gamybos padidėjimą

Vladimiras Artiakovas, pirmasis valstybinės korporacijos „Rostec“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, nuėjo dar toliau nei ministras Šoigu – paskelbė, kad „Suchoi“ projektavimo biure dvigubinama naikintuvų gamyba.

„Kai kuriose pozicijose padvigubinome Gynybos ministerijai išduodamų kovinių orlaivių skaičių. Tai yra Su-30, Su-34, Su-35 - jie labai veiksmingi fronto linijoje“, - sakė Artiakovas interviu Rusijos žiniasklaidai.

Anot jo, tai pasiekti pavyko dėl reikšmingo gamybos įrenginių modernizavimo, darbuotojų perkėlimo į tris pamainas, o gamyklose – į 24 valandų darbo grafiką.

Priminsime, kad „Rostec“ korporacija užsiima Rusijos pramonės produkcijos kūrimu, gamyba ir eksportu civilinėms ir karinėms reikmėms.

Manipuliacija ir propaganda? Kiek naikintuvų pagamina Rusija?

Karo ir politikos apžvalgininkas Oleksandras Kovalenko pokalbyje su „Focus“ pažymi, kad Rusijos karinis-pramoninis kompleksas „Su“ šeimos naikintuvų gamybos piką pasiekė 2013–2014 m. Pavyzdžiui, 2014 metais Rusijos oro pajėgos iš karto gavo 101 naikintuvą. Po to jie pateko į nuosmukį. Tam įtakos turėjo Vakarų sankcijos ir paklausos stoka pardavimo rinkose.

„Sunku vertinti Artiakovo žodžius apie gamybos padvigubinimą, jei nežinoma, su kuriuo laikotarpiu jis lygina – praėjusiais, šiais ar kitais metais“, – „Focus“ sako Kovalenko.

Specializuoto leidinio „Defense Express“ vyriausiasis redaktorius Olegas Katkovas „Focus“ pažymėjo, kad Rusijos propaganda dažnai manipuliuoja skaičiais ir juos specialiai „sulieja“ bei duoda išpūstas „pergales“.

 

Aviacijos pramonės ekspertas Valerijus Romanenko cituoja šiuos skaičius, kurie, priešingai, rodo, kad „Suchoi“ projektavimo biure sumažėjo naikintuvų gamyba.

„2021 metais Rusijos Federacijoje buvo pagaminta 19 „Su“ šeimos lėktuvų, kalbame apie Su-30, Su-34 ir Su-35. 2022 metais šis skaičius buvo 27 vienetai plius du mokomieji. 2023 metų pirmojo pusmečio duomenimis, žinoma, kad „United Aircraft Corporation“ (vienija visas Rusijos Federacijos aviacijos įmones) perdavė du Su-30SM, po to dar du tokius lėktuvus.“, – „ Focus“ aiškina Romanenko.

Ar naikintuvų gamyba didėja? Ar sankcijos turi įtakos Su-35 gamybai

Minėtai UAC korporacijai, „Rostec“, aviacijos gamykloms ir jų valdymui taikomos tarptautinės Europos Sąjungos, JAV, Didžiosios Britanijos ir daugelio kitų šalių sankcijos. Tačiau šie apribojimai beveik neturi įtakos karinių orlaivių gamybai. Paaiškinama paprastai – visos produkcijos ciklas yra uždaras ir vis dar yra paremtos sovietų plėtra ir komponentų atsargomis. Kitas dalykas – sunku tiksliai nustatyti, ar ši produkcija tikrai didėja, ar tai yra propagandinė manipuliacija Rusijos rinkėjui. Yra žinomi atvejai, kai tos pačios rūšies ginklai po nedidelių modernizacijų buvo perduoti kaip nauji.

 

„Techniškai Rusija gali padidinti „Su“ šeimos naikintuvų gamybą, nes pas juos šiuo klausimu yra visiškai uždaras ciklas. Jeigu patys ko nors negamina, vadinasi, jau išmoko apeiti sankcijas ar įsigyti analogų civilinėje rinkoje. Nereikia pamiršti, kad visi šie naikintuvai yra seniai serijiniu būdu gaminamo sovietinio Su-27 modernizavimas, todėl problemų dėl komponentų neturėtų kilti“, – „ Focus“ pasakoja Katkovas.

Savo ruožtu Kovalenko pažymi, kad dėl sankcijų naujų Rusijos naikintuvų kokybė yra žemesnė nei prieš dešimt metų.

„Rusijos Federacija tikrai turi galimybę padidinti serijinių naikintuvų gamybą, tačiau dėl sankcijų jie jau turi kitų, daug prastesnių savybių. Galbūt tai net baziniai modeliai. Pavyzdžiui, Prancūzijos kompanija „Thales group“ tiekė Rusijos Federacijai elektroniką, kurios dėka vienu metu buvo galima sukurti naikintuvus Su-30SM arba Su-35S“, – pasakoja ekspertas.

 

Romanenko pažymi, kad naikintuvų konstrukcijoje Rusijos karinė pramonė mažiau priklausoma nuo vakarietiškų technologijų nei kovinių raketų gamyboje.

„Analogų nėra“: kokius naikintuvus šiuo metu gamina Rusijos Federacijos gamyklos

Kaip ir visi rusiški ginklai, kurie „neturi analogų ir yra patys geriausi pasaulyje“, naikintuvai Su-30, Su-34 ir palyginti nauji Su-35 yra sovietinio naikintuvo Su-27, kuris buvo sukurtas 70-ųjų pradžioje, tęsinys. ir tarnauja Rusijos armijoje nuo 1990 m.

Taigi, Su-30 yra tolesnis Su-27UB (mokymo ir kovos) modernizavimas, naikintuvas tarnauja Rusijos armijoje nuo 1992 m., o jį gamina Irkutsko aviacijos gamykla.

Su-34 gaminamas Novosibirsko aviacijos gamykloje. Būtent šis naikintuvas, pagal dizainerių projektą, turėjo pasipriešinti amerikietiškiems F-15 ir F-16, kurie tuo metu tarnavo daugiau nei 20 metų. Skirtingai nei Su-27, „trisdešimt ketvirtas“ sugebėjo tiksliai įvykdyti raketų bombardavimo atakas priešo antžeminius taikinius operaciniame ir taktiniame gylyje, taip pat sunaikinti priešo oro taikinius. Tai iš tikrųjų yra atlikti naikintuvo ir fronto linijos atakos lėktuvo užduotis – tikėtinas pasenusio Su-24 pakaitalas.

 

Naikintuvas Su-35 yra gilus Su-27 modernizavimas, jis netgi turėjo pavadinimą Su-27M, tai yra, modernizuotas. Lėktuvas yra daugiafunkcis ketvirtos kartos naikintuvas ir turi didžiausią ginkluotę savo klasėje. Teigiama, kad naikintuvas gali aptikti daugiau nei dvi dešimtis taikinių ir pataikyti iki dešimties iš jų.

Su-35 Rusijos armija priėmė 2014 m., jų gamintojas yra Komsomolsko prie Amūro aviacijos gamykla, pavadinta Gagarino vardu.

Visuose aukščiau išvardintuose Rusijos lėktuvuose naudojami įvairių modifikacijų AL-31 varikliai, kurie nuo devintojo dešimtmečio pabaigos buvo gaminami naikintuvams Su-27 ir vėlesniems jų atnaujinimams.

Remiantis Tarptautinio strateginių studijų instituto išleistu kasmetiniu vadovu „The Military Balance“, 2022 metų pradžioje Rusijos Federacijos oro ir kosmoso pajėgos turėjo 110 įvairių modifikacijų Su-30, 124 – Su-34. Per metus jų sumažėjo atitinkamai iki 99 ir 105. Per praėjusius metus naikintuvų Su-35 padaugėjo dviem vienetais iki 99.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(26)
(-13)

Komentarai ()