Statistika: elektronikos prekių pirkimą valdo moterys  (6)

Dizaino kompanijos "Smart Design" duomenimis, moterys nuperka 57% visų plataus vartojimo elektronikos prekių, tačiau įtakoja 90% visų pirkimų. Taigi, jei norėsite įsigyti naujausią televizorių ar mobilųjį telefoną, didelė tikimybė kad neišvengsite didžiausio namų elektronikos 'eksperto' konsultacijos.

Yra ir papildomos statistikos: moterys, kurios teigė manančios, kad gamintojas prekes kūrė turėdamas omenyje būtent jas, sudarė vos 1% visų apklaustųjų. Šis skaičius atkeliavo iš 2004 metų, tačiau mažai tikėtina, kad šiandien šis skaičius bus peržengęs, tarkime, 5%. Ir kodėl gi tai yra problema? Argi vyrams pagaminti produktai nėra lygiai taip pat tinkami ir visoms ledi? Ta prasme, argi reikalinga Y chromosoma norint naudotis nuotolinio valdymo pulteliu?

Pačios moterys pripažįsta, kad jų mąstymas vis gi skiriasi nuo vyrų - joms aiškinantis, kaip sukonfigūruoti maršrutizatorių, kyla daugiau problemų. Pavyzdžiui, Yale Universiteto atlikto tyrimo metu buvo analizuojami studentų gebėjimai sujungti kasetinio videogrotuvo sistemą naudojantis rašytine instrukcija. Maždaug 68% procentai vaikinų tą sugebėjo padaryti pirmuoju bandymų; moterų tarpe šis skaičius siekė tik 16%. Kalbant supaprastintai, vyrai turi daugiau 'pilkosios' smegenų masės, moterys - daugiau 'baltosios' masės, kuri atsakinga už skirtingą informaciją apdorojančių centrų susiejimą tarpusavyje. Kitaip tariant, moterys puikiai gali atlikti daugelį darbų vienu metu ir puikiai integruoja įvairias funkcijas, tačiau išsiaiškinti WiFi ryšio sutrikimo priežastį gali būti sudėtinga kliūtis.

Kaip gamintojai gali pasinaudoti šiais skirtumais savo naudai? "Smart Design" siųlo kelias nuorodas; jų tarpe:

  1. Pripažinkite, kad moterys nėra rinkos niša. Jos sudaro 51% populiacijos. Kai klausimas pasisuka link apsipirkinėjimo, jos vidutiniškai kontroliuoja 80 centų iš kiekvieno dolerio. "Didžiausia klaidą, kurią mums yra tekę matyti, yra moterų laikimas specialia interesų grupe, kuriai galima pritaikyti tik užbaigiamuosius gaminio projektavimo aspektus, tokius kaip spalva ir naudojamos medžiagos. Mes tai vadiname "mažinimo ir nudažymo rožine spalva" požiūriu. Kaip tik tai labiausiai kelia moterų nepasitenkinimą", teigia viena kompanijos atstovių.
  2. Projektuokite vidutiniam vartotojui, o ne šią sritį išmanančiam vartotojui. Tai nereiškia, kad produktas turi tapti "bukesnis" - jis turi būti prieinamesnis didesniam skaičiui žmonių. Kai vyrai turi daugiau kantrybės nei moterys technologinėje srityje, jiems problemų nekelia produktai, kuriais lengva naudotis. Kaip kriterijų galima būtų įvardinti kompanijos "Apple" gaminamą grotuvą "iPod". 
  3. Praplėsklite produkto funkcionalumą įtraukdami 'šiltesnių' vertybių.  Šaltos vertybės apima tokius epitetus kaip greitesnis, didesnis arba mažesnis, turintis daugiau savybių ir panašiai. Šiltos vertybės yra tos, kurios produktą suderina su vartotojo gyvenimo stiliumi. Ar gaminys estetiškai tinka namams arba ofisui? Ar jis leidžia vartotojui padaryti tai, kas įprasta, tačiau geriau ir lengviau? 
  4. Projektuokite įvertindami platesnį produkto poveikį. Moterų požiūris į plataus vartojimo elektroniką neišvengiamai įtakoja kitus žmones. Jos rūpinasi, kaip kompiuteriniai žaidimai paveiks jų vaikus, ar jų tėvai sugebės naudotis mobiliuoju telefonu nelaimės atveju, ar jų vyras netaps psichologiškai priklausomu nuo kokio nors įrenginio. Atitinkamai jas intriguoja produktai, pasižymintys pozityviu socialiniu efektu - pavyzdžiui, žaidimų kompiuterio "Wii" tinkamumu ypač plačiam vartotojų ratui ir jo teikiamomis linksmomis pramogomis. 
  5. Pridėkite tik tas savybes, kurioms yra gera priežastis. Tai darykite  ne tik siekdami patenkinti rinkodaros skyrių, arba dėl to, kad kompanijos inžinierius žavi jų pačių 'magiški' technologiniai sugebėjimai. “50 puslapių 'quick start' [liet. greitos pradžios] instrukcija nėra gera idėja", sako "Smart Design" specialistė Erica Eden.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)