Povandeninių miestų griovimas. Kam naftininkams $2,6 mlrd kainavęs laivas (Video)  ()

Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-09-14 Povandeninių miestų griovimas. Kam naftininkams $2,6 mlrd kainavęs laivas (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Susidomėjimą tokio universalo kūrimu stimuliavo platformų demontavimo platformų rinkos augimas. Visi skaičiavimai rodė, kad laivas turės būti gigantiškas. Pasirinkta puskatamaranio koncepcija, – kad iš priekio du laivo korpusai apimtų platformą kaip, kaip gigantiškas viniatraukis. Taip platformos viršų statyti ar demontuoti būtų galima galingais domkratais ir vandens balasto sistemomis – kaip, pavyzdžiui, daroma povandeniniuose laivuose.

Užsakymas pateiktas 2010 metais. Pastatyto laivo ilgis – 477 metrai (neskaičiuojant išsikišusios įrangos – 382 metrai), plotis 124 metrai ir vandentalpa >400 000 tonų. Pagal šį rodiklį Pioneering Spirit tapo didžiausiu laivu pasaulyje.

Pioneering Spirit galima statyti arba demontuoti iki 48 000 tonų sveriančius platformų antstatus ir pakelti ar nuleisti iki 25 000 t sveriančias pagrindo fermas. Pagrindiniame laivo denyje galima gabenti 27 000 t vamzdžių – mat laivu galima ir kloti vamzdžius. Pioneering Spirit įgula – 570 žmonių, o kainavo šis laivas ~$2,6 mlrd.

Karjeros pradžia

Pirmasis bandomasis laivo reisas įvyko 2014 metų lapkritį. Statybos užbaigimas ir bandymai truko dar du metus, ir tik 2016 metų rugpjūčio 22 dieną Pioneering Spirit priplaukė prie neveikiančios YME Repsol Norge platformos Šiaurės jūroje. Viršutinis antstatas stovėjo ant trijų plieninių, 4 metrų diametro kojų. Dinamine stabilizacijos sistema aprūpinto laivo korpusai apžergė pagrindo vamzdžius, prakišo po jais tvirtas sijas su domkratais ir paprasčiausiai nukėlė platformą nuo pagrindo.

Procesas, galintis tęstis savaites ir mėnesius, netruko nė paros. Paskui platformos antstatu nešinas laivas pasuko link Norvegijos krantų – čia užsakovė kompanija Veolia statinį išardys į metalo laužą ir vertingas atsargines dalis.

Pirmajam pramoniniam bandymui ši naftos platforma pasirinkta ne atsitiktinai. YME taip ir neišgavo nė barelio naftos, nes netrukus po jos pastatymo pagrinde buvo aptikti defektai, – ekologiniu požiūriu platforma buvo „švari. Be to, platformos antstatas buvo paklausus – visa techninė įranga nauja.

Rudenį Pioneering Spirit Roterdame bus sumontuota dar kita įranga. 2017 metų vasarą jis turės daug darbo – planuojama demontuoti keturias kompanijos Shell platformas Brent telkinyje. Demontavimas prasidės nuo 23 500 t sveriančios platformos „Delta“. Kita laivo užduotis – platformų antstatų montavimas Johan Sverdrup radimvietėje, kontraktas jau sudarytas.

Vien Šiaurės jūroje per artimiausius 30–40 metų reikės uždaryti ir demontuoti ~470 jūrinių platformų, tad Pioneering Spirit be darbo nestovės. Tačiau jo misija neapsiribos vien „skudurininko“ funkcijomis.

Naftininkų ekonomija

Kai amžių sandūroje atsirado nebeveikiančių platformų demontavimo prievolė, inžinieriai ėmė sukti galvas, kaip palengvinti jų statymą, surinkimą ir ardymą. Tačiau lengvai statomos ir ardomos platformos, turint tokią techniką, kaip Pioneering Spirit,gali būti paprasčiausiai pergabenamos į kitą vietą dar neišnaudojus jų veikimo resurso.

Naudojant šią technologiją, bus galima įsisavinti santykinai nedidelius naftos telkinius, kuriuose nuolatinę platformą statyti neapsimoka. Tokiais atvejais geriausiai tiktų laikina konstrukcija. Be to, Pioneering Spirit, jei reikia, galima nuimti platformų antstatus ir nugabenti į sausumą atnaujinimui – sumontuoti galingesnę gręžimo įrangą, papildomus mechanizmus, valymo sistemas, pagerinti įgulos gyvenimo sąlygas – ir po to nugabenti atgal ir tęsti darbą. Kai kurios gręžimo platformos domina energetikus kaip pvandeninių ar vėjo turbinų pagrindai – sausumoje galima pritaikyti įrangą naujoms užduotims ir taip suteikti platformai naują gyvenimą.

Giganto atsiradimą galima pavadinti kiekybės perėjimu į kokybę – naftininkai gauna naujas darbo efektyvumo didinimo priemones, vykdydami ekologinius reikalavimu ir tuo pačiu mažindami kaštus. Pigios naftos epochoje pats reikalingiausias gali pasirodyti esantis brangus instrumentas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(49)
(1)
(48)

Komentarai ()