Skaitmeninė televizija Lietuvoje: žiūrėsime naujoviškai, skaičiuos – senoviškai  (6)

Kitų metų rudenį Lietuvoje bus išjungta antžeminė analoginė televizija, ją visiškai pakeis skaitmeninė televizija. Tačiau televizijų žiūrimumo tyrimai išliks tokie patys, kaip ir prieš dešimtmetį – jiems atlikti ir toliau bus naudojami TV metrai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Dabartiniai TV metrai turi papildomą modulį, kuris leidžia atpažinti skaitmeninį signalą. Technologiškai klausimas yra išspręstas, mes jau dabar fiksuojame skaitmeninės TV žiūrovus, darysime tai ir toliau, sistema išliks tokia pati“, – patvirtina rinkos tyrimų bendrovės „TNS Lt“ projektų vadovė Renata Mackevičienė. „TNS Lt“ yra vienintelė televizijos žiūrimumą fiksuojanti bendrovė Lietuvoje.

Nors tyrimas išliks toks pat, televizijų reitingai turėtų kisti. Kaip rodo praėjusiais metais analoginę televiziją išjungusių Estijos ir Latvijos pavyzdžiai, populiarieji kanalai išliks lyderiais, tačiau varžydamiesi su keliskart išaugusiu konkurentų skaičiumi, dalį auditorijos atiduos mažesnėms televizijoms.

Didesnių reitingų viliasi ir „Lietuvos ryto“ televizija, anksčiau viešai išreiškusi nepasitikėjimą „TNS Lt“ duomenimis. „Labai laukiame perėjimo prie skaitmeninės televizijos, į ją orientavomės iš pat pradžių kurdami televiziją. Tikimės, kad tai atsispindės ir mūsų žiūrimumo reitinguose. Anot dabartinių duomenų turime 4 proc. auditorijos, tačiau esame įsitikinę, kad iš tikrųjų šis skaičius siekia bent 6 proc.“, – teigia „Lietuvos ryto“ televizijos rinkodaros direktorius Paulius Skučas.

Beje, „Lietuvos ryto“ televizija šio mėnesio pradžioje paskelbė esantis pirmasis komercinis kanalas Lietuvoje, pradėjęs transliuoti žinias plačiaekraniu 16:9 formatu.

Šiuo metu TV metrai yra integruoti į 550 televizorių, kuriuos žiūri apie 1050 respondentų visoje Lietuvoje. Pagal jų duomenis sudaromi žiūrimumo reitingai, esantys pagrindiniu rodikliu televizijų reklamos davėjams. Maksimali tyrimo paklaida, kai neišskiriama konkreti tikslinė grupė – 3 proc. Pagal dabartinę statistiką, liepą didžiausią auditorijos dalį iš Lietuvos televizijų turėjo TV3 (18,4 proc.), LNK (15,3 proc.) ir LTV (10,7 proc.).

TV metrai naudojami 33-ijose iš 36-ių Europos šalių, kuriose televizijos žiūrimumas yra matuojamas. Perversmą galėtų sukelti internetinės televizijos plėtra. Ši televizija leidžia fiksuoti kiekvieną žiūrovą individualiai, tačiau kol kas Lietuvoje ja naudojasi tik apie 5 proc. namų ūkių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Veidas.lt
Veidas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)