Tokio aparato dar nematėte! NASA nori paleisti revoliucinį lėktuvą su 14 propelerių: kam to reikia? (Video)  (8)

Tuo pačiu metu orlaivis bus maitinamas baterijomis, o pats projekto kūrimas inžinieriams užtruko beveik 10 metų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Eksperimentinis lėktuvas X-57 „Maxwell“ turės 14 sraigtų, kurie bus maitinami ličio jonų baterijomis. Inžinieriai projektavo ir kūrė orlaivį beveik 10 metų – netrukus jų darbo rezultatas pakils pirmajam skrydžiui, rašo „Gizmodo“.

„Pagrindinis projekto tikslas – ištirti didelio pakėlimo sparno galimybes ir potencialą“, – sako Seanas Clarkas, pagrindinis projekto X-57 tyrėjas. Inžinieriai šiek tiek pakeis elektros variklių vietą sparne, siekdami padidinti elektros variklių efektyvumą kilimo ir tūpimo metu.

Skrydis su elektriniu varikliu yra daug draugiškesnis aplinkai nei skrydžiai įprastais orlaiviais, tačiau jų elektra varomi lėktuvai negali skristi taip toli. Todėl inžinieriai nori sumažinti skrydžio nuotolio atotrūkį. Tiesiog šiandien nėra baterijų, galinčių dideliam elektriniam orlaiviui užtikrinti tokį patį skrydžio nuotolį kaip ir įprastiniai angliavandeniliais varomi lėktuvai.

NASA įsitikinusi, kad jų eksperimentai su sraigtais ir elektros varikliais suteiks impulsą kolegoms kurti analogus mažų, privačių elektrinių orlaivių segmente, o tai kada nors sukels revoliuciją šioje industrijoje. Jei viskas vyks pagal planą, tai šiais metais X-57 „Maxwell“ pakils į orą 20 minučių trukmės bandomajam skrydžiui. Ir tai bus pirmasis NASA lėktuvo pilotuojamas skrydis per 20 metų.

 

Beje, elektriniai lėktuvai, kaip ir elektromobiliai, nėra naujiena. Inžinieriai visa tai bandė sukurti daugiau nei prieš 100 metų, industrializacijos ir pirmųjų vidaus degimo variklių atsiradimo eroje. Pavyzdžiui, 1884 m. du prancūzų karo inžinieriai paleido vandenilinį dirižablį „La France“, varomą 8 arklio galių elektros varikliu su cinko chlorido baterija. Tačiau, kaip ir elektra varomų transporto priemonių atveju, lėktuvų elektriniai varikliai toliau nepasistūmėjo, atsižvelgiant į tai, kad tais laikais buvo pigus ir prieinamas angliavandenilių kuras ir mažiau rūpinamasi aplinkos tarša.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(1)
(9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (8)