Kodėl sunku smegenyse sutalpinti informaciją?  (15)

Mokymosi procesas – nelengvas dalykas. Ypač kai tenka išmokti keletą naujų dalykų per itin trumpą laiką. Rodosi, kad smegenyse visai naujai informacijai sutalpinti tiesiog stinga vietos ir ką tik, rodos, puikiai išmokta informacija išstumiama.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš tikrųjų, mokslininkai ištyrė, kad išmokti du naujus dalykus, ypač vieną po kito, yra sudėtinga. „Nature Neuroscience“ publikuotas tiriamasis darbas atskleidžia, jog bandant įsiminti du skirtingo tipo informacijos kiekius vieną po kito, antrasis informacijos blokas sutrikdo smegenų gebėjimą išlaikyti pirmiau išmoktą informaciją.

Siekdamas tai įrodyti Harvardo profesorius Edwardas Robertsonas su savo kolegomis atliko tiriamąjį eksperimentą su 120 savanorių studentų, kuriems buvo pateiktos 2 tipų su atmintimi susijusios užduotys.

Pirmausia savanorių buvo prašyta įsiminti tam tikrų žodžių sąrašą. Kita užduotis buvo tam tikro, savanoriams nežinomo, takto išmokimas pabarbenti pirštais. Nors su pirmąja užduotimi tiriamieji pradžioje susidorojo puikiai, tačiau atlikę antrąją užduotį, jie pamiršo didžiąją dalį neseniai išmoktų žodžių, rašo msn.com. „Tai gali reikšti tik tai, kad smegenys paprasčiausiai negali išlaikyti tiek informacijos vienu metu“, – aiškina Harvardo medicinos mokykloje dėstantis neurologijos profesorius E. Robertsonas.

Antrąkart atlikdamas šį eksperimentą profesorius naudojo priešais savanorio galvą dedamą magnetinį įrenginį, tiekiantį elektros impulsus į smegenis. Esant šiai stimuliacijai, žmonės abi užduotis atliko puikiai – prisiminė žodžius ir išmoko barbenti pirštais taktą, lyg būtų šias užduotis atlikę atskirai, neiškart. Paminėtina, kad stimuliacija neturi įtakos atminčiai, kai atliekama tik viena užduotis vienu metu. Taigi stimuliacija tik padeda išvengti sutrikdymo efekto, pasireškiančio, užduotis atliekant vieną po kitos.

Šis tyrimas praktiškai naudingas tuo, kad dar kartą įrodo, jog norint išmokti du skirtingus dalykus, būtina mokymosi proceso metu daryti pertrauką. Remiantis kitu E. Robertsono tyrimu, galima teigti, kad pakanka dviejų valandų trukmės pauzės.

Taigi, aktyviai mokantis naujų dalykų, nepamirškime leisti savo smegenims bent pora valandėlių pailsėti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (15)

Susijusios žymos: