Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
slack 2013-02-20 15:05
Turbūt, kad kaip tik viduramžiuose gimdydavo namuose.
Liandar 2013-02-20 15:09
Galėtų būti pavadinimas tikslingesnis, nes Europoj namie gimdo tik iki 2%, tai čia ne norma, o nelabai populiari alternatyva...
peeplt 2013-02-20 15:26
Naudojantis tokia praktika būtų tekę palaidoti viena savo šeimos nary. Arba gerių geriausiu atvėju invalidas.
Pyktį kelia tokios iniciatyvos. Visada atsiras žmonių kurie priešinsis mokslo ir medicinos pažangai. Prisiskaito "natūralistės" tokių straipsnių ir paskui nusišneka. Statydamos į pavojų ne tik savo, bet ir savo vaikų sveikatą. Gerai kad kitose šalyse tokių žmonių nuošimtis yra pakankamai mažas tik 1-2%.
Talkatif 2013-02-20 15:33
Lietuvoje pradžiai reik įteisinti gimdymus laiptinėse. Nes dalis gimdyvių engiamos dėl to yra.
Shinigami 2013-02-20 15:44
http://www.homebirth.net.au/2008/06/hom ... o-die.html
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... death.html
http://www2.macleans.ca/2011/08/26/dont ... s-at-home/
Daugiau googlėje per paiešką "born baby in home statistic"
Nors gimdymas namie pavojingesnis, bet manau čia tėvu teisė riktis kur gimdyti.
Vytautas 2013-02-20 15:48
Pastebiu, kad temose apie gimdymą namie ne visai teisingai suprantamas legalizavimo klausimas. Namie gimdyti galima ir dabar ir niekas to nei gali uždrausti, nei yra pajėgus tą padaryti. Oficialiai tai netoleruotina, bet visiškai legalu. Tačiau yra draudžiama medikų pagalba tokioms gimdyvėms. Vat ir klausimas, kodėl drausti tą pagalbą? Galima kalbėti apie finansavimą (privatus, valstybinis), apie kitokią medikų atsakomybę, ar dar daugybę kitų dalykų, bet kodėl yra principinis draudimas tokią pagalbą teikti?
O gimdančių namie buvo, yra ir bus. Tai kiekvienos šeimos pasirinkimas - motyvai įvairiausi ir ne mums tokius sprendimus vertinti, o dar labiau - teisti. Kaltinti dėl mirčių tokiais atvejais irgi kvaila - miršta ir ligoninėse, miršta avarijose, miršta nuo gripo ir t.t. Nuo kada esame garantuoti, kada ta mirtis mus užtiks?
Be to nėštumas - labai specifinis dalykas, kur pirmą žodį visada tars moteris. Tad klausimas, kaip elgtųsi aršiausi kritikai, kai jų mylimos žmonos kategoriškai nuspręstų gimdyti namie. Išsiskirtų? Ar visgi pradėtų galvoti, kaip čia pasikvietus kažką išmanantį į pagalbą? Tik kaip tai padaryti, jei tai draudžiama?
shift 2013-02-20 16:02
shift 2013-02-20 16:05
Jei moteris turi bent kiek protelio galvoje, o širdyje sąžinės, tuomet ji rinksis tai kas saugiau jos vaikui, o ne kas "patogu" jai. Jei tokiai moteriškėlei gimdymas per sunkus, gal nereikėjo pastoti?
Vytautas 2013-02-20 16:12
shift, labai griežta pozicija, kuri su realiu gyvenimu neturi nieko bendra. Realiai gi vogti neleidžiama, bet vagiama. Žudyti tuo labiau, bet žudoma. Viršyti greičio irgi negalima, bet viršijama. Tad, kad ir kokie būtų shift ar kitų kritikų argumentai, norinčių namie gimdyti buvo ir bus. Ar bus ta pagalba leidžiama, ar bus draudžiama, vis tiek bus gimdančių namie. Tai tiesiog faktas, tad neverta dėl to pykti, neverta gaišti laiko kažką argumentuojant ar bandant įrodyti savas tiesas. Net jeigu visi kritikų argumentai yra teisingi, na ir kas? Problema išlieka - kai kurios moterys gimdys namie ir jų surištų ligoninėje nelaikysi. Vat tokiais atvejais tikrai galim prisiminti vaiko teisę gauti bent dalinę profesionalią pagalbą, bet tą jau draudžia valstybė. Kodėl?
Apie tai ir turim kalbėti, jei kalbam apie vaiko teises. Visa kita - tiesiog tuščios diskusijos ar sprendimas geras, ar blogas.
Simplicity 2013-02-20 16:57
Aš manau, kad valdžia prieš gimdymą namuose yra nusistačiusi tik todėl, kad drausti yra kur kas paprasčiau, nei įsipareigoti ir užtikrinti jog tų įsipareigojimų būtų laikomasi. Gerbiamieji, apsidairykit ir susimąstykit kokioje šalyje gyvenate. Čia reguliuojamų pėsčiųjų perėjų įrengimui, normaliam gatvių apšvietimui ir kelių priežiūrai pinigų nėra, o jūs norite, kad leistų gimdyti namuose ir dar profesionalų personalą parūpintų.
Dabar blogai, nes gimdyti namie draudžia, tačiau jei leis — bus besiskundžiančių jog leidžia, bet nesugeba parūpinti būtinosios pagalbos ypatingais atvejais. Vėl prasidės sena dainelė „Aš moku didžiausius mokesčius valstybei, bet ši valstybė man už tai nieko mainais neduoda. Emigruosiu!“
shift 2013-02-20 17:41
Na kai kurie žmonės ir pro langą iššoka dėl kvailumo, kiekvienam juk pagalvės nepadėsi. Bet juk čia kalbama apie alternatyvą gimdymui klinikose. Į greitosios automobilį tikrai netelpa visa būtina įranga. Aš niekaip neįsivaizduoju gydytojų tempiančių apraratūrą į 12 namo aukštą, pusvalandį prijunginėjančius visus laidus, vien tam, kad viską turėtų po ranka esant gimdymo komplikacijoms, juk jei gimęs vaikas nekvėpuoja, jį reikia reanimuoti sekundžių bėgyje. O tam kad prognozuoti gimstančio kūdikio būklę reikalingas širdies tonusų stebėjimo aparatas, kurio irgi nesinešiosi į kiekvieną butą. O jei kažkas nepasiseks, aišku bus kaltas prižiūrintis gydytojas ir turės sėsti į kalėjimą dėl bobos durnumo.
Aš laikausi tokios pozicijos, kad kai žmogus (šiuo atveju gimdyvė) yra per durnas suvokti realybę ir grėsmę, valstybė turi užtikrinti teisingus ir logiškus veiksmus, kad apsaugotų būsimą kūdikį. Milijonai moterų gimdo ligoninėse ir iš jų išvyksta su šypsena veide, o tos kuriom kompleksai neleidžia klinikose gimdyti, tegul sulaukia psichloginės brandos.
Valdas8 2013-02-20 18:13
Vytautai, man regis, tu matai tik iš vienos (gimdyvės) pusės.
O ar gali medikas suteikti gimdyvei tinkamą pagalbą bet kuriuose namuose? Ar gali savo "čemodanėlyje" atsinešti visus reikiamus prietaisus? Kokia bus mediko atsakomybė po nesėkmingo gimdymo? Kodėl automobilių netaiso namuose, o prašo pristatyti į servisą ir t.t.
afor 2013-02-20 18:39
jus bent straipsni skaitet? niekas ir neleistu gimdyti namuose, jei itars kokia rizika(aukstas kraujo spaudimas, galimas pries laikinis gimdimas, privalomas cezario pjuvis ir kita).
esme ne tame leisti ar ne. esme, kad Lietuvoje tokios gimdyves niekur nesiregistravo, nesilanke apziuruose. ko pasekoje, niekas nezino apie gimstanti vaika. gali ji net parduot... beje del paskutinio ir sunerimo LT:)
Arthuras 2013-02-20 19:24
O kodėl kažkas turi prisiimt atsakomybę? Kodėl valstybė po to turi rizikuot, kad įsisuks koks "verslas", kuris pardavinės vaikus ir t.t.?
1337 2013-02-20 19:46
Negi rankos nukris ar papai nudzius, jei pagimdysi ligoninej su normalia mediku prieziura?
Niekada nesupratau to kvailo noro/uzsispyrimo tampyti likima uz usu.
Matyt per geras ir per lengvas darosi zmonems gyvenimas. Nors realesnis variantas turbut yra elementariai nestumo metu nuo hormonu pavaziaves stogelis, tik va keista kad busimo vaiko tevas bijo ka pasakyt paciuozusiai busimai mamytei.
PCP 2013-02-20 19:50
..kas galetų paneigti, jog šitaip besielgiančios motinos paslapčia tikisi nesėkmingo gimdymo, nes abortą daryti jau per vėlu? o galimų komplikacijų netgi esant visiškai normaliam nėštumui bet kuris gydytojas išvardins bent 50. Kitas dalykas - įsivaiduokit kad jūsų kartoniniame daugiabutyje kaimynė už sienos sumano tuo užsiimti žinot aš jau geriau rinkčiausi pirmakursių nuomininkų baliuką, ar net keletą iš eilės, nes netgi pagal vakarų praktiką gimdant namuose negalima duoti bendros narkozės, taigi kaip minimum 12-20 valandų džiaugsmo
kiesza 2013-02-20 21:21
Pažvelgus iš kitos pusės verdami moteris gimdyti ligoninėse mes atimame iš gamtos teisę į naturalią atranką, kuomet išlieka stipriausi, todėl jai ir toliau bus gimdoma viskas kas užtaisyta, ateityje visa žmonija pateksim į absoliučią krizę
vygantas 2013-02-20 22:17
Vytautai, supranti kaip yra. Yra biudžetas į kurį visi mokame pinigus. Gimdymas namuose, kainuotų brangiau, nes reikėtų papildomų medikų etatų (nes dalis darbo laiko praeitų keliaujant pas gimdyves), reikėtų papildomos įrangos, automobilių ir t.t..
Net jei numatomas nepavojingas gimdymas, bet namie gimdymas bus pavojingesnis (nes išlieka nenumatyti atvejai), didesnė rizika sužaloti kūdikį arba komplikacijos mamai(pvz po kurių ji lieka nedarbinga visą gyvenimą).
Aš kaip valstybės dalis, nesutinku mokėti nei cento už tą papildomą riziką, nesutinku mokėti invalidumų ir gydymų sužalotiems dėl gimdymo namie, kompensacijų dėl neva medikų klaidų gimdant namie ir t.t. Aš tuos centus noriu skirti vėžiu ir kitomis sunkiomis ligomis sergantiems tėvynainiams.
Kažkaip nesinori tenkinti kažkieno kaprizų, kai aplink tikrai yra kam reikia realios pagalbos.
Strong_Bad 2013-02-20 23:34
Pilnai suprantama mediku pozicija draudzianti pagalba tokiais atvejais. Padidinta rizika, dar ziurek ir i kalejima pasodins, jei kokia komplikacija ar da koks biesas nutiks. Atvaziavai i ligonine - visa atsakomybe ligonines personalui bendrai dalinas ir viens kita tuoj gina, o namu pagalbininkei asmeniskai bus uzsipulta. O ir tas gimdymas namie vien del gimdymo namie labai uzkreciamas pavyzdys tarp kvailesniu zmoniu, mazdaug "mano drauge ar pazystama gimde namuose ir labai patenkinta" ir bla bla, mano pazystamos darao ir as noriu. Skamba kvailai bet negalima atmest tokios galimybes. O kaip "nelegalus: gimdymai namie paskui priduodant i "gyvybes langeli"? Ir pagimdo ir velnias nerauna.
"legalizuot" galima, tik reik nubrezt aiskias ribas, kas uz ka atsakomybe nesa ir kokiom salygom tai atliekama. Jei bus sukurtos vos ne ligonines salygos ir inventorius vos ne panasus, nu tada nakum koks skirtumas ir kam tas vargasir islaidos vien del pavadinimo.
marazas 2013-02-21 00:54
Man tai gaila žmonių, kurie apskritai nesuvokia kas yra gimdymas ir peza apie visokias komplikacijas. Komentuojat net neįsigilindami į esmę. Ši tema labai plati ir apima ne tik gimdymą namuose, bet apskritai požiūrį į gimdymą.
Reikia suvokti, kad tai ne operacija ir ne kažkokia liga, kurią reikią gydyti. Lygiai taip pat reikia suvokti, kad gimdyti galima ir dabar, tik medikams uždrausta teikti pagalba, o tai lyg ir prieštarauja gydytojo pašaukimui.
Aš tikrai nemanau, kad įteisinus tokius gimdymus padaugės gimdančių namuose, tuo pačiu liks ir panašus kiekis gydytojų, kurie padeda tokioms gimdyvėms.
Dar kartą pasikartosiu, kad esant bent menkiausiems įtarimams, nei viena akušerė neleis gimdyti namuose.
Ir nereikia kalbėt apie visokius "jeigu mano vaikas būtų gimęs namuose, jis nebūtų gimęs". Jūs tam nepasiruošę ir niekas jums to neleistų daryti.
P.S. Mūsų dukrelė taip pat gimė ligoninėje, po cezario pjūvio. Ir žinot kas jums bus keisčiausia? Mūsų dukrelė gimė pas vieną didžiausių natūralisčių akušerių Lietuvoje, kuri dabar teisiama už savo nuoširdžią ir profesionalią pagalbą!
Manot ji būtų leidus gimdyti mums namuose? Jūs užsimerkiat prieš realybę ir pasineriat į kažkokias iliuzijas, kur motinos kaip pamišusios gimdo vaikus namuose nekreipdamos dėmesio į nieką.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Gimdymas namuose: daugumoje Europos šalių – norma, Lietuvos valdžiai – „grįžimas į viduramžius“