10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2017–08–21) ()
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Maži robotoiniai vaistų kurjeriai greitai gali gydyti ligas iš vidaus. Pirmą kartą mikromotorai – autonominiai, žmogaus plauko storio prietaisai– išgydė bakterines infekcijas pelių skrandžiuose, antibiotikų transportavimui naudojantys burbulus.
Mokslininkai atrado naują cheminių reakcijų klasę, nors jos egzistavimas numatytas beveik prieš 100 metų. Manoma, tai gali atverti naujo variklių dizaino galimybes ir netgi būti panaudota geresniam fundamentalių globalinio atšilimo ir gyvybės genezės sąlygų supratimui.
sciencealert.comtechnologijos.lt
Technologijoms vis tobulėjant, pagrindine problema, kaip ir seniau, lieka akumuliatoriai. Nepaisant nuolatinių gandų apie perversmą keliančias technologijas, progresas lėtas.Bet anksčiau šį mėnesį pasigirdo naujienos ne iš ko kito, o iš technologijų šviesulio Bill Joy — vieno iš Sun įkūrėjų, vieno iš Java atradėjų ir vizionieriaus, daiktų internetą kūrusį prieš porą dešimtmečių.Firmos „Ionic“, kurios tarybos nariu Bill Joy dabar yra, inovacijose apjungiami įprastų šarminių baterijų privalumai (pigios, saugios, patikimos) su brangesnių ir galinčių užsidegti ličio baterijų, naudojamų kompiuteriuose ir telefonuose (galingos, įkraunamos ir mažiau kenkia aplinkai). Jis teigia, kad naujasis Ionic būdas yra didelis žingsnis link pigesnių, saugesnių ir efektyvesnių baterijų, kurio ne tik maitins mūsų prietaisus, bet ir lesi sukurti atsinaujinančia energija grįstą „energijos internetą“.
Sidnio universiteto tyrėjai rado vienos iš didžiausių problemų, trukdančių cinko–oro baterijoms pakeisti įprastas ličio jonų baterijas, sprendimą.
Cinko-oro baterijose naudojamas cinko metalas ir oro deguonis. Kadangi cinko netrūksta, tokias baterijos gamint daug pigiau, ir jose galima sukaupti daugiau energijos – teoriškai, penkis kartus daugiau, nei ličio jonų baterijose, jos daug saugesnės ir draugiškesnės aplinkai. Tačiau platesnį jų naudojimą stabdo įkrovimo sunkumai – nėra elektrokatalizatorių, kuriais būtų galima elementus redukuoti ir išskirti deguonį, įkraunant bateriją.
Advanced Materials publikuotame straipsnyje aprašomas Sidnio universiteto ir Nanyang technologijų universiteto tyrėjų sukurtas trijų stadijų problemos sprendimas.
Milijardieriaus Paulo Alleno vykdomas tyrimas kreiserį aptiko Filipinų jūros dugne. Po dešimtmečių nevaisingų paieškų, sunkiojo kreiserio USS Indianapolis liekanos šeštadienį buvo rastos Filipinų jūros dugne. Tyrėjai laivo nuolaužas aptiko 5500 metrų gylyje, sako Microsoft vienas iš įkūrėjų Paulas Allenas, kuris ir vadovavo ekspedicijai. „Užbaigtas svarbus IIPK skirsnis,“ parašė Allenas Twitteryje. „Tikiuosi, išsigelbėjusiems/šeimoms tai suteiks ramybę.“
wakelet.com