Daugiau jokių rozečių – „Toyota“ siekia sukurti automobilį, kuris važiuos amžinai (6)
„Toyota“ drauge su partneriais vysto visiškai naują projektą. „Toyota Motor Corp.“, „Sharp Corp.“ ir „New Energy and Industrial Development Organization of Japan“ (NEDO) testuoja „Prius“ automobilį, kuris, tiesiogine to žodžio prasme – galėtų važiuoti amžinai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Saulės energija varomo automobilio pranašumas yra tas – nors jis vis dar negali nuvažiuoti didelių atstumų – kad jis yra nepriklausomas nuo įkrovimo stotelių“, - „Bloomberg“ teigė „Toyota“ atstovas ir projekto vadovas Koji Makino.
Gana akivaizdu, jog saulės energija varomi automobiliai turi pranašumą prieš įprastus elektromobilius. Jiems tikrai nereikia ieškoti įkrovimo stotelės, tačiau yra bet.
Šis pranašumas būtų išnaudotas tik tuo atveju, jei tokio automobilio baterija dienos metu būtų pakankamai įkrauta, jog energijos užtektų ir tamsiuoju paros metu.
„Tai nėra technologija, kurią plačiai naudosime per ateinančius dešimtmečius“, - teigia automobilių analitikas Takeshi Miyao. „Tai užtruks.“
Bet „Toyota“ intensyviai dirba šioje srityje ir jau pristatė komercinį „Prius“ automobilį, kurį dengia saulės elementai.
Ši transporto priemonė padengta itin efektyviais saulės elementais. Kompanija teigia, kad jų energijos konversijos rodiklis siekia 34 %, kai kitų saulės elementų rodiklis siekia 20 %.
„Toyota“ ir partnerių sukurti saulės elementai yra tik apie 0,03 mm storio, tad juos yra lengviau pritvirtinti prie nelygaus automobilio kėbulo.
Šiais saulės elementais „Toyota“ padengė didelę automobilio dalį ir teigiama, jog sistema gal generuoti 860 vatų galią bei per dieną automobiliui papildomai suteikti tiek energijos, kad vien elektra būtų galima nuvažiuoti apie 50 km.
„Jei automobilis naudojamas 4 dienas per savaitę ir per dieną nuvažiuojama iki 50 kilometrų, tada šio automobilio nereikia prijungti prie elektros tinklo [įkrauti baterijai]“, - sako NEDO atstovas Yamazaki.
Ir toks patobulintas „Prius“ automobilis parduodamas už maždaug 25 000 eurų.
Žinoma, tai dar nėra tas automobilis, kuris leistų visiškai pamiršti ką reiškia elektromobilio įkrovimas, bet „Toyota“ ir jos partnerių pasiekimas yra išties įspūdingas. Prieš keletą metų tokie saulės energija varomi automobiliai tebuvo svajonė ir jais užsiimdavo tik startuoliai bei entuziastai.
O dabar ir vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų investuoja milijardus dolerių į kitokią automobilių ateitį – į elektra ir vandeniliu varomas transporto priemones. Milžiniški finansiniai, technologiniai ir žmogiškieji ištekliai gali sukurti tikrą perversmą ir „Toyota“ yra labai gerame kelyje.