Elonas Muskas: Marse nusileisime anksčiau nei buvo galima tikėtis (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2020-12-08 23:36
butent. jei suburtas karavanas didelis ir daug lojanciu sunu aplink laksto, tai nereiskia kad cia kosminis laivas skrenda
Benediktas 2020-12-08 23:43
Nesipazorinkit
Galonas 2020-12-09 00:14
AAA000: jokių inovacijų ir naujų technologijų pas Teslą nėra. Tuo tarpu wag grupės aukščiausių vadovų 3 dienų susirinkimo tema: kaip mum per 5 metus pasivyti Teslą tech. prasme.
Sausis 2020-12-09 01:36
Aš suprantu, kai kritiką teslai. Aš irgi galvoju, kad tai šūdas, kuris yra laikinas nebent atsirastų kažkokios stebuklingos batareikos kurias reiktų mažai kraut, bet jų užtektų belekiek ilgai. Bet space x keičia fundamentaliai viską. Ypač falcon daugkartinės raketos, jeigu jas taip paprasta būtų sukurt, kodėl Rusija ir Kinija vis dar kosmosą terčia su vienkartinėm? Visi čia užsiciklinę apie marsą, bet kas toliau vyks su tarptautine stotim? Ir pačiom raketom bei dragonu. Džinas paleistas iš butelio jeigu space x nenustos ir viską tobulins tai bus ir marsas ir mėnulis ir daug daugiau. 50~metų Amerika pati negalėjo iškelt žmonių į kosmosą, o atsirado Muskas ir dabar jau kas porą mėnesiu skrydžiai vyks į tarptautinę stotį, tai reiškia ir daugiau mokslo epsperimentų joje, didesnis mokslo ir kosmologijos progresas. Kodėl per ~50 metų neatsirado kitų turtuolių visijonierių kurie galėtų apjungt tai kas sukurta ir padaryt tai ką dabar space x daro? Niekam dar nepavyko. Muskas ne mokslininkas, o svajojantis verslininkas pildantis savo svajones. Tai natūralu, kad ir šūdo prikalba kartais, o ką jis būtinai turi kalbėt faktais, kad kokie kosmoso faktų nerdai neturėtų prie ko prisipist? Kas žino, kada mes nuskrisim į marsą ar mėnulį, tai mokslininkai kurie dirba NASOJ ar space x ir tyliai dirba link to.
bmk1245 2020-12-09 02:22
Paskutinį kartą (iki Musk'o) amerikiečiai iškėlė astronautus 2011 metų liepos 8 dieną (STS-135), t.y. mažiau nei prieš dešimtmetį. Apie kokius 50 metų eina kalba?
Benediktas 2020-12-09 06:39
bmk1245. Butu ir anksciau atsirade, bet turbut nebuvo JAV istatymu, kad NASA galetu kosminiams laivams statyti samdyti privacias kompanijas, kur nereiketu kontroliuoti absoliuciai viso proceso. Bet kad SpaceX pasirinko visai nenuostabu, nes jie parode geriausius rezultatus is visu kitu privaciu kompaniju. Ir ji sugebejo ivykdyti tokius reikalavimus, kokiu reikia NASA- o tai tikrai ne kiekviena imone galetu uztikrinti. Reikia juk uzaugti dar iki tokio lygio. Tesla buvo, tam kaip augimo platforma. Jie buvo progresyvus, greitai dirbo, pletesi, tobulejo. Matome, kaip greitai ir dabar statomos gamyklos ir daroma pletra, Tokios kompanijos, kurios sugebejo apjungti daug israstu dalyku ir padare revoliucija pramoneje per paskutinius 50m, kaip ir Tesla, pavadinčiau Apple. Nes kompiuteriu pradzia buvo nuo II pasaulinio karo, bet sukurti vartotojui prieinama produkta pirmoji sugebėjo Apple, ir tik paskui atsirado Microsoft (PC), IBM produkatai tokio pat patogumo. Dar telefonai su Nokia neblogas progresas buvo. Taip ir su Tesla, nors elektromobiliai buvo issrasti prie 100m prieš, bet viską apjungti, taip, kad paprastas žmogus pirktų, pirmoji sukebėjo Tesla. Ir ji gyvuoja toliau, nes šiaip bandymų žinome, buvo ir daugiau.
immortallt 2020-12-09 09:12
Chebra, jei ne Musk'as, elektromobiliai turbūt tik dabar pradėtų krebždėti. 10 metų tai daug ar mažai? Na dabar gamintų po maždaug 1000 elektromobilių per metus. O jau gamina kažkur apie 2 mln. berods. Po 10 metų jau pilnai gali gaminti ir 40 mln. eleketromobilių. Ir ne, negarbinu jokio žmogaus, bet ir nenurašinėju ant "nieko originalaus nesukūrė". Ar tikrai? Kai išleido roadster, kiek dar buvo serijinės gamybos elektromobilių? O kai Tesla išleido, kiek buvo serijinės gamybos elektromobilių bent iš dalies prilygstančių? Kiek dabar yra gatvėse autopilotų, kad ir bandomojoje versijoje, bet vis tiek sumažina avarijų skaičių 8 kartus. Daug kam atrodo, kad sukurti idėją ar prototipą yra viskas. Lietuvoje va irgi dabar dirbu su 20-30 įmonių, kurių kiekviena yra sukūrusi kažką unikalaus ir perspektyvaus pasaulyje, bet kai kurios jau 5 metus turi prototipus ir niekas neįvyksta. Dauguma jų ir numirs nieko neįvykus. Tikimės nuo 90% žlugusių pasiekti kad jų žlugtų tik 70%. Pritrūks išteklių? Kobalto labiausiai riboti ištekliai, bet jo ne tik mažinama, bet ir pradedama atsisakyti. Tada didžiausias trūkumas anglies. Kaip manai, anglies užteksime? Ir tada yra litis ir kiti retieji metalai. Ir ne, Kinija jų neturi nė pusės. Čia iš senų laikų mitas, kai retieji metalai buvo tik kitų metalų kasybos atlieka. Kinai neturi šiuo metu nei rezervų, nei gavybos šių metalų nei pusės, nei ketvirtadalio. Elektromobiliai su 600 km nuvažiuojamu atstumu yra daugiau nei pakankama 95% populiacijos. Jei kartą per metus važiuoji didesnį nei šį atstumą, net ir tada dvejoju, kad nuvažiuoji šį atstumą be kokių 30 minučių pertraukėlės. Nusišikti reikia, kojos nutirpsta tiek važiuojant be pertraukos, tad jau bus 99% ir liks tas 1% sado mazo, kurie iš tikrųjų vos ne kasdien pramina po arti 600 ar daugiau. Bet turint omeny, kad Lietuvoje metinė vidutinė rida nesiekia 14000 km, Europoje šiaip irgi pan. (svyruoja pagal šalį), tai apie kokias čia nesąmones, kaip nepakankama baterijų talpa kalbama? Ko reikia, krovimo tinklo plėtra, visur, įskaitant daugiabučių kiemus.
AAA000 2020-12-09 09:24
cia tik tavo versija pas wag problemos su ismanumo ir autopilotu integracija. va sitas pagrindinis klausimas ten buvo. nuo Teslos tik bendra koncepcija manau nuknis na ir mazai patirties su akumuliatoriais eksplotacijoje - del to sutartimis apsiverte cia dar anksciau-kad galima zala perkelt ant kitu. viskas - daugiau jie nieko nedaro. ir nemanau kad "labai smarkiai" darys. o apziot elektromobiliu rinka daro pagal savo plana. as manau vienintelis netiketumas tebuvo tik tame - kad tokie kaip wag nesitikejo, kad elektromobiliu rinka gali but tokia didele. ir visa tai jau istorija... dabar viska nulems tik reali prekyba. jei isgraibstys tuos egolfus kaip lidlo bandeles su varske - tai pajudes manau elektromobilizmas. bet kazko nematau didelio entuziazmo...
Benediktas 2020-12-09 09:27
Tai Musko vienas pagrindinių tikslų, kaip jis sako, ir buvo/yra išjudinti automobilių pramonę link ektromobilių. Ir jam tai pavyko. O dabar deda milžiniškas pastangas išlikti ir toliau. Ir nematau tame nieko blogo, juolab, kad jiems puikiai kol kas sekasi, neskaitant baterijų broko Kinijoje. Bet kam nepasitaiko?
NekenciuReklamos 2020-12-11 14:28
Tai, kad tu ka rasai yra netiesa: https://investingnews.com/daily/resourc ... countries/ zinoma pataisyk mane jeigu klystu, bet visi duomenys rodo, kad Kinija yra didziausia retuju mineralu "savininke", o po to lyg seka Brazilija ir dar viena salis, tingiu ieskot... Del kobalto, taip, tai tiesa, stengiamasi jy pakeist labiau prieinamom alternatyvom, bet tai yra sunkus uzdavinys ir kol kas realiu budu, tai pritaikyti pramoniniu budu - nera. O del retuju metalu, nagi, paziurek placiau, kas desis po 50metu, o ne dabar, viskas siais laikais auga eksponentine tvarka, yskaitant ir zmoniu kieky, tad, komerciskai naudingos kasyklos issesisems ganetinai greitai, kam reikia investuoti ir eikvoti zmoniu talentus ir resursus y sfera, kuri turi ribotus isteklius? Negi dar nepasimokem su vidaus degimo varikliais ir priklausomybe nuo naftos? Tu mineralu reiks ne tik elektromobiliams bet ir visai kitai elektronikai... Zinoma, net neabejoju, kad labai stipriai issivystys ir istobules bateriju perdirbimas, bet is kitos puses, istekliu kasyba, labai daznai siejama su zmoniu isnaudojimu ir didziule aplinkos tarsa, tad...cia visa tai yra nauja "Iphono manija", ir tai nera Pasaulio gelbejimas. Stai kontroliuojamas termabranduolines reakcijos ir vandens skaldymas isgaunant vandenily ir deguony, butu visai kas kita. Bet hey, tai nera taip populiaru tarp paprastu zmoniu, kuriems tik Tesla terupi ypirkti Tad ir investicijos atitinkamos.
immortallt 2020-12-11 14:56
Kalbant konkrečiai apie litų, Kinija gamina iškasa mažiau nei 10% ličio, ir turi mažiau nei 5% išžvalgyti rezervo: https://pubs.usgs.gov/periodicals/mcs20 ... ithium.pdf Didžiausias išgavėjas Australija, didžiausi išžvalgyti rezervai Čilėje. Kobalto naudojamas kiekis akumuliatoriaus 1 kWh mažėja daugumos gamintojų. Taip pat Tesla pristatė baterijas be kobalto, tik nepamenu, ar jos jau pradėtos gaminti, ar artimiausiu metu gamins. Taip kad tai nėra tolimos ateities projektas. Varis ir nikelis nėra problema. Kalbėti apie retuosius metalus apskritai, nėra tikslinga, nes jų yra daug, ir kiekvieno metalo randama vis kitur, ir gamybos pasiskirstymas tarp šalių skiriasi. Straipsnis turbūt kalba apie kitus elemenetus, ne nikelį, kaip pvz. Cerium, Dysprosium, Europium 20.9, Ferrodysprosium, Lanthanum, Rare-earth-magnet, Yttrium oxide, dar kitaip vadinamus "rare-earths". Šių metalų gavyboje tikrai Kinija pirmauja ir turi didžiausius išžvalgytus išteklius ir gavybą. Retųjų metalų prieš 15 metų iš vis reikėjo mažiau, nei kad buvo išgaunama kaip atlieka kitų metalų gamyboje. Tikslinis jų kasimas beveik nevyko. Situacija apsivertė, ir pradeda tikslingai kasti retuosius metalus. Kasyklos išvystymas, nuo išžvalgymo iki komercinės veiklos pradžios, šiaip apie 16 metų. Jei jau išžvalgyta - 8 metai. Baterijų perdirbimas bus 99%, nes ten daug vertingų išteklių. Švino akumuliatoriai turi pigias žaliavas, bet perdirbimas vis tiek arti 100% eina. Kontroliuojamos termobranduolinės reakcijos kol kas yra mokslinė fantastika. Siūlote laukti, kol mokslinė fantastika pavirs realybe? Gali būti per vėlu. O kodėl manai, kad vandenilio gavybai ir kuro celėms nereikia retųjų metalų, kurie iš esmės sunaikinami eksploatacijos metu? Po atomą ištaškomi, ir prarandama dalis masės, kol efektyvumas tiek krenta, kad nebeefektyvus naudoti? Kodėl vandenilis nėra populiaru? Pirma, automobilio kaina viršija elektromobilio kokius tris kartus. Kuro papildymo infrastruktūra yra kosmiškai brangi. T.y. vien tik pačią įrangą atpirkti, be vandenilio kainos, už 500 km nuvažiavimui vandenilį reikės mokėti apie 30€. Čia be pelno, palūkanų ir t.t. Taigi geriausiu atveju vandenilis kainuotų tik 2 kartus brangiau nei dabar VDV ir kokius 6-8 kartus brangiau nei elektromobilis eksploatuoti. O kur dar retkarčiais įvykstantys Bum. Po tokio Bum Norvegijoje, uždarė vienintelę kolonėlę, atidaryti nebeplanuoja.
conjurer 2020-12-11 15:21
kas kelis metus padvigubėja tranzistorių kiekis procesoriuose. Edit: pataisytos rašybos klaidos. Tik mano, tų ką cituoju, klaidų netaisau dėl autentiškumo.
immortallt 2020-12-11 15:25
O Moore dėsnį dar sugeba išlaikyti? Galvojau nebesugebant toliau mažinti procesorių (nm perspektyva), ir baigėsi šitas tranzistorių tankėjimas
conjurer 2020-12-11 16:11
matosi, kad iki 2018 tas dėsnis kaip ir galiojo. Ir jei įdėtume GA100 į tą grafiką, jis neblogai kooreliuotų su visais kitais. ARM'ai šiuo metu turi daugiau tranzistorių per kvadratinį milimetrą, nors bendras tranzistorių kiekis yra mažesnis. Be to atminties gamyboje naudojamas tranzistorių statymas aukštais (Ale 3D V-nand), kas tanzistorių kiekį per kvadratinį milimetrą padidina žiauriai. Taigi priklauso nuo daug ko. X86 tranzistorių kiekis didės lėčiau, paprastesnių architektūrų, kaip ARM (ar bet kas risc), didės greičiau. O flash atmintis jau senai sulaužė šio dėsnio ribas, bet multisluoksninis statymas yra sukčiavimas šiame kontekste. Bet mums galutiniams vartojams tas gerai, nes SSD paskutiniu metu vis didėja, ir tai kas ankščiau buvo įmanoma tik serveriuose su rimtesne RAID korta ir krūva diskų, dabar prieinama už 100 eurų.
Waln 2020-12-13 09:37
Va, kai pakels Starship, tada ir pakalbėsime.
who 2020-12-13 12:26
Pakalbėsim, bet ne 2024. Kad žmogus sėkmingai grįžtų iš marso, reikia daug įdirbio. Tokio vabank net Muskas nedarys, fail misija smarkiai atsilieptų kompanijos įvaizdžiui. Gal iki to laiko paleis raketą be žmonių "jei seksis" kaip jis sakė.
Benediktas 2020-12-13 14:24
Pasitikrink prašau info prieš teigdamas, kaip faktą: Apple M1 (ARM) Process 5 nm (N5) Transistors 16,000,000,000 https://en.wikichip.org/wiki/apple/mx/m1 AMD Ryzen 9 4900HS Process 7 nm Transistors 9,800,000,000 https://en.wikichip.org/wiki/amd/ryzen_9/4900hs
conjurer 2020-12-13 16:30
AWS Graviton2 (64-bit, 64-core ARM-based, SIMD, caches) - 30,000,000,000 AMD Epyc Rome (64-bit, SIMD, caches) - 39,540,000,000
Benediktas 2020-12-13 16:38
Nu jei taip, tai pats pateikei pirmaji procesoriu, kuris ARM based: AWS Graviton2 (64-bit, 64-core ARM-based, SIMD, caches) - 30,000,000,000 Be to pavasarį išeis Apple nauji procesoriai M1X su 32branduoliais, tai, jei dabar su 8 branduoliai 16 milijardu, tai jei bus keturis kartasu daugiau = 16mlrd x 4 = 64,000,000,000 tranzistoriu. Gal maziau bus, bet nemanau, kad maziau nei 40mlrd. ARM jau nera zaisliniai procesoriai, viskas jau. Ir tranzistoriu ne maziau. Ir tie M1X bus desktopuose, o gal ir laptopuose.
HardAxe 2020-12-13 16:40
net jeigu M1 veiks taip "lėtai" kaip 4 metų senumo laptopo CPU su jo kuro sąnaudom tai būtų nuostabu