Žymiausias pasaulio traukinys, įkvėpes literatūros kūrinius ir filmus – legendinis „Rytų ekspresas“: karalius vietoj mašinisto, pramintas „Šnipų traukiniu“, ir kodėl Hitleris troško jį sunaikinti (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šnipų ekspresas

Klestėjimo laikais traukinys įgijo kitą taiklią pravardę – „Šnipų ekspresas“. Per žemyną keliaujntys slaptieji agentai pamėgo traukinį, nes tai labai palengvino jų darbą ir suteikė daug patogesnę kelionę.

Vienas žymiausių šių agentų buvo anglas Robertas Baden-Powellas (skautijos įkūrėjas), kuris apsimetė kaip lepidopteristas (drugelių kolekcininkas), rinkęs mėginius Balkanuose.

Jo įmantrūs drugelių sparnų formų ir spalvų eskizai iš tikrųjų buvo užkoduoti įtvirtinimų, kuriuos jis pastebėjo palei Dalmatijos pakrantę, vaizdai, kurie Pirmo pasaulinio karo metu buvo puiki pagalba Didžiosios Britanijos ir Italijos laivynams.

Nors abu pasauliniai karai labai ribojo „Orient Express“ paslaugą, vienas vagonas atliko įspūdingą simbolinį vaidmenį abiejuose karuose.

1918 m. lapkričio 11 d. vokiečių karininkai sąjungininkų vado vagone, kurį jis naudojo kaip mobilią konferencijų salę, pasirašė pasidavimo dokumentą.

 

Prancūzai išdidžiai eksponavo vagoną Paryžiuje iki 1940 m. birželio, kai Hitleris įsakė jį nugabenti į tą vietą, kur vokiečiai buvo priversti pasiduoti prieš 22 metus; ten jis padiktavo prancūzų pasidavimo sąlygas. Po ketverių metų, kai Hitlerio žlugimas atrodė neišvengiamas, jis liepė susprogdinti vagoną, kad „dar kartą netaptų Sąjungininkų trofėjumi“.

„Rytų ekspreso“ pabaiga

Kas liko iš „Orient Express“? Traukinio likimas vėlesniais metais tapo gana sudėtingas, nes originali Nagelmackerso linija pagimdė panašius, tik  šiek tiek skirtingus maršrutus, o kiti paslaugų teikėjai reklamos tikslais ėmė vartoti frazę „Orient Express“.

Per tuos metus egzistavo „Direct Orient Express“, „Simplon Orient Express“, „Nostalgic Orient Express“ ir daugelis kitų.

1977 m. originali linija nustojo aptarnauti Stambulą. Vietoj jo maršrutas iš Paryžiaus driekėsi iki Bukarešto. 1991 m. paskutinė stotele tapo Budapeštas, o 2001 m. linija dar kartą sutrumpinta iki kelionės į Vieną.

 

2007 m. birželio 8 d. iš Paryžiaus paskutinį kartą išriedėjo „Orient Express“ vardu pavadinti traukiniai. Tuo metu kelionės pradžia buvo perkelta į Strasbūrą, iki kurio iš Paryžiaus kursavo žymiai greitesni „LGV Est“ traukiniai.

2009 m. „Orient Express“ oficialiai nutraukė savo paslaugas ir dingo iš Europos traukinių tvarkaraščių, kaip pagrindinę priežastį nurodydami „greituosius traukinius ir mažų sąnaudų oro linijas“.

Šiuo metu privati bendrovė „Venice-Simplon Orient Express“ teikia keleivių pervežimo paslaugas originaliais XX a. 3 ir 4 dešimtmečių vagonais iš Venecijos į Londoną. Vienos dienos kelionė vienam žmogui kainuoja apie 3 000 eurų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(24)
(0)
(24)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()