Tokių povandeninių robotų dar nesame matę: iš vandenyno dugno rinks naudingus metalus - paaiškino, kaip tai veiks ()
BJARKE Ingels Group (BIG), pripažinta architektūros įmonė, sukūrusi „Virgin“ „Hyperloop Passenger Pods“, „VIA 57 West“ ir „O-Tower“, bendradarbiaudama su giliavandenės kasybos bendrove „The Metals Company“ sukūrė povandeninius robotus, kurie iš jūros dugno rinks akumuliatorių baterijoms reikalingus metalus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasaulinė automobilių rinka
Studija taip pat suprojektavo metalo apdorojimo ir perdirbimo gamyklą be atliekų ir anglies dioksido neišskiriančius laivus, kurie veiks kartu su robotais.
„The Metals Company“ surinktos medžiagos yra ypač svarbios gaminant elektromobilius. Bendrovė šiuos metalus gauna 4 km gylyje Ramiojo vandenyno Klariono-Klipertono zonoje, kur jūros dugne jau milijonus metų natūraliai formuojasi didelė polimetalinių gniužulų koncentracija.
Šiose kumščio dydžio uolienose yra akumuliatorių baterijoms skirto nikelio, kobalto, vario ir mangano.
Kad galėtų surinkti metalus, BIG suprojektavo lengvai valdomą, žiedinę akumuliatorių metalų tiekimo grandinę, kuri prasideda nuo specialiai pastatyto 216 metrų ilgio robotizuoto gamybos laivo, perkelsiančio konkrecijas į transportinį laivą, o tada į metalurgijos gamyklą.
Pirmosios kartos surinkimo transporto priemonė jau suprojektuota ir šiuo metu gaminama „Allseas“ Nyderlanduose, kad kitų metų pradžioje būtų dislokuota bandymams.
Kompanija planuoja padidinti savo laivyną iki 10 gamyklinių laivų – tai leis bendrovei iki 2050 m. išgauti daugiau kaip 40 mln. tonų akumuliatorių metalų, kurių pakaks pagaminti 280 mln. elektromobilių, t. y. maždaug ketvirtadalį visų pasaulio elektromobilių.