[Žinios trumpai] Rusija pradėjo atgalinį skaičiavimą iki aviakatastrofos: pradėjo ardyti beveik naują „Airbus A350“ (3)
Rusijoje atsitiko tai, apie ką buvo kalbėta prieš kelis mėnesius: iš Vakarų pavogti lėktuvai ardomi detalėms, nes jų negalima gauti iš užsienio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie tai praneša „Reuters“.
2022-ųjų pavasarį, kai Vakarai, sukrėsti prasidėjusio plataus masto karo Ukrainoje, pareikalavo Kremliaus grąžinti išnuomotus lėktuvus, Maskva atsisakė vykdyti sutarties sąlygas. Tada Rusijos valdžia pripažino, kad užsiima vagystėmis, o šis poelgis civilizuotame pasaulyje taip pat greičiausiai nebus pamirštas.
Tuo pat metu Rusijos Federacijos susisiekimo ministerijos vadovas Vitalijus Saveljevas paragino kolegas būti pasiruošus oro kanibalizmui – kai iš vieno orlaivio bus leista įsigyti atsarginių dalių, siekiant pratęsti kitų lainerių tarnavimo laiką. Tuomet Rusijos valdžia manė, kad tokiu būdu pavyks pratęsti civilinės aviacijos „gyvenimą“ bent iki 2025 m.
„Reuters“ rašo, kad bent vienam „Sukhoi Superjet 100“ ir beveik naujam „Airbus A350“, kuriuos eksploatuoja valstybinė „Aeroflot“ kompanija, nebeleidžiama skraidyti ir jie pradėti ardyti. Didžiąją Rusijos oro laivyno dalį sudaro Vakarų keleiviniai orlaiviai. Tačiau rusų sukurtas „Sukhoi Superjet“ taip pat labai priklausomas nuo svetimų dalių. Iš vieno „Superjet“ jau nuimtas variklis, kad kitas galėtų toliau skristi.
Vakarų pašnekovas „Reuters“ teigia, kad oro kanibalizmo procesas buvo tik laiko klausimas. Ateityje jo mastas pradės augti. Taigi vėlesnių kartų reaktyviniai lėktuvai „A320neo“, „A350“ ir „Boeing 737 MAX“ turi technologiją, kurią reikia nuolatos atnaujinti. Šaltiniai teigia, kad šiuolaikinių reaktyvinių lėktuvų eksploatavimas po sankcijų bus tikras iššūkis Rusijos Federacijai. Aviacijos ekspertas, technikos mokslų daktaras Vadimas Lukaševičius perspėjo, kad Rusijos valdžios inicijuota praktika kelia pavojų keleivių ir įgulos saugumui.