Elektriniai paspirtukai labai populiarūs, bet ar jie tikrai tokie draugiški planetai kaip atrodo? Tamsioji paspirtukų pusė  ()

Vos per kelerius metus nuomojami elektriniai paspirtukai užkariavo Paryžių, kaip ir daugelį Europos miestų. Pasak vartotojų, jie pigūs, greiti, malonūs, praktiški ir, žinoma, elektriniai. Bet ar jie tikrai naudingi aplinkai?



© Alex Genz (CC BY-SA 4.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Female_rider_on_Egret_One_eScooter.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pakalbinti paryžiečiai neatrodė per daug tikri: „Manau, kad tai gerai, nes naudoja tik elektrą“, – sakė vienas. „Tai gamina anglies dioksidą? Aš to nežinojau“, - sakė kitas.

Šešis kartus daugiau CO2 nei metro

Paryžiuje atliktas tyrimas parodė, kad „išmesdami“ 0,6 kilogramo CO2 dešimčiai kilometrų, elektriniai paspirtukai teršia šešis kartus daugiau nei metro, net jei tai yra tris kartus mažiau nei automobilis.

Tačiau tik 13 % kelionių paspirtuku būtų vykę automobiliu, taksi ar autobusu. Taigi paspirtukai daugiausia pakeičia mažiau teršiančias transporto priemones, kaip 6iuo atveju - metro.

„Geekbuying X Paypal Sale“ pasiūlymai! Daugiau kaip 1000 prekių už super kainas - iš EU, su kuponais ir specialūs pasiūlymai perkant su PayPal (Video)
1817

„Geekbuying X Paypal Sale“ pasiūlymai!

Specialūs kuponai

Iš EU sandėlių

1) „ROIDMI EVA“ - pažangiausias ir funkcionaliausias robotas, koks tik yra buvęs

2) „Roborock Q7 Max+“ - robotas dulkių siurblys su atliekų surinkimo stotele, dovanų 6vnt. plovimo priedų komplektų

3) „UWANT B100-E“ daugiafunkcis dėmių plovimo ir siurbimo įrenginys

4) „HiBREW H5“ - labai funkcionalus kavos aparatas

5) „Proscenic P11“ - ypatingai geros kainos belaidis siurblys su grindų plovimo funkcija

Išsamiau

Ataskaitos autorė Anne de Bortoli, Monrealio politechnikos universiteto anglies neutralumo tyrimų vadovė, daro šiek tiek neigiamą išvadą apie elektrinių paspirtukų poveikį, net jei Paryžiuje buvo atlikti patobulinimai.

„Šiandien dauguma operatorių sugebėjo sumažinti transporto parko valdymo poveikį“, – sako ji.

„Dėl to didžioji dalis šiltnamio efektą sukeliančių dujų išskiriama gaminant paspirtuką. Jo maža baterija, kurios anglies pėdsakas yra nemenkas, tačiau pagrindinė problema yra aliuminio rėmas, kurio anglies emisijos pėdsakas yra labai labai didelis“.

Upių tarša

 

Be to, yra piktnaudžiavimas naudotojais. Paryžiuje Raphaëlis ir jo tėvas magnetais iš Senos „žvejoja“ paspirtukus: „Per trejus metus ištraukėme mažiausiai 170“, – sako jis.

Siekdami apriboti taršą, operatoriai užtikrina, kad baterijos būtų izoliuotos vandeniui atspariuose dėkluose. Tačiau mokslininkai teigia, kad tobulos apsaugos nėra.

„Mums trūksta tyrimų apie tai, kaip šios baterijos korozuoja, kai jos paliekamos aplinkoje“, – sako Jérôme'as Gaillardet'as iš „Institut De Physique Du Globe De Paris“.

 

„Tikriausiai pavojingiausi aplinkai yra metalai, tokie kaip nikelis, švinas ir gyvsidabris, kurių nėra didžiulių kiekių, bet visgi yra naudojami šiose baterijose. Tačiau neturėtume pamiršti, kad susidaro nanodalelės, kurios yra mažos dalelės, pernešančios metalus ir kurios gali patekti į beveik bet kurį gyvą audinį ir užteršti visą maisto grandinę“.

Vienas dalykas aiškus – elektrinių paspirtukų verslui Europoje sekasi gerai, o pajamos iki 2026 m. kasmet augs maždaug 15 procentų. Tačiau tai tikrai padės sumažinti transporto taršą?

Tai daugiausia priklausys nuo dalyvaujančių įmonių pastangų.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(17)
(8)
(9)

Komentarai ()