Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
enzim 2010-02-03 17:18
"69 straipsnis. Lietuvos TSR pasilieka teisę laisvai išstoti iš TSR Sąjungos" informacijos nuoroda
Dėl antro teiginio, ir ką man ginčyti? Pateik sąrašiuką kokie gi buvo tie kiti geriausi draugai tarpukariu? Kodėl jei taip reikėjo Vilniaus, jo patys lietuviai nepasiėmė, o palaukė kol Sovietai jį užims ir atiduos Lietuvai? "
Arns, ar žinai rusų posakį: " Popierius viską ištvers" ? Ar skaitei Stalino Konstituciją- taigi demokratijos triumfas ,,ant popieriaus", o realybėj šikpopierio vertas popiergalis, despotija ir teroras. Nejaugi tau nieko nesako Vengrijos ir Čekoslovakijos įvykiai- tai realiausi variantai kas būtų atsitikę LTSR, jei ji būtų pareiškus išstojanti iš TSRS. Tu, kaip istorikas, turėjai perskaityti ne taip seniai išleistą TSRS ir Lietuvos respublikos tarpukario diplomatinių santykių istoriją. Taigi vilko ir ėriuko draugystė, arba kap sako mano kaimynas:
- Draugs draugs kol išrauks
Toliau sutinku su Sloth.
Arns 2010-02-03 17:47
enzim, faktas jog yra galimybė ir tinkamai susiklosčius situacijai, galima buvo išeiti, kas ir buvo padaryta. Prie Stalino aišku vargu, bet matom istoriją, kiti irgi šiepė dantis, bet nieko jau nedarė rimta agresija.
Sloth 2010-02-03 18:15
Mano galva, vienintelė priežastis, kodėl Lietuva neatsiėmė Vilniaus yra demarkacinė linija, nubrežta 22m. berods. Jei ir buvo išvesti lenkų daliniai, tai vis vien manau sąjungininkai traktuotų tokį poelgį kaip lenkijos užpuolima, nes tai jau būtų demarkacinės linijos peržengimas. O jei taip nutiktų, manau būtume traktuojami, kaip vieni iš tų, kurie kovėsi vok. pusėje Nors čia spekuliacijos aišku, dėl kokių priežasčių Vilniaus neatsiėmė patys nežinome, bet manau jų tikrai buvo, vis gi, Smetona buvo didelis patriotas, nemanau, kad jis, matydamas, kad yra lengva proga atgauti Vilnių, tuo nepasinaudotų...
gabus 2010-02-03 19:01
Atsakysiu aš. Dėl to, kad jei mes būtume puolę Lenkiją, greičiausiai būtume palaikyti Vokietijos sąjungininkais.
Arns 2010-02-03 19:11
tai, kad niekas tremtiniams ir neprašo pinigų nebent negirdėjau. Konservatoriai prašo mistinių pinigų, už tai jog esą mes galėjome gyventi geriau. Rimtų paskaičiavimų ta tema nėra. Taigi, čia elementarus reketavimas.
Nuorodos. Na tada Afganistanas ir Irakas yra okupuotas JAV. Jeigu nesutinki, tada aš nesutinku jog ir SSRS po 1940 birželio 15 Lietuvą okupavo.
O jei ES sutartyje net neužsiminta apie tokią galimybę, tai yra gerai? Paprasta, jei numatyta, yra šansas teisiškai kažko imtis. Kam tada pvz Lietuvos konstitucija? Metam ją lauk(juk jau turime ES konstituciją, pervadinta Lisabonos sutartimi), bet pala, vis dėl to tai pagrindinis šalies įstatymas.
Tavo avatare irgi yra kūjis ir pjautuvas Sakysi išmeti? O manajame populiaraus žaidimo Red Alert2 simbolika.
Taigi, atsakei(gal būt), bet tai gal pabaik mintį, o kodėl "iš priešo rankų" tada taip norom pasiėmė tą Vilnių?
Sloth 2010-02-03 19:50
Teisiškai Vilnius buvo pripažintas, kaip Lietuvai priklausanti teritorija, bet buvo nustatyta demarkacinė linija, ir mums buvo draudžiama pulti lenkų kareivius, nes sudarytos paliaubos. O tai, kad Rusai mums davė Vilnių nepažeidžia jokių įstatymų - teoriškai mes lenkų nepuolėme, mes tiesiog atsiėmėme teritoriją, kuri teisiškai priklauso mums nesukėle jokio konflikto, nepažeidę tarptautinių susitarimų. Kas gali būt geriau?
Beto, rusai ne šiaip sau davė mums Vilnių lengva ranka, tačiau buvo daromas spaudimas. Arba mes pasiimam Vilnių ir įsileidžiam rusus, arba mes atmetam jų siūlymą, nepasirašom taikos sutarties, ir galbūt jau kitą dieną jie patys mus užpuola kaip suomius.
P.S Aš ne gabus, bet labai norėjosi atsakyt.
ACHMABINEDZADAS 2010-02-03 20:22
Kad ir kiek Arns bandytum skalbti ruskiu apatinius, dėmės liks visam laikui...
Ir niekaip nesuprantu kaip galima lyginti Prancūziją ar Angliją su SSRS, kaltini ne agresorių, o kitas šalis kurios nepalaikė Lietuvos. O išstojimas tai skamba juokingai, net prieš 20 metų bandė sulaikyt, o stalinas tikriausiai būtų puse lietuvių išnaikinęs.
Arns 2010-02-03 20:30
?
Na draugus sakoma pamatysi bėdoje. Išdavė ne kartą "draugai", tai kiek dar galima vienareikšmiškai jais tikėti? Agresorės ir Lenkija su Vokietija, joms tada tokių pačių kaltinimų nesigirdi.
Išstojimas su perspektyva... sunku suprasti? Jei įstojai, tai ryt neišstosi, tačiau faktas kad galimybė buvo. Sunku susitaikyti jog įsivaizduojamas pasaulėlis griūna(kad SSRS vis dėl to nebuvo toks baisus dalykas, kaip piešia populistai)
mykolas 2010-02-03 20:55
Aš tai pavadinčiau debilizmu, nes kunigaikštis Mindovg buvo grynakraujis belarusas (nors šiaip man visai neįdomi to bandito tautybė)
O kas dėl okupacijos tai žmonės patys nubalsavo už komunistus rinkimuose po to kai Tautos Vadas Anton Smetana išnešė mėsas Amerikon
Sloth 2010-02-03 21:23
LOL. Tavo žiniai buvo sudaryta Lietuvos darbo liaudies sąjunga, ji vienintelė galėjo kelti kandidatus. O dauguma jos narių priklausė komunistų partijai, nors ir buvo įtraukti keli gerbiami ir žinomi asmenys. Tačiau prisiminkim, kad juk tai "demokratiški" rinkimai, todėl laimi vistik dauguma, kurią sudarė LKP.
Btw, citata iš Zenono Butkaus straipsnio : " Iš karto reikia pasakyti, kad į "liaudies" vyriausybes sovietai įtraukė ne atsitiktinius, bet gerai išbandytus, patikrintus sovietų režimo šalininkus. " Kodėl atsirado tų šalininkų? Ogi todėl, kad svečiams iš užsienio sovietai rodydavo pavyzdinius fabrikus, kurių darbuotai buvo gerai išmokyti vaidybos. Todel neretai užsieniečiams komunizmas ištikrųjų pasirodydavo, kaip tobula santvarka...
lightfire 2010-02-03 21:26
liaudies rinkimuose?Kaip Š.Jorėjoje?Ką rūkai?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Česlovas Iškauskas. Raketinis ažiotažas prie Lietuvos sienų (Video)