Monstriški Turkijos karo aviacijos metai: nuo reaktyvinių dronų ANKA-3 ir „Kızılelma“ iki 5 kartos naikintuvo TF-X (Foto) ()
2023 metai Turkijai karo aviacijos sektoriuje turėtų būti kuo turtingesni reikšmingais įvykiais ir pirmaisiais jos pačios kurtų orlaivių skrydžiais.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastaruoju metu Turkija pademonstravo savo kurtus karo monstrus: penktos kartos naikintuvą TF-X, mokomąjį ir kovinį lėktuvą „Hürjet“, slaptąjį reaktyvinį droną ANKA-3, ir tikrą „žvėrį“ – bepilotį naikintuvą „Kızılelma“, kuris jau pradėjo visaverčius skrydžio bandymus. Prie to verta pridėti ir atakos sraigtasparnio ATAK 2 kūrimo darbus.
Bet kurios šalies aviacijos pramonei tai jau daugiau nei reikšmingi įvykiai net ir atskirai vienas nuo kito, jau nekalbant apie jų sutapimą tais pačiais metais.
Taigi, kalbame apie penkis lėktuvus, kurie sudarys Turkijos oro pajėgų „veidą“ ir būtent 2023 m. Be to, tai gana ambicingi projektai šaliai, kuri palyginti neseniai pradėjo kurti savo aviacijos pramonę.
🇹🇷 defense industry is having a good month:
— 🇹🇷 Umut Acar (@AcarUmut) March 19, 2023
✅TF-X-National Combat Aircraft performing taxi tests.
✅HÜRJET-supersonic trainer&light combat aircraft, too.
✅ANKA3-CUAS w/ stealth tech.First flight is coming.
✅KIZILELMA-Jet-powered unmanned fighter jet.Test flights in progress pic.twitter.com/kra6GgZDji
Konkrečiai, tik prieš 35 metus Turkija lokalizavo F-16 gamybą, o dabar kuria savo TF-X, pirmasis jo skrydis numatytas šiemet, o tai reikš greitesnį darbo ciklą nei pavyko Pietų Korėjai, Kinijai ir Rusijos Federacijai.
Bet to, didelis dėmesys skiriamas naujosios sunkiosios klasės dronams. Visų pirma, „Kızılelma“ ir ANKA-3 gali atrodyti kaip konkuruojantys orlaiviai, bet veikiau papildo vienas kitą. „Baykar“ sukurtas „Kızılelma“ yra būtent tas naikintuvas, kuris turėtų vesti visavertį oro mūšį.
Tuo pačiu metu TAI kūrinys ANKA-3 yra labiau atakos UAV, skirtas sunaikinti antžeminius taikinius. Jis pastatytas pagal skraidančių sparnų schemą, o vienintelės žinomos charakteristikos yra 7 tonų kilimo svoris, tai yra maždaug 1 tona daugiau nei „Kızılelma“.
Tokių pokyčių fone „Hürjet“, kuris jau pradėjo antžeminius bandymus prieš pirmąjį skrydį, tam tikru mastu lieka užmirštas. O Turkijai šis lėktuvas taip pat yra itin svarbus projektas, prasidėjęs tik 2017 metais ir turintis daug daugiau reikšmės nei vien tik mokomoji ir kovinė mašina.
Faktas yra tas, kad „Hürjet“ turėtų tapti ne tik treniruokliu, kuris pakeis T-38 „Talon“. Tai orlaivis, kuris turėtų sustiprinti Turkijos oro pajėgų kovinį komponentą. Visų pirma, „Hürjet“ yra viršgarsinis lėktuvas, kurio maksimalus greitis turėtų būti 1,4 macho, o keliamoji galia leis jį paversti lengvuoju naikintuvu. Ir iš tikrųjų Turkijos oro pajėgose „Hürjet“ užims tą pačią nišą kaip ir FA-50 Korėjoje ir Lenkijoje.
18 Mart 2023 tarihinde ilk uçuşunu yapması beklenen Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri (T929 ATAK-2) pic.twitter.com/HrLYEw8g57
— Selâmi Haktan (@slmhktn) October 13, 2021
Ir pabaigai reikėtų paminėti T929 ATAK 2 – sunkiosios klasės dviejų variklių atakos sraigtasparnį, kurio kūrimas buvo inicijuotas 2018 metais, siekiant sukurti AH-64 „Apache“ analogą su atitinkama stebėjimo sistema ir ginkluote. Kaip ir „Kızılelma“ atveju, projekte dalyvauja ir Ukraina, kuri tiekė TV3-117 variklius pirmiesiems pavyzdžiams. O pirmasis skrydis taip pat turėtų įvykti 2023 m.