Šveicarai skelbia revoliuciją – į Australiją vos per 4 valandas! (Video)  ()

Skrydis iš Europos į tokią vietą kaip Australija šiuo metu įprastu keleiviniu lėktuvu trunka apie 20 valandų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau Šveicarijos startuolis „Destinus“ siekia sutrumpinti kelionės laiką iki kiek daugiau nei keturių valandų – naudodamas hipergarsinį, vandeniliu varomą keleivinį lėktuvą.

„Destinus“ savo orlaivio prototipą bandė pastaruosius porą metų, o 2022 m. pabaigoje paskelbė apie sėkmingus antrojo prototipo – „Eiger“ – bandomuosius skrydžius.

Dabar bendrovė paskelbė apie dalyvavimą Ispanijos mokslo ministerijos vykdomoje programoje, kuri yra dalis Ispanijos vyriausybės planų plėtoti vandeniliu varomus viršgarsinius skrydžius.

Ministerijos programą prižiūrinti agentūra Centro para el Desarrollo Tecnológico e Industrial pasirinko projektą kaip strateginę iniciatyvą pagal Plan de Tecnologías Aeronáuticas (PTA) projektą.

Projekte, kurio bendra investicija šiuo metu siekia 12 mln. eurų, dalyvauja įmonės ir technologijų centrai bei Ispanijos universitetai.

„Džiaugiamės, kad gavome šias dotacijas, ypač todėl, kad tai yra aiškus ženklas, kad „Destinus“ yra suderintas su strateginėmis Ispanijos ir Europos kryptimis, kad būtų skatinamas vandenilinė aviacija“, – sakė Davide Bonetti, „Destinus“ verslo plėtros ir produktų viceprezidentas.

„Tokioms technologijų įmonėms, kaip mes, prieiga prie šių ES atkūrimo fondų yra būtina norint atlikti pažangius tyrimus ir paspartinti naujovių diegimą, reikalingą konkurencingumui pasauliniu mastu. Su šiomis dotacijomis vandeniliu pagrįsti aeronautikos mobilumo sprendimai taps vienu žingsniu arčiau realybės“.

Iš Frankfurto į Sidnėjų per 4 valandas ir 15 minučių

 

Vandenilio energija yra daugelio tyrimų ir plėtros objektas, o šalininkai nurodo jos ekologiškumą, nes pagrindiniai vandenilio degimo šalutiniai produktai yra šiluma ir vanduo.

Sukurtos šilumos kiekis yra projektavimo iššūkis. Melburno RMIT universiteto mokslininkai neseniai sukūrė 3D spausdintus katalizatorius, kurie, jų teigimu, gali veikti kaip aušinimo agentas, kovojantis su dideliu karščiu, atsirandančiu orlaiviams skrendant penkis kartus didesniu garso greičiu, kuris yra maždaug 6100 kilometrų per valandą.

Tokiu greičiu būsimos komercinių oro linijų orlaiviai iš Londono į Niujorką galėtų nuskristi maždaug per 90 minučių.

Šveicarijos startuolis „Destinus“ teigia, kad pagal savo technologijas skrydis iš Frankfurto į Sidnėjų truks tik 4 valandas 15 minučių, o ne 20 valandų (kaip yra dabar), o skrydis iš Frankfurto į Šanchajų truktų 2 valandas 45 minutes, aštuoniomis valandomis trumpiau nei yra šiuo metu.

 

2022 m. birželį „Destinus“ bendradarbiavo su Ispanijos variklių gamintoju „ITP Aero“, kad sukurtų vandenilio variklių bandymų įrenginį. Iš Ispanijos vyriausybės gautomis dotacijos bus finansuojamas bandymų objektas netoli Madrido, kuriame bus naudojami oru „kvėpuojantys“ vandenilio varikliai.

Pagal antrąjį 15 mln. eurų dotacijos projektą bus finansuojami skysto vandeniliu varomo varymo aspektų tyrimai.

Šis projektas yra dalis Ispanijos siekio būti priešakyje kuriant ir gaminant vandenilinį mobilumą daugelyje sektorių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(21)
(1)
(20)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()