Pagrindiniai IT iššūkiai su kuriais susiduria el. prekyba šventinio sezono metu ()
Technologijoms žengiant į priekį, vyksta neišvengiama skaitmeninė transformacija, kuri ne tik didina interneto vartotojų skaičių visame pasaulyje, bet ir skatina vis greitesnės interneto prieigos paklausą ir skaitmenizavimo vystymąsi mažmeninės prekybos sektoriuje. Atsižvelgiant į didėjančią elektroninės prekybos paklausą, el. prekybos įmonės yra priverstos prisitaikyti, kad užtikrintų pirkėjams patogų kelią įsigyti prekes internetu ir išlaikytų konkurencinį pranašumą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Išaugęs lankytojų srautas, ypač šventinio sezono metu papildomai gali kelti grėsmę įmonių IT infrastruktūrai, o nesugebėjimas aktyviai jų spręsti, gali neigiamai paveikti elektroninės prekybos verslą, įskaitant galimą pajamų praradimą ir žalą reputacijai.
Remiantis „Insiderintelligence“ metine pasaulinės el. komercijos pardavimų prognoze, 2023 m. pardavimai stabiliai auga, o lyginant su 2022 m. prognozuojamas 9,4 % augimas. 2022 m. beveik 19 % pasaulinės mažmeninės prekybos pardavimai buvo atlikti per skaitmenines platformas, o iki 2024 m. prognozuojamas augimas iki 21,2 %.
Šaltinis: Insider Intelligence
Remiantis „HITC’’ atliktu tyrimu, 2022 m. per vieną iš pelningiausių dienų prekybininkams - "Black Friday" - "Nike" internetinė svetainė buvo nepasiekiama vartotojams. Daugelis vartotojų pastebėjo, kad svetainė neveikė visą dieną, o bandant ją pasiekti, buvo rodomas pranešimas: "Žinome ir sprendžiame šią problemą. Ačiū už kantrybę. Nike.com."
Tokie incidentai gali turėti neigiamą poveikį įmonės reputacijai ir sumažinti pardavimus per pačias pelningiausias pardavimų dienas, tokias kaip Black Friday, Cyber Monday, ar Kalėdas. Tai ypač svarbu, atsižvelgiant į tai, kad šiuolaikinėje rinkoje konkurencija yra itin didelė, o vartotojai turi daugybę alternatyvų. Įmonės, kurios negali užtikrinti sklandžios ir patogios vartotojo patirties, gali prarasti klientų lojalumą ir sumažinti pelną.
Kodėl el. prekybos įmonėms būtina tinkamai paruošti IT infrastruktūrą artėjančiam šventiniam sezonui?
Šventinio sezono metu, ženkliai padidėjusiam lankytojų srautui, išskirtinis dėmesys turėtų tekti nuolatiniam skaitmeninių platformų pasiekiamumui ir našumui. Potencialūs pirkėjai gali atsisakyti savo pirkinių krepšelio ir pereiti pas konkurentus vien dėl lėto svetainės užkrovimo greičio, klaidinančios navigacijos arba nesureagavimo laiku į užklausas.
„Nepajėgumas prisitaikyti prie naujausių technologijų gali trukdyti plėstis pagal rinkos pokyčius ir klientų poreikius, todėl el. prekybos įmonės turėtų investuoti į atsparią IT infrastruktūrą ir tinkamus techninės ir programinės įrangos sprendimus. Fizinius serverius būtina optimizuoti efektyviam duomenų apdorojimui ir saugojimui, taip pat taikyti griežtas duomenų apsaugos priemones bei užtikrinti saugius informacijos perdavimo kanalus, kurie apsaugotų klientų asmeninę ir finansinę informaciją“, – siūlo DLC ir DEAC duomenų centrų generalinis direktorius A. Gailitis.
Įmonių IT infrastruktūros grėsmės šventinio laikotarpio metu
Kritinę IT infrastruktūrą įmonėse paprastai sudaro fiziniai serveriai, duomenų saugyklos, ryšio ir programinė įranga. Visi šie komponentai yra kritiškai svarbūs procesų veikimui. Norint išlaikyti verslo tęstinumą ir sumažinti saugumo, našumo, ryšio sutrikimų rizikas, turėtų būti atliktas grėsmių įvertinimas ir pritaikytas individualus sprendimas. To nepadarius, verslas rizikuoja susidurti su rimtomis problemomis.
Netinkamai sukonfigūruota tinklo infrastruktūra galu trikdyt duomenų perdavimą ir bendrą visos esamos IT infrastruktūros įmonėje pasiekiamumą
Nepertraukiamas duomenų perdavimas tampa vis svarbesniu veiksniu mažmeninės prekybos įmonėms. El. Komercijos platformos – nuolat apdorodamos didelius duomenų kiekius ir staiga susidurdamos su smarkiai padidėjusiu lankytojų srautu šventiniu laikotarpiu, - rizikuoja ne tik išdidinti savo kaštus, bet ir sutrikdyti sklandų duomenų perdavimą, sulėtinti sistemų veikimą. Tinklas, tapęs pažeidžiamas kenkėjiškų programų gali ne tik padaryti neigiamą įtaką sklandžiam el. platformos darbui, bet ir pati platforma tapti nepasiekiama klientams. Tokia netinkamai suprojektuota ir įdiegta IT infrastruktūra gali turėti tiesioginę įtaką klientų pasitenkinimui, užsakymams bei klientų lojalumui.
Kibernetinės grėsmės
Apleista kritinė IT infrastruktūra didina saugumo spragų tikimybę. Programinės įrangos nepriežiūra ir laiku nedaromi atnaujinimai gali būti prilyginami neužrakintam automobiliui, o atsarginės kopijos ar avarinio duomenų atstatymo plano neturėjimas - neapdraustam turtui.
Kibernetiniai sukčiai, padidėjusio lankytojų aktyvumo šventinės karštligės metu, dažniausiai taikosi į pažeidžiamiausias ir mažiausiai apsaugotas IT sistemas, taip pat kėsinasi ir į darbuotojus, kurie per neatsargumą gali tapti phishing‘o, ar ransomware hacker‘ių aukomis. Kitos labiausiai tikėtinos kibernetinių išpuolių grėsmės - DdoS, bot’ų atakos, duomenų nutekėjimas, neteisėtas duomenų pasisavinimas su tikslu išgauti finansinę naudą.
Fizinės įrangos gedimai /neplanuotos perkrovos / lūžimai
Fizinės infrastruktūros gedimai dažnai įvyksta kai įranga laikoma ne saugiuose ir tam pritaikytuose duomenų centruose, o netinkamoje aplinkoje, pvz., įmonės sandėlyje. Nesaugioje ir tam nepritaikytoje vietoje laikomai įrangai kyla grėsmė sugesti dėl elektros tiekimo, interneto ryšio sutrikimo, didesnės gaisro ir drėgmės tikimybės. Visi šie veiksniai kelia didelį pavojų elektroninės prekybos verslui tapti laikinai nepasiekiamam internetinėje erdvėje, sukelti riziką prarasti jautrius duomenis ar tapti kibernetinių sukčių auka.
Žmogiškųjų resursų trūkumas