Pagrindiniai IT iššūkiai su kuriais susiduria el. prekyba šventinio sezono metu  ()

Technologijoms žengiant į priekį, vyksta neišvengiama skaitmeninė transformacija, kuri ne tik didina interneto vartotojų skaičių visame pasaulyje, bet ir skatina vis greitesnės interneto prieigos paklausą ir skaitmenizavimo vystymąsi mažmeninės prekybos sektoriuje. Atsižvelgiant į didėjančią elektroninės prekybos paklausą, el. prekybos įmonės yra priverstos prisitaikyti, kad užtikrintų pirkėjams patogų kelią įsigyti prekes internetu ir išlaikytų konkurencinį pranašumą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Išaugęs lankytojų srautas, ypač šventinio sezono metu papildomai gali kelti grėsmę įmonių IT infrastruktūrai, o nesugebėjimas aktyviai jų spręsti, gali neigiamai paveikti elektroninės prekybos verslą, įskaitant galimą pajamų praradimą ir žalą reputacijai.

Remiantis „Insiderintelligence“ metine pasaulinės el. komercijos pardavimų prognoze, 2023 m. pardavimai stabiliai auga, o lyginant su 2022 m. prognozuojamas 9,4 % augimas. 2022 m. beveik 19 % pasaulinės mažmeninės prekybos pardavimai buvo atlikti per skaitmenines platformas, o iki 2024 m. prognozuojamas augimas iki 21,2 %.

Šaltinis: Insider Intelligence

Remiantis „HITC’’ atliktu tyrimu, 2022 m. per vieną iš pelningiausių dienų prekybininkams - "Black Friday" - "Nike" internetinė svetainė buvo nepasiekiama vartotojams. Daugelis vartotojų pastebėjo, kad svetainė neveikė visą dieną, o bandant ją pasiekti, buvo rodomas pranešimas: "Žinome ir sprendžiame šią problemą. Ačiū už kantrybę. Nike.com."

Tokie incidentai gali turėti neigiamą poveikį įmonės reputacijai ir sumažinti pardavimus per pačias pelningiausias pardavimų dienas, tokias kaip Black Friday, Cyber Monday, ar Kalėdas. Tai ypač svarbu, atsižvelgiant į tai, kad šiuolaikinėje rinkoje konkurencija yra itin didelė, o vartotojai turi daugybę alternatyvų. Įmonės, kurios negali užtikrinti sklandžios ir patogios vartotojo patirties, gali prarasti klientų lojalumą ir sumažinti pelną.

Kodėl el. prekybos įmonėms būtina tinkamai paruošti IT infrastruktūrą artėjančiam šventiniam sezonui?

Šventinio sezono metu, ženkliai padidėjusiam lankytojų srautui, išskirtinis dėmesys turėtų tekti nuolatiniam skaitmeninių platformų pasiekiamumui ir našumui. Potencialūs pirkėjai gali atsisakyti savo pirkinių krepšelio ir pereiti pas konkurentus vien dėl lėto svetainės užkrovimo greičio, klaidinančios navigacijos arba nesureagavimo laiku į užklausas.

„Nepajėgumas prisitaikyti prie naujausių technologijų gali trukdyti plėstis pagal rinkos pokyčius ir klientų poreikius, todėl el. prekybos įmonės turėtų investuoti į atsparią IT infrastruktūrą ir tinkamus techninės ir programinės įrangos sprendimus. Fizinius serverius būtina optimizuoti efektyviam duomenų apdorojimui ir saugojimui, taip pat taikyti griežtas duomenų apsaugos priemones bei užtikrinti saugius informacijos perdavimo kanalus, kurie apsaugotų klientų asmeninę ir finansinę informaciją“, – siūlo DLC ir DEAC duomenų centrų generalinis direktorius A. Gailitis.

 

Įmonių IT infrastruktūros grėsmės šventinio laikotarpio metu

Kritinę IT infrastruktūrą įmonėse paprastai sudaro fiziniai serveriai, duomenų saugyklos, ryšio ir programinė įranga. Visi šie komponentai yra kritiškai svarbūs procesų veikimui. Norint išlaikyti verslo tęstinumą ir sumažinti saugumo, našumo, ryšio sutrikimų rizikas, turėtų būti atliktas grėsmių įvertinimas ir pritaikytas individualus sprendimas. To nepadarius, verslas rizikuoja susidurti su rimtomis problemomis.

Netinkamai sukonfigūruota tinklo infrastruktūra galu trikdyt duomenų perdavimą ir bendrą visos esamos IT infrastruktūros įmonėje pasiekiamumą

Nepertraukiamas duomenų perdavimas tampa vis svarbesniu veiksniu mažmeninės prekybos įmonėms. El. Komercijos platformos – nuolat apdorodamos didelius duomenų kiekius ir staiga susidurdamos su smarkiai padidėjusiu lankytojų srautu šventiniu laikotarpiu, - rizikuoja ne tik išdidinti savo kaštus, bet ir sutrikdyti sklandų duomenų perdavimą, sulėtinti sistemų veikimą. Tinklas, tapęs pažeidžiamas kenkėjiškų programų gali ne tik padaryti neigiamą įtaką sklandžiam el. platformos darbui, bet ir pati platforma tapti nepasiekiama klientams. Tokia netinkamai suprojektuota ir įdiegta IT infrastruktūra gali turėti tiesioginę įtaką klientų pasitenkinimui, užsakymams bei klientų lojalumui.

 

Kibernetinės grėsmės

Apleista kritinė IT infrastruktūra didina saugumo spragų tikimybę. Programinės įrangos nepriežiūra ir laiku nedaromi atnaujinimai gali būti prilyginami neužrakintam automobiliui, o atsarginės kopijos ar avarinio duomenų atstatymo plano neturėjimas - neapdraustam turtui.

Kibernetiniai sukčiai, padidėjusio lankytojų aktyvumo šventinės karštligės metu, dažniausiai taikosi į pažeidžiamiausias ir mažiausiai apsaugotas IT sistemas, taip pat kėsinasi ir į darbuotojus, kurie per neatsargumą gali tapti phishing‘o, ar ransomware hacker‘ių aukomis. Kitos labiausiai tikėtinos kibernetinių išpuolių grėsmės - DdoS, bot’ų atakos, duomenų nutekėjimas, neteisėtas duomenų pasisavinimas su tikslu išgauti finansinę naudą.

Fizinės įrangos gedimai /neplanuotos perkrovos / lūžimai

 

Fizinės infrastruktūros gedimai dažnai įvyksta kai įranga laikoma ne saugiuose ir tam pritaikytuose duomenų centruose, o netinkamoje aplinkoje, pvz., įmonės sandėlyje. Nesaugioje ir tam nepritaikytoje vietoje laikomai įrangai kyla grėsmė sugesti dėl elektros tiekimo, interneto ryšio sutrikimo, didesnės gaisro ir drėgmės tikimybės. Visi šie veiksniai kelia didelį pavojų elektroninės prekybos verslui tapti laikinai nepasiekiamam internetinėje erdvėje, sukelti riziką prarasti jautrius duomenis ar tapti kibernetinių sukčių auka.

Žmogiškųjų resursų trūkumas

Dažnu atveju, įmonių IT infrastruktūros priežiūrą atlieka patys IT specialistai, tačiau šventiniu laikotarpiu kai didžioji dalis darbuotojų atostogauja, gali trūkti IT personalo arba jo pasiekiamumas tapti ribotas. Didžiausia grėsmė kyla kai nėra paruoštas veiksmų planas nenumatytiems atvejams ir įvykus techniniams ar saugumo incidentams, įmonei gali sukelti ilgalaikius sistemų sutrikimus, ilgesnį sistemų atstatymo laiką, jautrių duomenų praradimą ir padidinti kibernetinių atakų tikimybę.

DLC ir DEAC ekspertų patarimai rizikų valdymui

Duomenų saugojimas ir apdorojimas yra esminiai elementai sklandžiai skaitmeninei transformacijai internetinės prekybos veikloje. Pagrindinė užduotis įmonėms yra tinkamai suvaldyti IT infrastruktūrą, kuri užtikrintų nepertraukiamą ir saugų el. prekybos procesą, kartu stiprinant pozicijas rinkoje.

 

Ne visada įmanoma apsisaugoti nuo grėsmių, tačiau galima turėti lanksčias galimybes prisitaikyti prie greitų rinkos ir technologinių pokyčių ir sumažinti riziką sistemų sutrikimams. Ekspertų teigimu, pasiruošti reikėtų iš anksto. IT sistemų efektyvumas priklauso nuo patikimos techninės ir programinės įrangos, pasirinktų skaitmeninių duomenų apsaugos sprendimų, kompiuterinio tinklo nustatymų, bei duomenų atkūrimo ir atstatymo priemonių.

Ekspertai pastebėjo, kad mažas ir vidutinis komercijos verslas vis dažniau renkasi Public cloud sprendimą, dėl galimybių turėti patogų ir saugų įrankį virtualių resursų valdymui. Vykstantis Black Friday ar Kalėdinis išpardavimas, gali sukelti iki 3-4 kartų didesnę apkrovą svetainėms, o išaugęs ir nesuvaldytas resursų poreikis - sutrikdyti svetainės veikimą. Public cloud yra populiarus ir todėl, nes neinvestavus į brangią IT įrangą, suteikiamos lanksčios galimybės patogiai prižiūrėti IT sistemų veikimą ir lengvai skirstyti resursus pagal poreikius.

Duomenų nutekėjimas dėl nesaugios IT aplinkos - dažnas įvykis, ypač šventinio sezono metu, kai sistemos yra labiausiais pažeidžiamos. Sumažinti riziką duomenų nutekėjimui, DLC ir DEAC ekspertai siūlo pradėti nuo bazinių pagrindų: Užtikrinti saugų atsiskaitymą, saugų klientų duomenų perdavimą, atsižvelgti į duomenų apsaugos bei kibernetinio saugumo rekomendacijas. Duomenų saugojimui užtikrinimui - diegti ugniasienes, antivirusines programas, naudoti duomenų šifravimo sprendimus, dviejų žingsnių autentifikavimą, pastoviai prižiūrėti ir naujinti IT sistemas, taip pat savo IT ūkį patikėti profesionalams, kurie galės įvertinti ir pasiūlyti individualiai pritaikytus sprendimus su mažiausia rizika.

 

DLC ir DEAC  įmonių grupė yra orientuota į kolokacijos, duomenų perdavimo, debesijos bei dedikuotus IT sprendimus Baltijos šalyse ir už jos ribų. Bendrovių duomenų centrų infrastruktūrą turi – Tier 3, ISO/IEC 27001:2013, ISO 22301:2019, ISO 50001:2018 ir PCI DSS sertifikatus, kurie užtikrina ne tik patikimą paslaugų teikimą, bet ir aukščiausius saugumo standartus.

Bendrovės kviečia verslo subjektus pasikonsultuoti su jų ekspertais, kurie įvertins visas galimas rizikas ir pasiūlys optimalius sprendimus, atitinkančius kiekvieno verslo poreikius.

www.deac.eu  www.datalogistics.lt

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(2)
(-2)

Komentarai ()