„2 metrų juostos raudono asfalto.“ Lietuvoje atsiranda dar neregėti keliai (1)
Antakalnio rajone perkurta P. Vileišio gatvė gegužę tapo pirmąja tikra dviračių gatve Lietuvoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dviračių eismas šioje gatvėje tapo lygiai svarbus kaip ir automobilių, todėl dabar ji žymima dviračių gatvės ženklu ir turi pritaikytą infrastruktūrą dviračiams, atitinkant reikalavimus. Dviračių gatvės sąvoka Lietuvoje atsirado tik 2022 metais. Nors Vilnius jau turėjo tokių gatvių, jos nebuvo visiškai pritaikytos dviračiams. Pilnai įgyvendinta dviračių gatvės koncepcija atsirado tik dabar P. Vileišio gatvėje.
Išskirtinė šios gatvės infrastruktūra – abiejose pusėse yra 2 metrų pločio raudono asfalto juostos dviračiams. Gatvės centre yra speciali danga, kuri vairuotojams primena apie greičio mažinimo būtinybę. Rekonstrukcija siekta, kad ši svarbi dviratininkams jungtis būtų draugiška jų judėjimui. Naujasis formatas turėtų sumažinti tranzitu judančių automobilių srautą ir padidinti dviratininkų saugumą.
P. Vileišio gatvėje automobiliai dalijasi vieta su dviračiais, tačiau negali lenkti, išvažiuodami į priešpriešinę juostą. Greitis ribojamas iki 30 km/h. Dviratininkai gali važiuoti laisvai, nebūtinai iš eilės. Automobiliai turi likti dešinėje kelio pusėje.
P. Vileišio gatvė yra svarbus žingsnis Vilniaus dviračių takų tinklo plėtroje. Jei šis formatas pasiteisins, daugiau gatvių bus rekonstruojama panašiai, užpildant esamas spragas.