„Šie automobiliai rūdija labiausiai.“ Švedai skelbia sąrašą. Dominuoja viena šalis (17)
Korozija yra didžiausias automobilio priešas. Bet koks mechaninis gedimas gali būti pašalintas pakeičiant susidėvėjusius elementus, tačiau būtinybė atlikti kapitalinį kėbulo remontą dažniausiai reiškia automobilio karjeros kelyje pabaigą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kurie modeliai yra ypač jautrūs rūdijimui ir reikalauja investuoti į papildomą apsaugą?
Deja, rūdys – ne tik estetinė problema. Suvirinimo siūlių, išilginių elementų ir tarpų korozija turi esminės įtakos kėbulo standumui ir keleivių apsaugos nuo avarijos padarinių lygiui.
Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägare“ šią problemą sprendžia jau daugiau nei 30 metų. Šaltomis žiemomis garsėjančioje Skandinavijoje transporto priemonių antikorozinės apsaugos tema itin aktuali.
1989 metais redakcija užmezgė bendradarbiavimą su Stokholmo įmone „Rostskyddsmetoder“, kurios specializacija – antikorozinių technologijų tyrimai.
Rezultatas yra reitingas, pagrįstas nepriklausomais duomenimis. Nuo skandinaviškų bandymų pradžios švedams tokiu būdu pavyko išbandyti per 500 transporto priemonių.
„Vi Bilägare“ apžvelgiami automobiliai perduodami „Rostskyddsmetoder“ mokslininkams. Jie daugiausia dėmesio skiria apsaugos nuo korozijos kokybei tose vietose, į kurias nežiūrėtų joks automobilių žurnalistas – naudodami endoskopą jie tiria dažų ir visų kėbulo plokščių defektus, ypač akcentuodami uždarus profilius. Taip pat tikrinama mastikos*, drenažo sistemų, cheminių dangų kokybė bei konstrukcinių elementų „medžiagų savybės“.
|
Ekspertai vertina, ar drenažo angų išdėstymas užtikrina tinkamą vandens nutekėjimą ir ar apsaugos priemonės tinkamai apsaugo konstrukcinius elementus. Kalbėdami apie „medžiagų savybes“, jie taip pat gali numatyti jų ilgaamžiškumą.
Dabartinio gamintojų sąrašo vidurkis yra 3,1 balo iš 5. Įdomu tai, kad „Volvo“ buvo įvertintas žemiau vidurkio (3,0 balo). Taip pat sąrašo viduryje, be kitų, buvo: „Alfa Romeo“ (3,0 taško), „Kia/Hyundai“ (2,9 taško) ir „Peugeot“ bei „Opel“ (2,6 taško). „Mazda“ antikorozinės apsaugos lygis pastaruoju metu pastebimai pagerėjo, tačiau 2,3 vidurkis vis dar toks, kuriuo verta didžiuotis.
Automobilių markės su geriausia antikorozine apsauga (balais):
- „Porsche“ – 5
- „Jaguar“ – 4,7
- „Nio“ – 4,5
- BMW – 4,1
- „Audi“ – 4
- „Mini“ – 4
- „Mercedes“ – 3,9
- „Renault“ – 3,7
- „Volkswagen“ – 3,6
- SEAT – 3,6
Automobilių markės su prasčiausia antikorozine apsauga:
- „Ford“ – 2,2
- „Toyota“ – 2,2
- DS – 2
- FIAT – 2
- „Hongqi“ – 2
- „Lynk & Co“ – 2
- „Mitsubishi“ – 2
- „Range Rover“ – 2
- „Subaru“ – 2
- „Suzuki“ – 2
- „Honda“ – 1,8
Senesnių automobilių antikorozinė apsauga
Švedai pateikia ir senesnių – net 15 ar 20 metų – modelių analizės rezultatus. Išsamūs rezultatai yra tokie (balais):
Alfa Romeo:
- „Alfa Romeo 159“ (2006) – 1
Citroën:
- „C3“ (2002-2003) – 2
- „C4 Cactus“ (2014) – 2
- „C4 Picasso/Grand Picasso“ (2008-2009) – 2
- „DC3“ (2010) – 2
FIAT:
- 500 (2008) – 2
- 500L (2013) – 2
- „Bravo“ (2008) – 2
- „Doblo“ (2003) – 1
- „Grande Punto“ (2006) – 2
- „Panda“ (2003) – 2
Honda:
- „Accord“ (2002–2006) – 2
- „Accord Tourer“ (2008) – 2
- „Civic Hybrid“ (2005–2006) – 2
- „Civic“ (2011–2012) – 2
- „Civic Tourer“ (2013–2014) – 2
- CR-V (2002-2013) – 2
- „Insight“ (2009) – 2
- „Jazz“ (2001) – 2
Tęsinys kitame puslapyje: