XXI amžiaus „Concorde“ artėja. Naujas rekordas. Atvyksta XB-1 (Video) ()
„Boom Supersonic“ paskelbė apie tolesnius sėkmingus „Concorde“ įpėdinio „Overture“ – konkrečiau jo prototipo versijos, žinomos kaip XB-1, bandymus.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Boom Supersonic“ viršgarsinis lėktuvas XB-1 baigė penktąjį bandomąjį skrydį iš Mohavės oro ir kosmoso uosto (JAV) ir pasiekė kelis naujus rekordus.
XB-1 yra 1:3 mastelio prototipas, kurį gamintojas naudoja kaip pagrindą kurti savo orlaiviui „Overture“, kuriuo siekiama sugrąžinti komercinius viršgarsinius keleivinius skrydžius. Apie būtinybę statyti „Concorde“ įpėdinį imta kalbėti, kai 2003 metų lapkritį šis ikoninis lėktuvas buvo pašalintas iš eksploatacijos.
Five successful flights completed, approximately five more to go before the world’s first independently developed supersonic jet breaks the sound barrier.
— Boom Supersonic (@boomaero) October 8, 2024
Follow XB-1's flight-by-flight progress to Mach 1 here: https://t.co/6sJqOqD9LV pic.twitter.com/rdcSdLhNJs
|
Nuo tada girdėjome apie bent keletą įdomių idėjų (apie vieną iš jų neseniai rašėme ČIA), tačiau iš jų išsiskiria „Overture“.
Bendrovė netgi yra pasirašiusi sutartis su „United Airlines“ ir „Japan Airlines“. 2022-ųjų vasarą išvydome koncepcinius „Overture“ kompiuterinius vaizdus, kuriuose lėktuvas labai primena „originalų“ „Concorde“.
Šių metų kovo pabaigoje „Boom Supersonic“ atliko pirmąjį bandomąjį skrydį su mažesniu „Overture“ prototipu XB-1.
Boom's 3-engine supersonic transport demonstrator XB-1 has flown for the first time. pic.twitter.com/3Dd5Y9VBOK
— Fighterman_FFRC (@Fighterman_FFRC) March 22, 2024
Dabar „Boom Supersonic“ baigė penktąjį bandomąjį XB-1 skrydį, o jį vėl pilotavo vyriausiasis projekto pilotas bandytojas Tristanas „Geppetto“ Brandenburgas, kuris pasiekė XB-1 rekordą. 5425 m aukštyje jis pasiekė 0,69 macho greitį, tai yra 791 km/val. (anksčiau lėktuvas pasiekdavo 3170 m aukštį ir 445 km/val. greitį). Todėl šis 50 minučių trukmės bandomasis skrydis buvo aukščiausias ir greičiausias kada nors atliktas XB-1.
Pretty monumental that almost no engine manufacturer is interested in Boom Supersonic’s Overture, if you ask me. I think it’s getting increasingly more clear where this is headed, if it wasn’t already headed that way to begin with.
— Dan | Dj’s Aviation (@DjsAviation) September 16, 2022
Spoiler: It’s not a happy ending. pic.twitter.com/i0XRnPo6ut
Ir nors iki tikslinio greičio, kuris turi būti 1,7 macho (maždaug 2200 km/val.), dar toli, „Boom Supersonic“ sistemingai didina XB-1 greitį ir aukštį. Bendrovė tikisi dar penkių panašių skrydžių, kol bus pasirengusi įveikti garso barjerą.
Lėktuvas „Overture“ galės skraidinti nuo 64 iki 80 keleivių, o jo nuotolis sieks 7869 km, o tai reiškia, kad jis galės įveikti maršrutą iš Los Andželo į Sidnėjų Australijoje be sustojimo.