„Tai faktas.“ Skamba visur. Kas nutiko „AvtoVAZ“ (Foto) ()
Rusijos automobilių pramonė sparčiai žlunga.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos automobilių pramonė sparčiai žlunga. Koncernas „AvtoVAZ“ yra įklimpęs į milijardines skolas ir negalės iš jų išsikapstyti be valstybės subsidijų.
Apie tai Rusijos žiniasklaidai atvirai kalbėjo korporacijos „Rostec“, kuriai priklauso daugiau nei 32 % „AvtoVAZ“ akcijų, vadovas Sergejus Čemezovas, skelbia „Dialog.UA“.
Čemezovas skundėsi dėl Rusijos Federacijos centrinio banko nustatytos 21 % bazinės normos, kuri yra neįperkama Rusijos verslui. Netgi toks stambus žaidėjas kaip „AvtoVAZ“, aktyviai dalyvaujantis gynybos pirkimuose ir gaunantis didelius užsakymus iš Krašto apsaugos ministerijos, atsidūrė giliose skolose.
|
„Iš tiesų, „AvtoVAZ“ kredito našta yra didelė... Padidėjus bazinei palūkanų normai, palūkanų mokėjimai bankams per metus išaugo milijardais rublių“, – sakė „Rostec“ vadovas.
Be valstybės finansinės pagalbos įmonė nepajėgs atsiskaityti su kreditoriais.
„Valstybė taip pat tai supranta ir neapleidžia gamyklos... Jie svarsto, kaip padėti šioje situacijoje", – sakė Čemezovas.
2024 m. rugsėjo mėn. „AvtoVAZ“ skolos jau viršijo 100 milijardų rublių (daugiau nei 1 mlrd. USD pagal oficialų kursą). Bendrovė Kremliaus prašo ne tik finansinės pagalbos ir lengvatų, bet ir apsaugos nuo importo dempingo. Faktas yra tas, kad Rusijos Federacijai pasisukus į Rytus, Rusijos rinką užtvindė pigūs kiniški automobiliai. Ir rusai jiems teikia pirmenybę nei vietiniams projektams, kurie dažnai yra brangesni ir prastesnės kokybės.
Šiandien apie 89 % lėšų, kurias Rusijos piliečiai išleidžia pirkdami automobilius, patenka į Kiniją. Iki šių 2024 metų pabaigos, ekspertų teigimu, rusų įsigytų kiniškų automobilių bus apie 900 tūkst. „AvtoVAZ“, kuri negali atlaikyti tiesioginės konkurencijos, užima tik 11 % rinkos.