Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
nuomonė 2011-04-26 19:25
Tikras stabdymas varikliu prasideda nuo numerio, bamperio, radiatoriaus ir tik tada variklis
Kas dėl vairavimo tai čia nieko naujo kad kuro sąnaudos mažėja teisingai renkatis pavaras, važiuojant ramiau ir nedarant staigių manipuliacijų vairu ir pedalais.
namaste 2011-04-26 19:34
Rankinį visada galima susiremontuot ir padaryt, kad veiktų. Čia tas pats kas su amortizatoriais, juk po 10 ar 15 metų tarnavimo vargu ar jie veiks ir ar išvis jie vis dar bus savo vietoj.
O dėl stabdymo pavaromis, pats visada taip stabdau, bet pradedu abejot ar tai naudinga automobiliui, juk taip apkrovą gauna sankaba, greičių dėžė ir kitos dalys, ko pasekoje tie mazgai dėvisi greičiau ir greičiau genda, lūžta. O dėžės remontas tikrai ne pigiau nei sutaupyti 50 litrų ar stabdžių kaladėlių keitimas.
zeuline 2011-04-26 20:17
namaste,
kiekviena karta jie gauna tokia apkrova kai perjungineji begius, tik siuo atveju tu perjungineji zemejancia tvarka. be abejo, jei jungsi 2 begi ant 80km/h, tada apkrova bus didesne nei vidutiniskai.
del rankinio tu teisus/teisi
ligonis 2011-04-26 20:44
turbinos dyzeliniuose varikliuose stovi, ne tik del papildomos galios, bet ir del efektyvumo, kompiuteris protingiau sureguliuoja oro padavima, kad sudegtu kuo daugiau kuro cilindruose ir nebutu jis nereikalingai ismetamas.
blizzard 2011-04-26 20:53
Kodėl toks didelis skirtumas jeigu važiuojant 90km/h 5 bėgiu būna apie 1800 apsisukimų o 110km/h kokia 2100?
zahiraz 2011-04-26 21:34
Turi galinga varikli. Variklyje su 66kw vaziuojant 90km/h apsukos buna 2500(tai ju rekomenduojamo taupumo maksimumas) virš sių apsuku sparčiai didėja kuro sanaudos. Vaziuoti taupiausia yra laikant apsukas ten,kur yra didziausias variklio sukimo momentas,bet ne visuose varikliuose jis yra ties 2500apsisukimu
Arthuras 2011-04-26 21:44
Kaip pavyzdys iš realybės: 90-2800rpm, 110-3300rpm. Skirtumas nėra toks menkas. Taip pat, jei automobilis daugiau apkrautas važiuojant tais pačiais 90kmh apsukos bus tokios pat, kaip ir neapkrauto automobilio, bet sąnaudos didėja ryškiai. Iš to darau išvadą, kad kuro kiekis paduodamas į cilindrą priklauso ne vien nuo apsukų. Iš to dar viena išvada, žinome, oro pasipriešinimo jėga yra proporcinga kūno greičio kvadratu, taigi 20km/h skirtumas ryškiai pasunkina judėjimą. Iš to kyla ir sąnaudos.
mhm 2011-04-26 22:05
Apsukos dar ne viskas. Oro pasipriešinimas manau čia didesnis žaidėjas:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29#Power
Neodan 2011-04-26 22:30
Ar tik nebus kokia japoniska masina (pvz Honda)? Kuo mazesne variklio kubatura, tuo jatriau jis reaguoja i svori.
blizzard 2011-04-26 22:39
Variklis 81kw bet supratau ką norėjot pasakyt
arthuras bet tavo pateiktam pavyzdyje bendzininis motoras?
Arthuras 2011-04-26 23:16
Taip, gana silpnas benzinas.
cave_dweller 2011-04-26 23:18
Zvelgiant giliau, tai nemazai itakos sanaudoms turi ir ispaziuros smulkmenos tokios kaip padangu tipas (turiu galvoje ne ju ploti), kelio danga, ir netgi meteorologines salygos. Taipogi transmisijos tipas bei begiu skaicius. Beto silpnas variklis nevisados bus ekonomiskesnis uz galingesni vaziuojant tarkim 110 km/h
zahiraz 2011-04-26 23:47
Tačiau vistiek svarbiausia yra pasirinkti tinkama pavara,kad apsukos butu tavo aukšciausio sukimo momento diapazone.
HardAxe 2011-04-27 00:23
statant mašiną įklaknėje ratus reikia truputį pasukti šalikelės pusėn.
stabdant varikliu žiemą labai slidžiame kelyje galima ir prisižaisti (net su ABS įmanoma užblokuoti ratus).
ustis 2011-04-27 00:41
Del vaziavimo nuokalne "ant begio" cia kaskoks briedas nes apsukos tai dideles ir variklis kaukia taigi jis negali vartoti 0 degalu (aciu kad neparaset -5
Toliau ziema jei varantieji ratai galiniai tada viskas gerai bet jei priekiniai tada nepatarciau vaziuot "ant begio"nes galiniai ratai rieda laisvai o priekiniai stabdo ir netycia arba tycia suktelejus vaira jus greiciausiai apsisuksit (o cia jau pasekmes gali but ivairios:)
SuperHP 2011-04-27 00:43
Gana issami ir teisinga informacija Zinoma, vejo pasipriesinimas turi didziule reiksme, taigi vaziuojant pries ji nevertetu su juo kovoti. Na, ir padangos turi didele itaka ir ne tik ju plotis, bet ir misinio sudetis (kietesnes turetu nauoti maziau kuro, minkstesnes - maziau), slegis ir pan.
Apie tai pirma karta girdziu Pvz., mano auto max torque yra ties 4100 aps/min, taigi man vaziuojant autostrada optimaliai benzina vartoti turetu vaziuojant 5 pavara ir laikant 4100 apsuku? Kiek teko stebeti kuro suvartojima, atrodo, jo maziausiai vartoja esant apsukoms apie 2000 ir siek tiek auksciau, kaip ir raso straipsnyje.
SuperHP 2011-04-27 00:54
Staipsnyje teisingai raso, kad atleidus gaza yra nutraukiamas kuro padavimas, o varikli suka tik inercija. Zinoma, yra situaciju, kai labiau apsimoka ijungti laisva pavara. Pvz., kai greitai leidziates nuo ilgo nelabai stataus kalno, bet nenorite prarasti daug greicio. Tada atsizvelgus i visus parametrus, su laisva pavara turetu iseiti sutaupyt daugiau kuro, nei neisjungus pavaros, nes pastaruoju atveju prarastumet gana daug greicio, kuri paskui tektu kompensuoti didesniu akseleratoriaus spaudimu.
Tas_pac 2011-04-27 01:16
Ne veltui delfi parašė dalykus kurie jau daugiau nei šimtą metų yra žinomi.
bahuriux 2011-04-27 01:36
Tiesiog puiku, nuo siol vazinesiu ~4500-4800 RPM nes butent tada yra didziausias sukimo momentas opelio c20xe motorui, ar bereikia kazka dar sakyti. Baikit kliedeti su tokiom nesamonem, apie apsukas ir kad neisjungus pavaros valgys benza, visi siuolaikiniai auto turi "fuel cut", kuris leidzia nedeginti kuro ir primazinti greiti, kai to reikia.
Straipsny nepastebejau jokiu rimtu trukumu, isskyrus tai kad geriau stabdyti po truputi, nei paskui pervelai uzmynus perkaitinti stabdziu diskus, del ko jie gali susikraipyti. Tas aktualu prie labai dideliu greiciu, kai norima sustabdyti greitai.
Jei norit sutaupyti dekites dujas.
Is praktikos zinau kad 205 plocio, zemo profilio padangos maziau valgo benzo uz 175 auksto profilio. Taip yra del to kad i platesnes rekomenduojama pusti didesni slegi ir matyt, del didesnio kontakto ploto nesuplempa ir taip mazeja nuostuoliai del gumos maigymo/nemaigymo.
Is praktikos zinau kad ekonomiskiausias (jei pastovus) greitis yra 60km/h 4 pavara, zinoma uzmiesty ant tiek nepavaziuosi.
Dar patarimas nemaigyti gazo pedalo kai to nereikia, kiekvienas numynimas riebina misini, tas aktualu vaziuojant uzmiesty. Taip buvo korbu laikais, niekas nepasikeite ir su ipurskimu. Tiesiog reiketu laikyti, kaip ikalta gaza, kai vaziuojama pastoviu greiciu.
RImvizz 2011-04-27 09:11
Manau kai vyksta įsibėgėjimas pavaras reikia perjungti butent maksimaliu sukimo momentu. Kai norima vaziuoti pastoviu greičiu, reikia pasirinkti tokį bėgį, kad būtų mažesnės apsukos.
Labai sudomino diskusijos apie turbinas (kalbu apie dyzelius). Jei turbina įsijungia ties 2000 rpm tai klausimas kaip ekomiškiau 1950 ir be turbinos ar 2000 ir su turbina?
Dar klausimas, kaip yra su autopilotu? Kaip pigiau važiuoti užmiestyje: su autopilotu ar be?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Patarimai, kaip važiuoti ekonomiškiau