„Apple“ fanatikų elgesys primena religinį mąstymą (21)
Palyginus religingo žmogaus ir „Apple“ fanatiko smegenis elektromagnetiniu rezonansu paaiškėjo, jog religija ir technologinių produktų fanatizmas yra panašūs biologiniai veiksniai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mokslininkai tyrė kaip veikia tikinčio žmogaus smegenis jam rodant religinius paveikslus, skaitant šventąjį raštą ar meldžiantis. Po to, magnetinio rezonanso smegenų veiklos parodymai buvo palyginti su fanatiko „iPhone“ vartotojo smegenimis jam pamačius „Apple“ logotipą ar naudojant savo išmanųjį telefoną. Pasirodo, abiem atvejais stimuliuojamos tos pačios smegenų dalys. Žmonės pačių žinomiausių prekės ženklų yra veikiami panašiai kaip religijos. Šie įdomūs panašumai buvo atrasti nauju reklamos tyrimo būdu, neuromarketingu.
Neuromarketingas – tai tyrimai, kurių metu žmonių smegenų reakcija į reklamą yra stebima magnetiniu rezonansu. Nustatoma kaip iš tikro pirkėjas reaguoja į tam tikrus prekės ženklus, ką apie tai sako jo smegenų veikla ir pan. Pirmą kartą tokie tyrimai buvo atlikti 2002 metais bei tęsiami iki šiol.
Tinkamas prekės ženklo pasirinkimas yra labai svarbu kompanijoms. Štai „Facebook“, kompanija neegzistavusi prieš 7 metus, šiuo metu gali didžiuotis 32 milijardų svarų sterlingų vertės prekės ženklu. „Apple“ kompanijos prekės ženklas vertas dar daugiau – 153 milijardų JAV dolerių.
Tokios vertės prekės ženklai nėra tiesiog paprasti paveikslėliai ant parduodamų produktų. Jie įvairiapusiškai veikia žmones. „Apple“ šūkis „Think Different“ (liet. mąstyk kitaip) agituoja vartotojus rinktis kitokį gyvenimo būdą – kitokius nei įprastai produktus, „Apple“ produktus. Tokios reklamos formos persismelkia gerokai giliau į smegenis bei veikia pirkėjus.
Įdomu ir tai, jog šie prekės ženklai veikia žmonių nuotaikas. Vartotojai įsigiję norimo prekės ženklo gaminį jaučiasi geriau negu tie, kurie naudoja tos pačios, ne retai geresnės kokybės produktus, tačiau su mažiau žinomais vardais.