„Gana to ekologiško absurdo. Sveikas protas nugalėjo!“ Vairuotojai gali spausti „gazą“ ()
Nusprendė suteikti vairuotojams daugiau laisvės.

© onecars (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/car-vehicle-sports-car-speed-drive-8400589/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dar 2020 m. Nyderlandų valdžios institucijos greitkeliuose įvedė greičio apribojimą dienos metu – vos 100 km/val. Po beveik penkerių metų valdžia atsisako šios idėjos. Deja, didesnė riba taikoma tik pasirinktiems maršrutams.
Nyderlandų greitkeliais važiuojantys vairuotojai vėl gali mėgautis važiavimu didesniu greičiu. Primename, kad 2020 m. Nyderlandai pirmieji Europoje įvedė 100 km/val greičio apribojimą greitkeliuose, galiojantį nuo 6:00 iki 19:00 val. Valdžia sprendimą grindė susirūpinimu aplinka – lėčiau judančios transporto priemonės turėjo išmesti mažiau azoto oksidų. Tačiau dabar vyriausybė įvedė keletą pakeitimų.
Nyderlandai grįžta prie senų greičio apribojimų. Kur galima stipriau paspausti „gazą“?
|
Nuo 2025 m. balandžio mėn. Nyderlanduose pasirinktuose greitkelių ruožuose bus taikoma didesnė greičio riba. Vairuotojai vėl gali važiuoti 130 km/val. greičiu 24 valandas per parą. Tačiau verta paminėti, kad didesnio greičio leidimas taikomas tik trims maršrutams:
- Greitkelis A7 Groningenas – Amsterdamas – 44 km atkarpa tarp Stevinsluizeno ir Lorentzsluizeno,
- Greitkelis A7 Groningenas – Bundė – 24 km atkarpa nuo Winschoteno iki Vokietijos sienos Bundėje,
- Greitkelis A6 Amsterdamas – Emmeloord – 18 km ilgio maršrutas tarp Lelystado-Noordo ir Ketelbrugo tilto.
Gali būti, kad sąrašas bus išplėstas. Šiuo metu atliekamos analizės dėl didesnio greičio leidimo įvedimo A37 maršrute, konkrečiai 31 kilometro ilgio atkarpoje tarp Holsloot ir pasienio punkto Zwartemeer mieste. Tačiau čia viskas priklauso nuo aplinkos tyrimų rezultatų.
Didesni greičio apribojimai Nyderlandų greitkeliuose. Politiniai pokyčiai
Ribos padidinimas daugiausia susijęs su vyriausybės pasikeitimu. Naujoji centro dešiniųjų koalicija nusprendė, kad laikas atsisakyti savo archaiškos strategijos ir suteikti vairuotojams daugiau laisvės. Kaip sakė infrastruktūros ministras Barry Madlener, grįžimas prie ankstesnių greičio apribojimų yra tik didesnių pokyčių pradžia. Yra planų toliau peržiūrėti greičio apribojimus, žinoma, atsižvelgiant į sveiką protą ir saugumą.
Žinoma, kol kas pakeitimai taikomi tik nedidelei daliai Nyderlandų greitkelių, tačiau tai aiškus signalas, kad Nyderlandai gali grįžti prie senosios sistemos. Keliautojams tai neabejotinai reiškia mažiau nusivylimo prie vairo. Be to, likusiai Europai tai gali būti impulsas aptarti dažnai absurdiškų taisyklių, įvedamų dėl ekologijos, prasmę.