Viskas baigta. Smūgis Europos svajonei apie dominavimą. Vokietija pripažino pralaimėjimą  ()

Tai dar vienas Europos pralaimėjimas.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© analogicus (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/german-flag-germany-nationality-3504961/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įvyko tai, kas neišvengiama. Vokietija turi atsisakyti ambicingų planų savarankiškai gaminti akumuliatorius elektriniams automobiliams. Tai dar vienas Europos pralaimėjimas bandant išsivaduoti iš priklausomybės nuo Kinijos tiekėjų. Po „Northvolt“ atėjo eilė „Cellforce“, kurį taip neseniai perėmė „Porsche“. Daugumai Vokietijos bendrovės darbuotojų tai reiškia naujos darbo vietos paieškas.

Deja, ambicingas „Cellforce“ planas gaminti akumuliatorius modernioje Vokietijos gamykloje nugulė į šiukšlių dėžę. „Porsche“ atsisako projekto, kuris galėjo užtikrinti nepriklausomybę nuo išorinių tiekėjų. Tad nebus ir našios „Cellforce“ produkcijos, kuri buvo itin svarbi „Porsche“ vadovui. Visai neseniai Oliveris Blume negailėjo komplimentų ir vadino „Cellforce“ „Porsche elektrinės strategijos širdimi“. Šiandien tai – jau istorija.

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
8136 1

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Pirmadienį, 2025 m. rugpjūčio 25 d., Blume pripažino: „Dėl gamybos apimčių ir masto ekonomijos stokos „Porsche“ neplanuoja gaminti savo akumuliatorių elementų.“ Tuo tarpu „Porsche“ valdybos narys, atsakingas už mokslinius tyrimus ir plėtrą, Michaelis Steineris pabrėžė, kad esant planuotam kaštų lygiui padidinti gamybos (buvo numatyta pradėti nuo 1 GWh) tapo neįmanoma: „Iš šiandienos perspektyvos tai nerealu.“

Reikšminga tai, kad vokiečiai ilgai kovojo su šia problema – paaiškėjo, jog „Porsche“ dar prieš metus buvo vedusi derybas dėl „Cellforce“ pardavimo „Northvolt“, kuri netrukus paskelbė bankrotą.

Laikas ieškoti naujo darbo

 

„Cellforce“ darbuotojams tai liūdna perspektyva – daugumai teks ieškotis naujos darbo vietos. Iš 286 darbuotojų net 200 gali netekti darbo. Pasak „Reuters“, likę specialistai galėtų būti perkelti į „PowerCo“ – bendrovę, atsakingą už „Volkswagen“ akumuliatorių gamybą. Dar viena galimybė – „V4Smart“ (akumuliatoriai 911 GTS modeliui), perimta iš „Varta“.

Vis dėlto pati „Cellforce“ neišnyks – anot „Reuters“, ji toliau veiks kaip nepriklausomas mokslinių tyrimų ir plėtros padalinys. Įdomu, kad niekas neprisimena ir kito svarbaus „Porsche“ elektromobilumo projekto: investicijų į Kroatijos bendrovę „Rimac“ (nuo 10 proc. akcijų 2018 m.) bei prestižinį „Bugatti-Rimac“ projektą, kuriame vokiečiams priklauso 45 proc. Tai galėtų būti moderniausių elektrinių pavarų ir akumuliatorių technologijų šaltinis.

Kas toliau?

 

„Porsche“ tikrai nesitrauks iš elektromobilių segmento – be jo ateities nėra. Artimiausiu metu laukia elektriniai „Cayenne“ bei „718“, o taip pat kiti modeliai trumpalaikėje ir vidutinėje perspektyvoje.

„2025 m. pirmoje pusėje 57 proc. Europoje pristatytų mūsų automobilių buvo elektrifikuoti, palyginti su 36 proc. visame pasaulyje. Tačiau dėl sudėtingų sąlygų – ypač JAV rinkoje – ir silpnos Kinijos prabangių elektromobilių paklausos, mes pertvarkome savo akumuliatorių veiklą ir telkiamės į elementų bei sistemų plėtrą. Dėl gamybos apimčių ir masto ekonomijos stokos „Porsche“ atsisako nuosavos akumuliatorių elementų gamybos. Elektromobilumas išliks pagrindine mūsų sportinių automobilių technologija ateityje“, – sakė Blume.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(2)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()