Automobilių su vidaus degimo varikliais galas? ES planas šokiravo. Šioms šalims jau gana  ()

Europa svarsto pakeitimus dėl draudimo pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais po 2035 metų. Trys šalys spaudžia sušvelninti taisykles, kurios turėjo užbaigti benzininių ir dyzelinių variklių erą. Ginčas dėl automobilių ateities vėl skaldo Europos Sąjungos valstybes.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© jarmoluk (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/travel-tour-car-steering-wheel-2724325/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prieš keletą metų sprendimas nuo 2035-ųjų uždrausti prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais buvo laikomas Europos Sąjungos ekologinių ambicijų simboliu. Tačiau šiandien ši vizija susiduria su rimtu pasipriešinimu. Augančios energijos kainos, automobilių pramonės problemos ir mažėjantis susidomėjimas elektromobiliais paskatino kai kurias šalis reikalauti švelnesnių reikalavimų. Ginčo centre atsidūrė Vokietija, Italija ir Austrija, kurios teigia, kad pernelyg griežtos taisyklės gali susilpninti Europos ekonomikos konkurencingumą.

Europa ginčijasi dėl 2035-ųjų: vidaus degimo variklių draudimas nebėra užtikrintas

Sprendimas atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais turėjo būti lūžis kovoje su klimato kaita. Tačiau vis daugiau šalių mano, kad šis planas yra pernelyg ambicingas. Vokietija, Italija ir Austrija siekia, kad naujų automobilių su vidaus degimo varikliais prekyba būtų leidžiama ir po 2035 metų. Jų nuomone, perėjimas prie elektromobilumo reikalauja daugiau laiko ir technologinės paramos, praneša AFP agentūra. Tuo tarpu Prancūzija ir Ispanija pabrėžia, kad sprendimo atšaukimas pakenktų Sąjungos patikimumui. Šios šalys teigia, jog krypties pakeitimas apsunkintų Europos gamintojams investicijų į elektromobilumą panaudojimą.

Maksimalūs žaidimų įspūdžiai, produktyvumas, idealus komfortas: Ekrano vietos pagaliau pakaks viskam! („Philips EVNIA 49M2C8900L“ monitoriaus APŽVALGA)
4896

Kam turėti du atskirus monitorius, sustačius juos šalia vienas kito, jei galima naudoti vieną, ir dar super gerą? Štai kokie mano įspūdžiai išbandžius neįtikėtiną „Philips EVNIA 49M2C8900L“.

Išsamiau

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) ragina Europos Komisiją sušvelninti taisykles. Organizacijos teigimu, dabartiniai klimato tikslai yra atitrūkę nuo realybės. Pasak ACEA, Sąjungos užmojai paremti pernelyg optimistiniais duomenimis ir neatsižvelgia į sudėtingą pramonės padėtį, rašo portalas „Connaissance des Énergies“, remdamasis ACEA generaline direktore Sigrid de Vries. Gamintojai siūlo, kad iki 2035 metų būtų leidžiama pardavinėti automobilius, varomus alternatyviais degalais – tokiais kaip biokuras ar sintetiniai e-degalai. Jie mano, kad tai leistų mažinti emisijas be staigaus automobilių kainų šuolio. Tarp siūlymų taip pat yra specialūs „superkreditai“ mažų elektrinių automobilių gamintojams bei paskatų sistema už senų transporto priemonių utilizavimą.

Pokyčių šalininkai įspėja: sprendimo atšaukimas gali pakenkti Europai

 

Ne visi sutinka su pramonės argumentais. Organizacija „Transport & Environment“ (T&E) griežtai sukritikavo ACEA pasiūlymus, juos pavadindama „norų sąrašu“, galinčiu sugriauti Sąjungos klimato politiką. Pasak T&E, bet koks delsimas pereiti prie elektrinio transporto susilpnins Europos pozicijas pasaulinėje rinkoje ir pristabdys investicijas į pažangias technologijas. Ekspertai primena, kad 2023 metų sprendimas suteikė įmonėms ir investuotojams aiškų signalą dėl tolesnės plėtros krypties. Plano keitimas galėtų turėti rimtų pasekmių ekonomikai ir aplinkai. Užuot grįžus prie senų sprendimų, aplinkosaugininkai siūlo didinti paramą įkrovimo infrastruktūros plėtrai ir prieinamų miesto elektromobilių gamybai.

 

Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen paskelbė apie naują iniciatyvą, skirtą skatinti mažų elektrinių automobilių kūrimą Europoje. Tai reakcija į augančias kainas ir prieinamų modelių trūkumą rinkoje. Projekto tikslas – sukurti paprastų, įperkamų automobilių gamybos tinklą, galintį konkuruoti su Kinijos gamintojų pasiūla, pranešė „Deutsche Welle“. Naujos taisyklės turėtų paskatinti koncernus investuoti į alternatyvias technologijas ir energinio efektyvumo gerinimą. Briuselis siekia suderinti ekologiją su prieinamumu, tačiau derybos tik prasideda. Neabejojama, kad sprendimas dėl vidaus degimo variklių ateities bus viena karščiausių politinių diskusijų artimiausiais metais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()