[Patarimas] Šis prietaisas akimirksniu parodys, ar jūsų automobilis buvo daužtas ()
Svarbu aptikti remonto pėdsakus.
© La Cara Salma, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Car_crash.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Paprastas storio matuoklis sudrebino antrinės automobilių rinkos pamatus – su juo kiekvienas pirkėjas gali aptikti sudaužytą kėbulą ir kitus paslėptus defektus gražaus automobilio išorėje. Bet ar visi žino, ką turėtų rodyti storio matuoklis?
Dauguma automobilių, kurie papildo šalies automobilių parką, yra naudoti. O viena rimčiausių rizikų perkant tokį automobilį yra susidurti su nekokybišku remontu po rimtos avarijos. (Prisiminkite, kad rasti 7–10 metų senumo automobilį be jokių pažeidimų beveik neįmanoma – taigi, būtent ankstesnio eismo įvykio mastas ir remonto kokybė po jos yra svarbi.)
Todėl perkant naudotus automobilius svarbu aptikti remonto pėdsakus ant kėbulo. Čia reikalingas specialus prietaisas – storio matuoklis, kuris matuoja dažų, lako, grunto ir glaisto sluoksnio storį. Tačiau ką tiksliai jis fiksuoja ir kaip interpretuoti šias vertes?
|
Šiais laikais automobilius gamyklose dažo darbininkai, kurie gali reguliuoti dažų sluoksnį kelių mikronų tikslumu, priklausomai nuo kėbulo ploto.
Taigi, gamykliniai dažai yra skirtingo storio, ir šiuos skaičius turėtų žinoti pirkėjas, kuris savarankiškai renkasi naudotą automobilį. Svarbiausia suprasti vertinant, kad po remonto dažų sluoksnis skiriasi nuo gamyklinio. Dažniausiai – storesnis, bet gali būti ir atvirkščiai.
Tik kai kurie dažytojai moka imituoti gamyklinį storį – šis metodas vadinamas „dažymu pagal storio matuoklį“. Tačiau tokie meistrai „kainuoja“ daug, ir jie samdomi tik restauruojant tikrai brangius automobilius.
Pradėkite matuoti nuo stogo – tai mažiausiai pažeidžiama vieta, todėl gamyklinės būklės tikimybė čia yra didžiausia. Priklausomai nuo automobilio markės ir modelio, storis gali skirtis: japoniškiems automobiliams – 80–100 mikronų, amerikietiškiems – iki 200 mikronų.
O vidutinis rinkoje esantis rodiklis yra 120–160 mikronų. Svarbu, kad skirtumas tarp skirtingų stogo sričių neviršytų 30–40 mikronų. Mažesnis skirtumas yra ženklas, kad viskas gerai. Šias vertes galima laikyti orientyrais tikrinant kitas kėbulo dalis, nors kai kuriose vietose gali būti didelių nukrypimų.
Siaurose vietose, tokiose kaip atramos ir durų angos, dažnai užfiksuojamas plonesnis sluoksnis – 80–90 mikronų, o tai yra normalu. Tačiau nenusiminkite, jei tokį skaičių matote viename taške – išmatuokite keliose vietose. Būtent čia dažnai montuojami nauji elementai, o dangos storis dalių jungtyse gali siekti 500 mikronų. Šios sritys paprastai yra mažo ploto – keli centimetrai.
Gamintojai dažnai palieka variklio dangčio ir bagažinės vidinius paviršius be lako. Dažai čia atrodo matiniai, o tai yra daugelio modelių norma. Storio matuoklis rodys 50–60 mikronų mažesnį nei ant išorinių dalių.
Dažų storis ant šių dalių išorinių paviršių paprastai atitinka stogą. Jei indikatoriaus vertė yra didesnė arba mažesnė už kėbulo vidurkį, tai yra perdažymo požymis. Būtent čia kai kurie meistrai gali dažus tepti plonu sluoksniu kaip gamykloje, bet tik tuo atveju, jei detalė nebuvo pažeista ir nereikia glaistyti.
Jei vienos detalės storio skirtumas viršija 30 mikronų, ji greičiausiai buvo perdažyta. Pavyzdžiui, ant suremontuotų durų įlenkimų gali būti matomas 150–300 mikronų skirtumass.
1000–2000 mikronų rodikliai rodo nekokybišką remontą, kai nelygumai nebuvo išlyginti tiesinant, o užmaskuoti glaistu.
Jei kairiojo ir dešiniojo bortų danga labai skiriasi (30–40 mikronų ar daugiau), greičiausiai pažeista viena pusė. Jei visa detalė yra 50–60 mikronų storesnė už gretimas, tai gali būti papildomas lako sluoksnis po vietinio remonto.
Taip, storio matuoklis, tinkamai išanalizavus jo duomenis, yra veiksmingas pagalbininkas aptinkant kėbulo remonto pėdsakus. Kitas dalykas yra tai, kad stipri avarija nebūtinai yra priežastis atsisakyti pirkti šį automobilį.
Po profesionalaus kėbulo restauravimo, pavyzdžiui, prekybos atstovo servise, automobilis yra ne prastesnis už tą patį naudotą, bet be avarijų istorijos. Tai, kas iš tiesų gali būti nepageidautina – pažeista kėbulo geometrija ir nekokybiškas antikorozinės dangos restauravimas – iš tikrųjų lengvai išvengiama, jei remontą atlieka atsakingi specialistai.
