Perkate elektromobilį? Vienas triukas padės patikrinti akumuliatorių be aptarnavimo centro  ()

Būtina tai atlikti.


Akumuliatorius
Akumuliatorius
© Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nissan_Leaf_battery_pack_DC_03_2011_1629.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pažeidžiamiausia elektromobilio vieta yra jo akumuliatorius. Jei šis brangus komponentas sugenda, akumuliatorinis automobilis virsta stilinga ir gražia metalo laužo krūva.

Apie tai interviu metu pasakojo žinomas automobilių ekspertas ir AUTOGEEK įkūrėjas Jevgenijus Mudžiris.

„Naudoto elektromobilio pirkimas bus išmintingas sprendimas tik tuo atveju, jei atidžiai tikrinsite akumuliatorių“, – sako Ukrainos elektromobilių ekspertas Jevgenijus Mudžiris.

„Jo degradacija gali būti didelė, ypač senesniuose modeliuose be aktyvaus aušinimo. Taip pat atkreipkite dėmesį į automobilio kilmę: automobiliai iš Europos paprastai turi skaidresnę istoriją, iš JAV – jie gali būti po avarijos arba su kitokiu įkrovimo standartu, o iš Kinijos – nauji, bet su mažiau aiškia garantija.“

[Kuponai. Tik kartą metuose!] 11.11 išpardavimas prasideda. Milžiniškos nuolaidos ir beprotiška prekių gausa

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė pristato 11.11 išpardavimą ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Kaip patikrinti akumuliatorių prieš perkant?

„Idealus variantas – atlikti diagnostiką per OBD adapterį arba oficialioje serviso tarnyboje ir pažiūrėti į SOH (State of Health) indikatorių – akumuliatoriaus „sveikatos“ lygį.

Tokia programa gali patikrinti kiekvieną akumuliatoriaus elementą ir suprasti, kiek jis susidėvėjęs ir kiek išteklių jam dar liko.

Jei neįmanoma naudoti tokios programinės įrangos, būtinai atlikite bandomąjį važiavimą. Ir pažiūrėkite, kiek kilometrų automobilis iš tikrųjų nuvažiuoja su 100 % įkrautu akumuliatoriumi ir iki 10 % likusiu įkrovos lygiu. Šiandien daugelis servisų jau turi specialią įrangą tokiems patikrinimams – tai nebrangi, bet labai naudinga paslauga.“

 

Kaip greitai sensta akumuliatorius?

„Šiuolaikiniai akumuliatoriai per metus praranda tik apie 1–2 % savo talpos. Tačiau su sąlyga, kad akumuliatorius nėra nuolat įkraunamas iki 100 % ir neleidžiama jam perkaisti.

Šaltis laikinai sumažina našumą, tačiau akumuliatoriui įšilus – viskas atsistato. Tai yra, įprastai naudojant, elektromobilio akumuliatorius be rimtų problemų tarnaus mažiausiai 8–10 metų.

Apskritai elektromobilis gali saugiai važiuoti 10–15 metų be didelio remonto, nors akumuliatorius tarnaus šiek tiek trumpiau be pastebimo talpos praradimo.

 

Iš tikrųjų, išėmus iš elektromobilio akumuliatorių, jį galima naudoti kaip stacionarų energijos šaltinį – pavyzdžiui, saulės energijos sistemoms arba atsarginiam energijos šaltiniui.“

Rizika ta, kad akumuliatoriaus būklei įtakos turi ne tik automobilio rida (atsižvelkite į atliktų įkrovimo-iškrovimo ciklų skaičių) ir amžius, bet ir kai kurios eksploatavimo aplinkybės. Visų pirma, pagreitėjusį akumuliatoriaus senėjimą lemia dažnas greitųjų įkroviklių naudojimas, perkaitimo ir gilaus akumuliatoriaus išsikrovimo atvejai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()