„Ford“ ketina išvaduoti vairuotojus nuo parkavimosi rūpesčių (Video) (6)
Automatinių automobilių statymo sistemų „Ford Active Park Assist“ (FAPA) populiarumas gerokai viršijo koncerno specialistų prognozes. Elektroninius automobilio statymo pagalbininkus savo automobiliams užsako daugiau nei trečdalis „C-Max“ ir beveik penktadalis „Focus“ pirkėjų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
FAPA debiutavo 2010 metų pabaigoje pirmiausia „C-Max“ modelyje.
„Tikėjomės, kad FAPA bus gana populiari, tačiau net mūsų optimistiniai lūkesčiai pasirodė esantys pernelyg kuklūs. Klientams labai patiko tai, kad mažiau streso prie vairo padedanti pajusti technologija yra įperkama ir patogi naudotis“, – sakė „Ford of Europe“ rinkodaros, pardavimo ir serviso viceprezidentas Roelantas de Waardas.
2012 metais „Ford“ rinkai pristatys dar du modelius, aprūpintus šia sistema. FAPA sudaro dešimt ultragarso jutiklių, montuojamų automobilio priekiniuose ir galiniuose buferiuose bei šonuose. Vairavimas patikėtas kompiuteriu valdomai sistemai. Jutikliai stebi aplinką, ieškodami statymui tinkamos erdvės, o kai tokia surandama, vairavimo sistema atidžiai seka vairuotojo judesius ir instruktuoja, kai reikia keisti automobilio judėjimo kryptį. Sistema sukurta taip, kad pajėgtų nustatyti besikeičiančią situaciją ir atitinkamai į ją reaguoti. Pavyzdžiui, sistema turi pastatyti automobilį lygiuojant su aikštelės kraštais, tačiau jei kitas automobilis bus užvažiavęs ant krašto, FAPA lygiuos į jį.
Tyrimai rodo, kad automobilių statymas yra tikras išbandymas pradedantiesiems vairuotojams, ypač tiems, kurie gyvena didmiesčiuose. Nustatyta, kad automobilio statymas šonu tarp kitų automobilių yra dukart sudėtingesnis veiksmas nei važiavimas gatvėmis. Italijoje, pavyzdžiui, vairuotojai statymą prilygina apsilankymui pas odontologą.
40 % vairuotojų Rusijoje prisipažįsta, kad teisingai pastatyti automobilį jiems prireikia daugiau nei vieno bandymo. Geriausi automobilių statymo specialistai yra vokiečiai – tik 26 % iš jų prireikia daugiau nei vieno bandymo. Tyrimas buvo atliktas 2011 metų gegužę, jame dalyvavo 6500 vairuotojų iš Didžiosios Britanijos, Italijos, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Rusijos.