HP: mums reikia būti tokiais pat „griaunančiais“, kaip „Apple“ (8)
Didžiausia pasaulyje asmeninių kompiuterių gamintoja kompanija HP šiandien negali pasigirti, klestėjimu. Problemų yra, ir paskutinis žingsnis, apjungiant spausdintuvų gamybą su asmeninių kompiuterių padaliniu, o taip pat daugybė kitų smulkių valdymo struktūros pakeitimų skirti pakeisti situaciją smarkiai kintančioje rinkoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ateityje HP, galbūt, labiau „supanašės“ su savo daug galingesniu konkurentu – kompanija „Apple“. Bent jau neseniai įvykusiame HP akcininkų susitikime pagrindine diskusijos tema tapo būtent „Apple“. Didžioji klausimų ir atsakymų dalis sesijos metu buvo susiję su tema „Kodėl HP savo verslo stiliumi negalėtų būti panaši į kompaniją iš Kupertino?“, kuri gauna daug daugiau pelno nei kiti, nors tyrimams skiria žymiai mažiau lėšų.
Kaip dabartinės HP vykdomosios direktorės Meg Whitman paklausė, ar ji turi kokią nors rinkos viziją, panašią į tą, kurios savo laiku laikėsi Steve Jobs, ji atsakė, jog HP turėtų daugiau dėmesio skirti „griaunančioms“ inovacijoms, kaip „Apple“. Reikia kurti naujas įrenginių kategorijas arba kardinaliai peržiūrėti jas, o ne laikytis tradicinio HP evoliucinio plano. M. Whitman taip pat pabrėžė, jog kompanijai būtina susikoncentruoti į keletą skirtingų produktų, o ne stengtis pateikti rinkai visko po truputį.
HP vadovė taip pat pažadėjo, jog spausdintuvų, serverių ir kitų kompanijos padalinių srityje gresia didelės permainos, nors ir nenurodė, kokios tiksliai. M. Whitman nurodė apie kompanijos stengimąsi sumažinti priklausomybę nuo naujų technologijų įsisavinimo, kažką nuperkant, o pagrindinė užduotis bus nuosavos inovacijos ir technologijų kūrimas tarp savo sienų. Daug daugiau dėmesio bus skirta tyrimams ir vystymui, o taip pat esminiams produktams.
Vienas iš HP akcininkų pasiūlė kompanijai sekti „Apple“ pavyzdžiu mažmeninės prekybos tinklo steigimo srityje, kadangi tai leistų vartotojui nelaukti dviejų – trijų savaičių, kol bus sutaisytas, pavyzdžiui, jo spausdintuvas. Savo ruožtu, M. Whitman teigė, jog kompanija turi savo parduotuves Brazilijoje, tačiau kompanija didelių inovacijų imsis, tobulindama HP tinklalapį, kuris bus skirtas patogesnei prekybai ir spartesniam produktų garantiniam aptarnavimui.
Kitas HP akcininkas pabrėžė, jog kompanijai trūksta inovacijų: jo manymu, HP dažnai naujus produktus išleidžia tik po to, kai tai padaro „Apple“. M. Whitman oponavo pažymėdama, jog HP buvo pirma arba antra visose verslo srityse ir turėtų tik patobulinti savo produktus, kad šie geriau atitiktų rinkos poreikius. Kartu ji pagarbiai atsiliepė apie Steve Jobs, pripažindama, jog pastarojo metodai ir filosofija puikiai tiko Apple: „Mes visi turėtume paploti „Apple“ už jos sėkmę. Steve Jobs buvo mūsų kartos verslo lyderis“.
Ką gi, pažiūrėsime, ar pavyks poniai Whitman reorganizuoti HP taip, jog asmeninių kompiuterių rinkos lyderis sėkmingai įveiktų pereinamąjį etapą ir vėl galėtų grįžti į aukšto pelningumo sritį plataus vartojimo produktų rinkoje.