Lietuvoje svarstoma iki kokio amžiaus vaikus privaloma vežti automobilinėse kėdutėse  (8)

Lietuvos Susisiekimo ministerija, atsižvelgdama į ES reikalavimus, inicijuoja Kelių eismo taisyklių pakeitimus, kad automobilinėse sėdynėse būtų vežami vaikai iki 1,35 m ūgio. Tokio ūgio paprastai būna devynmečiai ar dešimtmečiai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žinoma, vaikų saugumas – svarbiausia. Tačiau Susisiekimo ministerija, inicijuodama pataisą, nesiremia jokia statistika, nes tokios nėra. Kaip informavo Kelių policijos tarnyba, statistiškai vaikais laikoma iki aštuoniolikos metų, o atskiros amžiaus grupės nėra išskiriamos. Nėra analizuojamos ir vaikų traumų eismo įvykiuose priežastys.

„Tikrai būtų prasminga prailginti kėdučių naudojimo laiką, tačiau kiek, reikėtų atlikti tyrimą, nes iš oro skaičių nesugalvosi“ – mano Autoledi.lt kūrybos vadovė Laima Staknytė-Patinskienė. Jos manymu, iki dešimties metų – tikrai per daug, optimalus amžius, iki kurio turėtų būti privalomos kėdutės – ketveri penkeri metai.

Šiuo metu Kelių eismo taisyklės leidžia ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus jau nuo trejų metų amžiaus prisegti suaugusiesiems skirtu saugos diržu. Tačiau, pasak L. Staknytės-Patinskienės, dažnas neatkreipia dėmesio į reikalavimą saugos diržą segti teisingai – kad jis eitų ne per vaiko kaklą.

Naujos taisyklės sukels problemų ir kelis mažamečius auginančioms šeimoms. „Gimus dvyniams teko keisti turėtą automobilį į visureigį, nes ant užpakalinės sėdynės netilpo trys kėdutės, dabar teks vėl arba pirkti septynvietį automobilį, arba atsisakyti išvykų su visa šeima“ – sako vilnietė Agnė Ignatavičienė.

Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. Siūloma išsamiau aprašyti vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigas, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimus, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių, rašoma autoledi.lt.

Numatoma uždrausti mokykliniais autobusais vežti daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų, neleisti vežti stovinčių vaikų. Taip pat siūloma numatyti vaikus lydintį asmenį (mokykliniame autobuse šią pareigą galėtų atlikti ir vairuotojas), kuris privalėtų užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.

Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, siūloma tikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimus. Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčiotų paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose.

„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Veidas.lt
Veidas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (8)

Susijusios žymos: