Karas tarp IT gigantų: kas kontroliuos žmonių komunikaciją?  (0)

Netrukus prasidės globalus konfliktas tarp trijų įtakingiausių bendrovių internete, kurios susirems dėl galimybės kontroliuoti žmonių komunikaciją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Facebook“ (kurios sudėtyje yra „Chat“, „Messages“, el. pašto paslaugos) prieš „Apple“ (visuose jos įrenginiuose integruota žinučių sistema „iMessage“) ir „Google“ (el. pašto paslauga „Gmail“, „GChat“, „Hangouts“).

Jei viena iškils ir taps akivaizdžia lydere, ji galės nulemti, kaip ateityje žmonės bendraus skaitmeninėje erdvėje. Skamba neblogai, tiesa? Taip ir yra, tvirtina Josh Constine, portale techcrunch.com publikuotame straipsnyje.

Prieš keletą savaičių „Facebook“ pradėjo šį karą pakeisdama visų savo vartotojų profilio kontaktinę informacinę, t.y. vietoj anksčiau buvusių „Gmail“, „MobileMe“ bei kitų el. pašto adresų atsirado „@facebook.com“ galūnė. Kodėl? Tai ataka prieš „Google“ ir „Apple“.

Šiuo metu pasiekėme SMS žinučių viršūnę, tad jau kitais metais išsiunčiamų SMS kiekis mažės – dėka atsiradusių alternatyvų. Taigi kuri bendrovė užims SMS‘ų vietą? Šiame straipsnyje aptarsime kiekvienos bendrovės kavaleriją ir galimybes laimėti.

Pasiruošimas karui

Per pastaruosius keletą metų visi trys konkurentai nuosekliai ir planuotai ginklavosi artėjančiam internetinių žinučių karui. Tik pastarosiomis savaitėmis pasirodė pirmieji manevrai, bet jau artimiausiu metu galime matyti ir rimtesnes atakas.

„Facebook“

2010-ųjų lapkričio mėnesį „Facebook“ suvienijo visas savo susirašinėjimo platformas: greitųjų žinučių paslaugą „Chats“, žinučių paslaugą „Messages“ ir elektroninį paštą su „@facebook.com“ galūne. Taigi visų šių paslaugų žinutės patenka į vieną bendrą gautų žinučių (angl. inbox) aplankalą.

Daugeliu atveju šis sprendimas vartotojams išėjo į naudą. Tarkim, jūs siunčiate draugui trumpąją žinutę, tačiau draugas staiga atsijungia ar nueina nuo kompiuterio. Jūsų žinutę draugas galės pamatyti vėliau prisijungęs kitu įrenginiu, tarkim, mobiliojo telefono.

Ir jeigu išsiuntėte žinutę kolegai, kuris jums rašant prisijungė prie „Facebook“ portalo, jis gaus „chat‘inę“ žinutę. Anksčiau buvo galima savanoriškai užregistruoti savo „Facebook“ elektroninį paštą, o nuo šių metų balandžio – jį gavote automatiškai, norite to ar ne. Jeigu kas nors jums siunčia elektroninį laišką į „@facebook.com“, jį taip pat rasite tarp bendrų žinučių.

2011-ųjų liepą socialinis tinklas ėmė bendradarbiauti su „Skype“, kuri suteikė vaizdo pokalbių galimybę „Facebook“ tinklo vartotojams. Taip pat kompanija įsigijo „Beluga“, kuria paremta „Messenger“ aplikacija – alternatyva paprastoms žinutėms.

„Facebook“ pranašumai – tai didžiausias socialinis tinklas (kiekybinė persvara karuose yra labai svarbi), populiariausios mobiliosios aplikacijos, didžiulis lankytojų praleidžiamas laikas svetainėje ir augantis reklamos tinklas, apjungiantis visus išvardytus dalykus.

Vartotojų identifikacija yra esminis bendravimo aspektas, suteikiantis garantiją, kad šneki su tuo žmogumi, kurio ieškai. „Facebook“ neturi savo techninės įrangos ar operacinės sistemos, tačiau puikiai veikia visuose įrenginiuose ir platformose – štai kodėl „Facebook“ turi didžiausią potencialą laimėti žinučių karą.

„Google“

Kai „Gmail“ tapo populiariausia elektroninio pašto platforma bendrovė nusprendė, kad pagrindinė greitųjų žinučių paslauga bus „GChat“ (formaliai žinoma „Google Talk“ pavadinimu). Daugybė žmonių pasirinko šią platformą, nes manė esantys pernelyg subrendę „IRC“ tinklui, o taip pat dėl to, kad nenorėjo būti dažnai trukdomi nepažįstamų žmonių „Facebook“ tinkle.

2010-ųjų rugsėjo mėnesį „Google“ įsigijo grupinių pokalbių aplikaciją „Plannr“ ir sėkmingai ją integravo į 2011-ųjų birželį startavusį „Google+“ socialinį tinklą. Neseniai įtakingas internetinių tendencijų tinklaraštis „GigaOm“ paskelbė, kad „Google“ nusprendė sujungti visas savo žinučių programas – „Hangouts“, „Chat“ ir „Messenger“ – į vieną bendrą platformą, kurioje bus galima siųsti žinutes, bendrauti balsu bei vaizdais.

Didžiausias „Google“ turtas yra jos įvairovė. Jai priklauso mobilioji operacinė sistema „Android“. Ji bendradarbiauja su „Samsung“ kurdama techninę įrangą. Jai taip pat priklauso svarbus „Motorola Mobility“ padalinys. Ji turi daug grynųjų pinigų ir socialinį tinklą „Google+“ (turintį 250 mln. vartotojų). Tačiau svarbiausia yra tai, kad „Google“ priklauso populiariausia elektroninio pašto paslauga „Gmail“.

„Apple“

2010 metų birželį startavo „Apple“ vaizdo pokalbių paslauga „FaceTime“, tačiau norėdami ja pasinaudoti abu pašnekovai privalėjo turėti naujausią „iPhone“ telefoną. Vėliau „Apple“ išplėtė paslaugos galimybes ir dabar ji taip pat pritaikyta staliniams bei nešiojamiems kompiuteriams.

2011-ųjų spalį startavo „iMessage“ žinučių platforma („iOS“ įrenginiams), kuri be kita ko leidžia siųsti nuotraukas bei kitokio pobūdžio failus. Gali būti, kad „FaceTime“ ir „iMessage“ platformos bus sujungtos į vieną.

Nors turi didžiulį grynųjų pinigų rezervą, bendrovės „Apple“ šansai laimėti šį karą yra mažiausi. Bendrovė neturi jokio socialinio tinklo, o jos „socialumas“ iš dalies priklauso nuo „Facebook“. Bendrovė gali kontroliuoti savo įrenginių vartotojų žinutes, tačiau ne kiekvienas nori pirkti „Apple“ produktus.

Nugalėtojo laimikis

Taigi per artimiausią mėnesį visos trys kompanijos turės puikiai sustyguotas žinučių platformas – veikiančias tiek asmeniniuose kompiuteriuose, tiek mobiliuose įrenginiuose. Tikriausiai, be teksto bus galima siųsti nuotraukas bei vaizdus. Turėtų būti ir persiuntimo el. paštu bei kitais kanalais (RSS, SMS žinutėmis) galimybė.

Visos kitos žinučių platformos (tarkim, „Microsoft“ bendrovė „GroupMe“ bei visi SMS žinučių portalai) turėtų būti ruošiami pardavimui vienai iš trijų minėtų bendrovių. Jos tiesiog neturi šansų.

Ant kortos pastatyta tiesioginės komunikacijos kontrolė. Turinys, be jokios abejonės, yra svarbus. Viena iš priežasčių yra ta, kad turinys pritraukia masinį vartotojų kiekį, o tai didina vartotojų praleistą laiką svetainėje. Pastarasis rodiklis yra svarbus siekiant parduoti reklamą.

Žmonės myli turinį, tačiau žmonėms reikia tiesioginio komunikacijos kanalo. Nesvarbu, kuri bendrovė kontroliuoja didžiausią informacijos kiekį (šiuo atveju – „Google“ ir „Facebook“). Svarbu, kurios bendrovės kanalais ta informacija sklinda (šalia tos informacijos bus galima patalpinti ir reklamą).

Nereikia pamiršti, kad natūraliosios kalbos apdorojimas ir analizė leidžia nustatyti, kokios žinutės ir jų fragmentai šiuo metu yra populiariausi ir taip patikslinti reklamos auditoriją. Taigi šio karo nugalėtojas taps dar turtingesnis. Tiek pajamų iš reklamos, tiek gaunamos informacijos prasme.

Kaipgi ta reklama prie žinučių atrodys? Veikiausiai, neįkyriai, gal tik iš pradžių. Žmonės įpras, kaip įprato prie reklamos, rodomos virš „Gmail“ laiškų. „Apple“ pergalė šiame kare reikštų ir didesnius įrenginių pardavimus. Vartotojai norės naujausios žinučių platformos, todėl turės pirkti naujus įrenginius.

Taigi ant kortos pastatyta daug, todėl šios bendrovės įsivels į didelį mūšį. Jos išleis didžiules sumas, sudarys sąjungas (jei tik reikės), atliks agresyvius manevrus, net jei teks paaukoti kokybę. Bet atlygis dosnus, tad tikrai vertas pastangų.

Pirmieji šūviai paleisti

„Facebook“ žinojo, kad paslėpus tikruosius vartotojų el. paštus ir pakeitus juos į savo „@facebook.com“ adresus, žiniasklaida ims apie tai šnekėti ir išpūs didžiulį burbulą (tikėtina, jog šis straipsnis taip pat nebūtų pasirodęs). Šis pasikeitimas galėjo įvykti ir subtiliau bei tyliau, tačiau, rodos, „Facebook“ tylos nenori.

Socialinis tinklas „Facebook“ į elektroninio pašto rinką įžengė pavėluotai, ypač lyginant su „Google“, tad daugelis vartotojų taip ir neparodė savanoriško intereso susikurti savo el. pašto paskyrą. Susiklosčius tokiai situacijai, „Facebook“ tiesiog „pakrikštijo“ kiekvieną vartotoją nauju el. pašto adresu – be jokio perspėjimo ir pasirinkimo.

Kaip į tai atsakys „Google“ ir „Apple“? „Google“ galėtų uždrausti rodyti turimą „Facebook“ profilį savo socialinio tinklo „Google+“ skyreliuose „Apie mane“, ir tai nepadarytų daug žalos bendrovei. Taip pat „Google“ galėtų sukurti savo žinučių platformą „Android“ operacinei sistemai („Facebook“ turi „Messenger“ aplikaciją). O „Apple“ galėtų atsisakyti integruoti „Facebook“ į savo operacinę sistemą.

Tačiau vargu ar „Apple“ apsimoka ignoruoti „Facebook“. Abi bendrovės veikiau galėtų viena kitą papildyti, kadangi turi bendrą priešą – „Google“ – atakuojantį tiek vieną, tiek kitą keliais frontais.

Taigi pripažinusi savo prastą padėtį internetinio susirašinėjimo tarnybų kare, „Apple“ galėtų bendradarbiauti ir iš to gauti papildomos naudos – dar daugiau „iPhone“ ir „iPad“ pardavimų.

Tikriausiai Markas Zuckerbergas apskaičiavo agresyvaus „Facebook“ vartotojų kontaktinės informacijos pakeitimo riziką ir žinojo, kad socialinis tinklas gali prarasti kelių milijonų IT sritį išmanančių vartotojų pasitikėjimą. Tačiau „Facebook“ vis dar yra Socialinis Tinklas. Ir kelias dienas truksiantys skundai to nepakeis. Tai nėra draugiška konkurencija, tai karas. O kiekvienas karas turi pasekmes.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Verslas.in
Verslas.in
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)