Statytojai nebenori įrengti automobilių stovėjimo aikštelių prie daugiabučių

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Niemand 2012-07-31 15:49
Matai, patogumą kiekvienas supranta savaip. Aš, pavyzdžiui, Briuselyje jaučiuosi visiškai nekomfortiškai, nes labai trūksta žalumos. Tiesa, EK kryptimi žalumos jau kur kas daugiau nei centre. O kas liečia susisiekimą - įvestų savivaldybė ~400 Lt. metinį mokestį už automobilį ir už gautus pinigus siaurą tramvajų įrengtų su nuosavomis juostomis. Susisiekimas būtų greitesnis nei dabar su auto.
kestutisz 2012-07-31 16:04
Labai komunistiška, oi atsiprašau ES'iška, vienų sąskaita kitiem kažką gerinti :)
Niemand 2012-07-31 16:59
Nugi ne. Komunizme (socializme?) viskas ~nemokamai. Šiuo atveju įsijungia liberalios demokratijos principas - nešik kitiems, o jei jau šiki, tai kompensuok žalą. Važinėdamas automobiliu vienas tu neekonomiškai išnaudoji gatvių plotą skirtingai nuo autobuso/tramvajaus/metro, ko pasekoje ir atsiranda kamščiai, o taip pat terši orą (ir ne tik orą) vėlgi neproporcingai "žmogkilometriams". Už šią daromą žalą turi susimokėti. Iš vienos pusės, jau susimoki per akcizus, kurie sudaro, berods, ~80 proc. kuro vertės. Iš kitos pusės, kai kuriam būtinam transportui (visuomeniniui/transportiniam/žemės ūkio) turėtų būti daromos išlygos, todėl, mano supratimu, būtų tikslingiau apmokestinti būtent nebūtiną transportą - lengvuosius auto. Jei nuosavi lengvieji auto tiesiogiai neįtakotų kamščių ir neterštų oro, niekas jokių pretenzijų nereikštų.
Arthuras 2012-07-31 19:08
Visa lietuvių logika - kuo daugiau mokesčių. Absurdų absurdas. Spręsti problemas reikia kitaip - išsprendžiant pačią problemą. Tegul investuoja, tarkim, Vilnius į tramvajų, padaro jį galimą visur ir visada, gana pigų ir greitesnį nei automobilis. Didelė dauguma būtent perlips ant tramvajaus. Bet...
Pasalietis 2012-07-31 20:00
geriausia būtu apmokestinti V6 lengvasias ir visus džipus miestuose...
sklepas 2012-07-31 20:57
Man labai idomu kiek is tu, kurie cia taip nemegsta automobiliu ir aukstina viesaji transporta patys vairuoja, speju nei vienas. Manau, reiktu apkarpyt zaliuosius plotus ten kur ju tikrai yra per daug, pasodint daugiau medziu, ten kur zalieji plotai islieka, ir tikrai aptsirastu daugiau vietos, o zaliena per daug nenukentetu, medis vistiek naudingesis nei zole. Dar viena mitis ta, kad butu labai naudingos dviaukstes ir triaukstes aiksteles, juk kazkada ir namu daugiaauksciu nebuvo. Centre ju gal nereikia, bet gyvenamuosiuose rajonuose jokio peizazo sudarkyt ir neimanoma nes nieko ten grazaus ir nebuna tik namai ir masinos.
Manvydas 2012-08-01 01:24
Matai svetur, niekas tau neleistų pastatyt flat'o (daugiabučio), be prieinamo parkingo.Bet svetur žmonės moka, mažą mokestį, kad galėtų statyt mašinas ant valstybinių kelių. Ir valstybė mokesčių gauna šiek tiek daugiau, žmonės gauna nuosavą vietą pastatyt mašiną, o statybininkai krizės metu - darbo. Visiems gerai, tik Lietuvoj viskas kaip į š**ną
immortallt 2012-08-01 01:24
Sklepai, turiu masina, turiu pozemini garaza, vis tiek esu uz viesaji transporta ir dviracius. Tiesa, ziema man dviratis patampa nemielas. Bet viesuoju vazinejausi. Dabar siek tiek is namu nelabai bereikia kur listi. Kambariokas mano, turi masina, puikiai vaziuojanti, bet i darba dazniausiai vaziuoja viesuoju transportu. Beje, jei manot, kad uzsienyje viesasis transportas geresnis, gal pasakykit kur ? Kiek zinau Londono metro, tai tikra pirtis. O Osle kai buvau, tai man musu autobusai pasirode patogesni, zinoma tie naujesni, o ne senienos.
HardAxe 2012-08-01 13:58
mašinai reikėtų metinio mokesčio, kad ir 60lt/metam. Dingtų daug daug nenaudojamų automobilių, dabar kiemuose riogso... Namai be parkingo tai didelis nesusipratimas. http://ikrauk.15min.lt/fotopolicija/17898 jeigu čia normalu, tai.... O tą parkingą reikia įtraukti į bendrą kainą ir nesukti galvos. Už ekonominę dėžutę prašo 200`000, gali ir 220`000 paprašyt. Dar ble tegul sugalvoja laiptinių nedaryt plotą taupydami. Galima gal tik liftą palikti, mažiau erdvės reikės, laiptam daug reikia... P.S. Pro mano namus važiuoja ketvirtis vilniaus trasporto, bet aš į centrą ar apsipirkti važiuoju su mašina. Nes visgi reikia tinkamo maršruto sulaukti, važiuojam bent dviese, tai nelabai pigiau viešuoju. Su mašina galima nuvažiuoti ten kur reikia, ir nuvažiuojama dvigubai greičiau. Su mašina aš galiu pasiimti šunį (nežinau kaip dabar su vilniaus transportu, bet jie paskutiniu metu vis keisdavo tvarkas, o šuo mano į maišą netelpa kaip jie nori/norėjo), galiu nusipirkti kažką parduotuvėj ir nemokėti dar vieno bileto už bagažą. Namai - trys parduotuvės (pvz ieškant drabužių)-namai kiek biletėlių suvalgytų? Namai - parkas (vežantis šuniuką)-namai? Važiuojant pas uošvius į kretingą traukiniu vėl nelabai pigiau išeina:( Ką man duotų viešas transportas? Sutaupyčiau max 100lt per mėnesį ir atsirastų kalnas nepatogumų
rwc 2012-08-07 15:26
Barbariškas mąstymas trijų asmenų šeimai po langais laikyti du automobilius. Kad Vilniuje su viešuoju transportu daromas bardakas, o Kaune maršrutai dubliuojasi ir panašiai neoptimalūs, kad stagnuoja zonų/laikinių bilietų/persėdimo sistema - tai ne rodiklis. Modernūs Vakarų Europos miestai guja automobilius iš miegamųjų rajonų. Dublinas didžiuojasi, kad iš bet kurio taško parkas pasiekiamas 300 metrų atstumu. Lozana didžiuojasi keturiasdešimčia futbolo stadionų. O ką turime mes? Kieme, kuriame prieš 20 metų žaidžiau krepšinį ir futbolą, dabar pristatyta kledarų. Vaikas, norėdamas pasikapstyti smėlio dėžėje ar pasisupti sūpynėse, turi eiti į gretimą rajoną. Su vežimėliu nėra kur pasivaikščioti. Negalvojate apie savo sveikatą - tai bent pagalvokite apie vaikus, kurie betono džiunglėse kvėpuoja dulkėmis ir smalkėmis. Garažai pirmame aukšte irgi ne išeitis. Penkiaaukščiame 1.5-2 kambarių butų pastate nėra tiek ploto, kad kiekvienam butui tilptų po automobilį. Porą metų teko tokiame gyventi Šveicarijoje - tai 40-čiai butų buvo skirta 12 vietų kieme. Ir ne kažkur centre, o greičiau prie paskutinės metro stotelės. Tvarka tokia: gali pasistatyti "mėlynoje zonoje" dviems valandoms, arba išsinuomoti iš namo vietą kieme už 200 frankų (~550 Lt.) mėnesiui, nebent turi mažamečių vaikų arba invalidų šeimoje. Net ir pasiturintiems bankininkams laikyti automobilį po langais - prabanga. Dažniau sutiksi šlipsuotą nutukusį negrą su sakvojažu, ryte metro važiuojantį į prekybcentrio stovėjimo aikštelę, išsinuomotą ne darbo valandoms nei besiparkuojantį kieme. Paskaičiavau, kad pigiau savaitgaliui išsinuomoti mašiną nei stovėjimo vietą savaitei. O kur dar visokie remontai, tepalai, draudimai... Beje, susisiekimo su aikštele problema irgi išspręsta be valdžios įsikišimo. Aikštelės savininkai suorganizuoja autobusiukus, kurie kas 15 minučių apvažiuoja kvartalą. Tereikia parodyti parkavimosi bilietą - ir nemokamai su šeima gali važinėti iki aikštelės, parduotuvės, metro stotelės, ar iki parko. Ir tik nereikia pasakų, kad mieste su automobiliu greičiau - ypač su tokiu mentalitetu kaip Vilnius. Viskas, ko tereikia iš municipalinės valdžios - tai aiškiai apibrėžti skirtingų viešojo transporto paskirtis ir sutvarkyti persėdimų sistemą. Nusipirkai bilietą trims zonoms - ir per 20 minučių su 2 persėdimais esi kitame miesto gale. Net ir Kaunas galėtų būti Vilniui pavyzdys, nors ir labai nevykęs. Nereikia svaigti apie tramvajus - jie niekuo nepranašesni už troleibusus su viešojo transporto juostomis. , laikai "veršį" komunalkėje? Tai tau mašina - kaip kompresas lavonui. Ką veikia "negabaritinis" šuo butuke, betono džiunglėse, kur net iki "pasivaikščiojimo vietos" sunku nueiti pėsčiomis? Gyvūno kankinimas, ne kitaip. Teko prisižiūrėti viešajame transporte ir šuniukų kuprinėse, ir paršelių, ir voverių su pavadėliais, o didelių šunų Vakarų miegamuosiuose rajonuose - beveik ne. Bent jau viešumoje nesirodo. Ir apskritai, retas vakarietis gyvena nuosavame bute mieste, dažniausiai nuomojasi - o savininkas, pamatęs veršį, iškart iškraustytų. Ir aiškiai matosi, kad nesinaudoji viešuoju transportu. Juk nesivežioji kasdien šaldytuvo, o leidžiamų gabaritų - daugiau nei pakanka. Kiek teko 80 l lagaminą gabentis plius rankinį bagažą, slides, instrumentus, kūdikio vežimėlį - niekad nesu mokėjęs papildomai. Nuolatiniai bilietai taip pat nėra brangūs, tik gaila, kad jie negalioja mikriukams. Vėlgi, skirtingos valstybės ir skirtingi miestai turi įvairių sprendimų. Pavyzdžiui, metiniai bilietai visam transportui ir demi-tarif. Važinėju vos ne kas antrą savaitgalį į kalnus su šeima - dar ir kaip atsiperka, o nusikalusiam grįžti 200 km automobiliu manęs su botagu nepriversi. Tvarkaraštį irgi galima išmokti, arba atsispausdinti ir prie durų pasikabinti. Pastoviai kraustantis į naują vietą tai tampa įpročiu - tokiu pat, kaip išsiaiškinti, kur yra artimiausia parduotuvė ir bankas.
Smėlis 2012-08-07 15:40
Daug pompastikos prirašei, bet pasakysiu teisiai šviesiai: su mašina man kelionė trunka 15 min, su viešuoju transportu 45 min nes kaitant ėjimo iki stotelių dar po 10 ir 15 minučių. Čia be persėdimo. Taip kad nereikia pasakėlių, viešasis transportas juda lėčiau ir tai FAKTAS. Tai ypač galioja antžeminiam transportui. Pridedam ėjimą iki stotelės per lietų, žiemą per šalčius ir t.t. ir gaunam širpotriebą. Nebent ruošiesi kiekvienu šunkeliu po autobusą kas 5 minutės paleisti. Taip pat čia neskaičiuojam vaikų nuboginimo į darželį ar į pradines klases ir atgal, ar pirkinių parsitysimas iš parduotuvės. Visuomeniniu transportu pravažinėjau turbūt 12 metų. Ir nenoriu aš į jį net žiūrėt. Jis netgi nėra itin pigesnis. Taip kad versti juo naudotis, tai yra visiškas absurdas. Ypač kai aikštelėms vietos begalės. Tik reikia smegenis pasukti ir jas teisingai suplanuoti.
kestutisz 2012-08-07 15:46
Iš karto, kai tik bus toks transportas man mieste nebereikės mašinos. Labai norėčiau, kad į darbą nereikėtų 1:40 kratytis autobusais (čia Vln ribose, į vieną pusę, dar ir be vaiko užvežimo į darželį kitam mikrorajone), vietoj pusvalandžio (ypatingų kataklizmų atveju - tarkim lyjant - visos valandos) automobiliu. Bet vistiek - ryte pingai, vakare kėdės - pirma turi būti puikus visuomeninis transportas (bent jau tiesioginiai privatūs mikriukai, bet juos ir taip uja lauk), paskui persėdimas į jį, o ne atvirkščiai.
rwc 2012-08-07 16:48
Pirma, ne visi gali vairuoti. Ką daryti gimnazistui ar muzikos mokyklos auklėtiniui, kurio tėveliai negali kasdien vežioti? Ką daryti pensininkui, važiuojančiam į turgų? Turistui, nepažįstančiam miesto? Darbuotojui komandiruotėje? Ne žmonės turi taikytis prie transporto, o transportas prie jų. Antra, erdvė miestuose ne begalinė, ją galima panaudoti kur kas geriau nei asfalto stačiakampiams. Galimybė sutaupyti 5 minutes važiuojant į parduotuvę neatperka to, kas prarandama. Juolab nesuprantu, kai vienam būstui nepakanka vieno automobilio po langais. Galų gale, yra toks dalykas kaip kooperacija. Ar būtina kiekvienam važiuoti po vieną, jei vienas maršrutas veda pro trijų kolegų namus? Taip, esi teisus - aikšteles reikia teisingai suplanuoti. Ir planuoti ne kiemuose, ne žaidimo aikštelių ar žaliųjų plotų sąskaita, ne tiesiant 6 juostų skersgatvius - o mažiausios vertės, bet lengvai pasiekiamuose plotuose, netoli sankryžų, kvartalų kampuose. Ten, kur šiaip ar taip niekas nenorėtų gyventi, kur bet kuriuo atveju triukšmas ir smogas, kur palankiausios vietos prekybos ir pramogų centrams. Ir ta, ką rašiau aukščiau: prekybos centrų aikštelės ne darbo metu taip pat galėtų pavirsti saugomomis stovėjimo aikštelėmis. Kai kuriuose miestuose prekybcentriams plotai išnuomojami su sąlyga, kad jie pastatys ir prižiūrės kažkiek stovėjimo vietų, kurias vietinės administracijos savo nuožiūra paskirsto ar išmuomoja gyventojams.
immortallt 2012-08-07 17:12
Anyway, gyvenu naujam name, porai menesiu isitaisiau masina. Prie namo yra gal 30 vietu nemokamam parkavimui lauke, ~180 po namu (is kuriu gan daug buna tusciu vis dar, nors visi parduoti), bet masina pastatyt visad randu kur. P.S. daugiausia masina naudojuos Klp-Vln-Klp kai susirenku pakeleiviu. Realiai iki ofiso varant laiko ne kiek nesutaupau, nes pasiparkuoti tenka nuo ofiso toliau, nei kad islipu is autobuso + susimoketi uz parkinga nuo 2LT/h
Smėlis 2012-08-07 20:14
, atkreipk dėmesį, kad prekybcentrių aikštelėse dažniausiai uždėtas draudimas parkuoti mašinas nakties metu.
Vytax 2012-08-07 20:29
Mano asmenine nuomone jeigu greta daugiabučių yra nemažai komercinės paskirties objektų ar ofisų, tai prie to daugiabučio išvis neverta įrenginėti stovėjimo vietų. Geriau gretimais įrengti viešą parkavimo aikštelę. Kurioje galėtų parkuotis visi, tiek gretimais gyvenantys gyventojai, tiek klientai atvykstantys į įmones, tiek darbuotojai. O statyti atskiras stovėjimo aiškteles kiekvienam daugiabučiui ir kiekvienai įmonei tai neleistina prabanga. Juk daugiabučių stovėjimo aikštelės ištuštėja dienos metu, o įmonių priešingai - nakties metu. O jeigu tai bendra aikštelė, tai ji bus naudojama ištisą parą. Ir dėlto ta stovėjimo aikštelė greičiau atsipirks.
rwc 2012-08-08 11:06
, o mes padarysime, kad kuo daugiau klientų eitų pro mus".
immortallt 2012-08-08 11:18
Rwc, tai davai, padarom tavo kiema viesai prieinama, kas nores, tas gales masina palikti. Nes tai lygiai toks pat privatus turtas. Pavyzdys, prie Meduzos, papludimys uz Palangos. Masinu kur nemokamai galima palikti - prigrusta. Nesvarbu, kad stovi draudziamieji zenklai, del geros priezasties - sunku eismui judeti, bet i mokamos aiksteles buna pustustes. O prekybos centras neleis savo turtu naudotis nemokamai is to negaunant naudos, nes tai ne labdaros organizacija. Tuo labiau, zinant kad, daug masinu is kiemu net nepajuda savaitemis, o kartais ir metais.
rwc 2012-08-08 13:24
. Susimoki namo valdybai 70 Lt/mėn. - ir parkuokis prekybcentrio garažo ketvirtame aukšte. Leis/neleis - niekas neklausia. Nori nuomotis miesto žemę, atidaryti komercinės paskirties statinį - sutartyje įpareigojimas įrengti garažus mikrorajono seniūnijos panaudai. O jei palieki gatvėje - pyst, bauda. Ne mažesnė nei poros mėnesių nuomos mokestis. Taigi vat, jei už kledaro stovėjimą per mėnesį tektų pakloti keletą tūkstantukų, staigiai jie būtų priduoti metalo laužui.
immortallt 2012-08-08 13:57
rwc, svajoji, jei tikiesi, kad daugiaauksti garaza galima pastatyti uz 70LT ir tiketis, kad kazkam tai apsimokes daryti. Kokie 150LT kaip minimum gausis. O del baudu ir aiksteliu ir dabar pvz nuo manes per 1km atstuma yra net trys saugojimo aiksteles, bet kiemai prigrusti taip, kad i gretima kiema ivaziavus pasiimti keletos daiktu, per visa kiema gavau isvazineti atbuliniu, net 3 kartus islipdamas! (pirmakart gyveime is masinos islipinejau, kad pasiziuret ar pralysiu). Ten kiek zinau menesiui kainuoja ~90-120LT. Idejai pritariu, bet labai jau sudetinga bus ir cia stipriai antipopulistinis sprendimas. Zuokas to tikrai nedarys.