Lietuvos interneto erdvėje – propagandinės kovos pėdsakai? (42)
Tai, kad internetas mūsų šalyje tapo ko gero aktyviausia viešosios informacijos skleidimo priemone, niekam nėra paslaptis. Tačiau greta šių interneto galimybių matome ir kitą tendenciją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vis dažniau viešoje erdvėje pasirodo įvairių interneto skaitytojų nuomonių, kurias galima įvardinti kaip vienos ar kitos suinteresuotos struktūros, grupės propagandinius šūkius. Internetiniai komentarai jau seniai tapo vienu iš informacinio karo ginklų, teigia „Lietuvos rytas“.
Kremliaus strategai samdo internautus, kurie komentaruose skleidžia neigiamas emocijas ir kurpia sąmokslo teorijas vieną po kitos. Jie siekia sukurti įspūdį, kad dauguma lietuvių yra neišprusę, pikti, nusivylę savo valstybe ir praradę viltį. Neigiamos emocijos sistemingai tiražuojamos taip pakertant pasitikėjimą savimi, savo šalimi, valdžia, skaldoma visuomenė.
Informacinis karas – tai kova, kurioje politinių tikslų svetimoje valstybėje siekiama ne ginklais, bet informacija. Kovojama dėl žmonių protų ir jausmų. Tam labai palankus internetas. Virtualiojoje erdvėje paskleista žinia gali žaibiškai paliesti milijonus protų ir širdžių.
Apie informacinį karą buvo rašoma ir pavasarį Seime paskelbtoje Valstybės saugumo departamento ataskaitoje: „Lietuvai ir kitoms Baltijos valstybėms nepalankaus informacinio fono strategais laikytini trečiųjų šalių užsienio politiką formuojantys subjektai bei su jais susiję mokslo tyrimų centrai, nevyriausybinės organizacijos, informacinės agentūros. Į šį procesą įsitraukia ir užsienio šalių žvalgybos bei saugumo tarnybos. Informacines kampanijas už atlygį vykdo kai kurios Lietuvoje veikiančios žiniasklaidos priemonės, nevyriausybinės organizacijos ir judėjimai. Šių vykdytojų veikla koordinuojama per Lietuvoje veikiančias užsienio valstybių ambasadas.“
D. Britanijos dienraštis „The Guardian“ atskleidė, kad nuo 2010 metų lapkričio iki 2011 metų gruodžio Rusijos prezidento šalininkai išleido apie 13 tūkstančių eurų internautams papirkinėti.