Estui 6 atlyginimų užtenka naujam automobiliui, o lietuviui – tik naudotam  (6)

„Per metus nauji automobiliai pabrango 6,6 proc. Įdomu, kad estai turi daugiau naujų automobilių nei lietuviai ir latviai kartu sudėjus. Pagrindinė priežastis – aukštas pragyvenimo lygis. Estijoje naujas automobilis kainuoja 10 tūkst. eurų ir estai naują automobilį gali nusipirkti iš 5 ar 6 atlyginimų, o lietuviai iš tiek pat – naudotą”, - trečiadienį spaudos konferencijoje pasakojo „Autoplius.lt“ plėtros vadovas Viktoras Daukšas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilių rinka Baltijos šalyse atsigauna – pernai parduotų automobilių skaičius tik kiek daugiau nei procentu atsiliko nuo rekordinių 2008 metų ir siekė 378 tūkst., skelbiama „Autoplius.lt“ leidinyje "Barometras" atliktame tyrime, kuriame Lietuvos automobilių rinką pirmą kartą lyginama su Estijos ir Latvijos.

„2012 metų rezultatus reikėtų vadinti stulbinančiais: pernai įvyko 378 tūkst. sandorių ir pritrūko vos 1,6 proc. iki rekordinių 2008 metų. Variklis buvo naujai į šalį įvežti automobiliai“, - trečiadienį spaudos konferencijoje pasakojo „Autoplius.lt“ plėtros vadovas Viktoras Daukšas.

Pasak jo, bendra automobilių rinkos apyvarta pernai Baltijos šalyse siekė 4,68 mlrd. litų, o naujų automobilių – daugiau nei 914 mln. litų. Daugiausia naujų automobilių įregistruota Estijoje.

„Per metus nauji automobiliai pabrango 6,6 proc. Įdomu, kad estai turi daugiau naujų automobilių nei lietuviai ir latviai kartu sudėjus. Pagrindinė priežastis – aukštas pragyvenimo lygis. Estijoje naujas automobilis kainuoja 10 tūkst. eurų ir estai naują automobilį gali nusipirkti iš 5 ar 6 atlyginimų, o lietuviai iš tiek pat – naudotą”, - kalbėjo V. Daukšas.

Pasak jo, Lietuvoje naujų automobilių skaičius mažėja vienintelėje iš Baltijos valstybių. Šiemet iš 158 tūkst. įvežtų automobilių nauji sudarė 13,8 proc. Tikėtina, kad panašus naujų automobilių skaičius išsilaikys ir šiemet.

Lietuvoje perkamiausių automobilių viršūnėje - "Fiat 500" mažylis. Šių automobilių pernai parduota 683. Pernai puikiai debiutavo naujas visureigis "Škoda Yeti", kursi pagal parduotų automobilių skaičių (475 vnt.) pakilo į antrąją vietą. Jo kaina prasideda nuo 48,6 tūkst. litų.

Latvijoje populiariausias automobilis - "Volkswagen Golf", o Estijoje - "Toyota Avensis".

Dyzeliną pila nelegaliai

Automobilių rinkos specialistas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje gerokai mažėja dyzelinių automobilių paklausa. "Kokį automobilį vairuotojai dažniau renkasi: dyzelinį ar benzininį? Dyzelinių automobilių populiarumas akivaizdžiai blėsta ir tai lemia kelios priežastys. Pirma – griežtesni techninės apžiūros reikalavimai ir suvienodėjusi benzino ir dyzelino kaina“,- sakė V. Daukšas.

Pasak jo, apklausus 7 tūkst. tinklalapio Autoplius.lt lankytojų paaiškėjo ir dar viena įdomi tendencija - maždaug pusė respondentų nurodė į automobilius pilantys kontrabandinius degalus.

Kalbėdamas apie ekologiškus automobilius specialistas atkreipė dėmesį, kad elektromobilių paklausa Baltijos šalyse tebėra visiškai maža, o hibridinių automobilių skaičiumi lietuviai gerokai lenkia artimiausius kaimynus.

"Pernai estai nusipirko 512 naujų elektromobilių ir taip norėjo paskatinti juos naudoti šalyje. Dalį jų nusipirko įmonės, tačiau kita didelė dalis liko neparduota. Latviai pernai įsigijo šešis automobilius, o lietuviai nepirko nė vieno, - sakė V. Daukšas. - O kalbant apie hibridinius automobilius lietuviai lyderiauja – jų pernai įvežta arti 600, pas estus - apie šimtą, o pas latvius dar mažiau."

Skonis nesikeičia

Anot specialisto, populiariausi automobiliai Lietuvoje šiuo metu yra nuo 11 iki 20 metų amžiaus (59 proc.). Tokių automobilių yra 725 tūkstančiai.

"Lietuvių skonis beveik nesikeičia. Populiariausiais Lietuvoje vis dar išlieka "Volkswagen", "Audi", "Opel". Pastebima, kad jau antrus metus iš eilės daugėja "Opel" automobilių. Vien tik šiemet jų padaugėjo 10,5 tūkst. Per metus Lietuvos gatvėse beveik penktadaliu - 9,4 tūkst. - padaugėjo ir "Toyota" automobilių",- pasakojo V. Daukšas.

Nors pagal daugelį faktorių Lietuvos automobilių rodikliai prastesni nei Latvijoje ar Estijoje, specialistas įžvelgia ir teigiamų poslinkių - Lietuvos rinka pagal naujų įvežtų automobilių skaičių keturis kartus lenkia Latviją ir Estiją. Be to, pastebima tendencija, kad vis dažniau latviai ir estai atvažiuoja į Lietuvą įsigyti automobilių.

"Per pastaruosius trejus metus Lietuvoje daugėjo 6-10 metų amžiaus automobilių. 2010 jų įvežta 33,6 tūkst., o pernai - 20 tūkst. daugiau. Verta pastebėti, kad pernai 1-5 metų amžiaus automobilių taip pat importuota 4 tūkst. daugiau nei 2010 metais. Šie pokyčiai neleidžia automobilių parkui senti. Šiuo metu vidutinis automobilio amžius Lietuvoje - beveik 14 metų", - konstatavo V. Daukšas.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Paulius Grinkevičius
(6)
(0)
(0)

Komentarai (6)