Įkopusi į pelningiausių kompanijų olimpą „Samsung“ iš karto nusiteikė krizinei situacijai  (1)

„Samsung“ vadovas Lee Kun-hee nori didžiausioje pasaulyje technologijų bendrovėje įvesti krizės mentalitetą, skelbia CNBC. Tai gali pasirodyti keista, žinant, kad „Samsung“ šią savaitę aplenkė „Apple“ pelningiausio išmaniųjų telefonų gamintojo lenktynėse.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nepaisant sėkmės, „Samsung“ vadovas siekia, kad jo įmonė nuolat liktų permainų stadijoje. Taip esą siekiama išvengti kitose įmonėse pasikartojusių atvejų, kai sėkmės aplankytas vadovas bijo rizikuoti savo užtikrinta pozicija ir griebtis naujų idėjų. 

Pavyzdžiui, korporacinė arogancija ir vangumas pražudė „Sony“ ikoniškąjį gaminį „Walkman“ grotuvą. O „Apple“, kuri balandį pirmą kartą per dešimt metų paskelbė apie pelno kritimą, stabdo naujų idėjų badas. 

Šiuo metu nerimas „Samsung“ bendrovėje yra pagrįstas. Nepaisant „Galaxy“ sėkmės, paskelbtos įmonės pajamos iš išmaniųjų telefonų pardavimų buvo menkesnės nei tikėtasi. O jeigu pasitvirtins gandai, kad „Apple“ pradės gaminti pigesnius „iPhone‘us“, „Samsung“ atsidurs liūdnoje padėtyje. 

Analitikai įspėja, kad išmanieji telefonai tampa kasdiene buities preke, o jų gamintojams teks tenkintis mažesne pelno marža bei kęsti didesnę konkurenciją. Be to, birželį smuko „Samsung“ akcijų kaina. 

Skiriasi nuo neformalaus Silicio slėnio

Įmonė neseniai paminėjo jubiliejų: prieš dvidešimt metų Lee Kun-hee pavertė „Samsung“ tarptautiniu prekės ženklu. Įmonės vadovas šia proga išsiuntė visiems 357 tūkst. darbuotojų el. laišką, kuriame jis ragina neužmigti ant laurų, nes tai neleis įmonei pasiekti geresnių rezultatų. 

„Samsung“ griežta politika skiriasi nuo neformalios Silicio slėnio aplinkos. Lee Kun-hee Pietų Korėjoje yra didelė žvaigždė, o visi naujieji darbuotojai turi dalyvauti stovykloje, kur mokomasi apie jų būsimą vadovą. 

Blėstant išmaniųjų telefonų blizgesiui, „Samsung“ visas jėgas meta į naujų technologijų plėtrą. Rugpjūtį „Samsung“ turėtų pradėti prekiauti pirmos kartos produktu: itin plonu OLED televizoriumi. Jo kaina JAV sieks 13 tūkst. JAV dolerių. 

Tai rizikingas produktas, o jo paklausa bus ribota. Tačiau „Samsung“ bando pakartoti savo sėkmę. Prieš dešimt metų kompanija daug investavo į LCD technologijas ir taip sužlugdė „Sony“. Be to, „Samsung“ tapo pagrindine LCD technologijos tiekėja „Apple“ bendrovei. 

Taip pat „Samsung“ bando įlieti šiek tiek Silicio dvasios į savo hierarchišką bendrovę. Ji stato 300 mln. JAV dolerių vertės kūrybinę laboratoriją Silicio slėnyje, kur jauni darbuotojai galės plėtoti savo projektus, nepaisydami vadovų hierarchijos. 

„Naujosios vadybos iniciatyva”

Lee Kun-hee „Samsung“ vadovo postą perėmė po tėvo mirties 1987 metais. Iki tol „Samsung“ gamindavo pigius televizorius ir indaploves bei puslaidininkius ir dalis, kurias naudojo konkurentai. „Samsung“ turėjo du pranašumus: jos darbininkai mokėjo pergaminti brangius japoniškus ir amerikietiškus prietaisus į pigesnius bei turėjo diversifikuotą rinką, tad kilus sunkumams vienur, „Samsung“ išsilaikydavo. Be to, šiandien „Samsung“ žino, ką užsisakinėja jų konkurentai, tai suteikia jiems informacijos. 

Kai Lee Kun-hee perėmė „Samsung“ vairą, įmonės orientacija pasikeitė. Generalinis direktorius sukvietė visus įmonės vadovus į Frankfurtą, kur pristatė „Naujosios vadybos iniciatyvą“ ir pabrėžė aukštos klasės produktų svarbą. 

Frankfurtas buvo pasirinktas dėl savo simbolinės reikšmės – šis miestas po Antrojo pasaulinio karo buvo visiškai atstatytas. 

„Pakeiskite viską, išskyrus savo žmonas ir vaikus“, – tuomet teigė Lee Kun-hee. 

Vardan ritualinės svarbos, Lee Kun-hee vėliau liepė gamyklos darbuotojams į laužą sumesti žemos kokybės telefonus ir faksų aparatus, kurių vertė siekė 50 mln. JAV dolerių. 

Tai suveikė. Nepaisant kelių nesėkmių pradžioje, 2000 metais „Samsung“ transformavo savo negrabių produktų kolekciją į elegantiškų telefonų ir televizorių liniją.

Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
(8)
(0)
(0)

Komentarai (1)