Suskaičiavo, kiek Lietuvoje kainuoja važinėti elektromobiliu (14)
Jau šešis mėnesius elektros skirstymo bendrovės LESTO vykdomi eksperimentai su elektromobiliu „Nissan Leaf“ atskleidė įdomių tiesų – elektromobilis itin parankus intensyviam naudojimui mieste, jį naudojant vasarą ir rudenį be įkrovimo nuvažiuojamų kilometrų skaičius netgi viršija gamintojo nurodomus 199 km. Naudojant darbo užduotims, elektromobiliu LESTO atstovai daugiausiai nuvažiavo iki 1000 km per savaitę, o vidutiniškai – 1000 km per mėnesį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pernai liepos pabaigoje išnuomoto naujo elektromobilio prietaisų skydelis šiuo metu rodo nuvažiuotą bendrą 5000 km atstumą. Vertinama, kad šį kilometrų skaičių pasiekti reikalingos išlaidos elektros energijai sudarytų apie 380 Lt, nors tokį pat atstumą nuvažiuoti įprastu automobiliu bendrovei vidutiniškai kainuoja apie 1800 Lt.
„Vienas LESTO darbuotojas per savaitę nuvažiavo apie 1000 km, tam sunaudojo 165 kWh elektros energijos. Tai rodo, kad nuvažiuoti elektromobiliu 100 km paprastam elektros vartotojui kainuotų nuo 6 iki 8,5 Lt, priklausomai nuo turimo elektros energijos tarifo. Tai itin geras rezultatas, kadangi įprastu tokios klasės automobiliu nuvažiuoti 100 km kainuotų apie 30–40 Lt. Naudodami elektromobilį beveik per 6 mėnesius jau sutaupėme 1800 Lt degalams, į aplinką išmetėme 500 kg mažiau CO2 dujų, o svarbiausia, kad elektromobilis visiškai patenkino jam keltus reikalavimus“, – teigia Mantas Vaskela, LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas.
Per 6 mėn. elektromobilis išmėgintas įvairiose situacijose: jį LESTO inžinieriai naudojo kaip tarnybinį automobilį vykti pas klientus tikrinti ir keisti apskaitos prietaisų, bendrovės vadovai pakaitomis jį naudojo kaip transporto priemonę dalykiniams susitikimams, taip pat automobilis naudojamas įmonės reprezentacijai. Elektromobiliu ne kartą važiuota iš Vilniaus į Kauną ir atgal. Dabar elektromobilis intensyviai bandomas žiemą. Jo nuvažiuojamas atstumas, esant šalčiams (-5 laipsnių), sumažėjo maždaug iki 130km, kuomet automobilio salone buvo palaikoma 18 laipsnių temperatūra.
„Planuojant didesnio atstumo keliones, svarbiausia nuvykus surasti elektros lizdą, kuriame galima būtų elektromobilį bent kiek įkrauti. Kadangi tarp Vilniaus ir Kauno atstumas sudaro apie 100 km, pakakdavo bent valandos įkrovimo iš įprasto elektros lizdo, kad baterija pasikrautų trūkstamam atstumui įveikti grįžtant. Organizuojant tokias tolimesnes keliones visuomet įpratome planuoti ir iš anksto bateriją įkrauti visiškai“, – teigia M. Vaskela.
Naujausio „Nissan Leaf“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti greičiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230 V įtampos tinklo, tiesa, tuomet įkrovimas vidutiniškai užtrunka apie 6 valandas.
Pasak M. Vaskelos, labiausiai elektromobilio potencialas atsiskleidžia mieste – jis beveik nenaudoja energijos stovėdamas „kamščiuose“, yra itin dinamiškas, kadangi elektrinis variklis neturi pavarų ir leidžia įsibėgėti tolygiai, turi didelį sukimo momentą, kuris tolygus prie bet kokių apsukų – net automobiliui įsibėgėjant. Itin didelių privalumų naudojant elektromobilį mieste suteikia galimybė važiuoti eismo juostomis, skirtomis viešajam transportui, automobilį nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse.
„Tikrai neįprastas jausmas pajudėti iš vietos elektromobiliu – atrodytų, jis turėtų būti lėtas ir nerangus, tačiau yra visiškai priešingai. Įsibėgėjimas, stipriau spustelėjus akseleratorių, yra itin greitas ir stabilus. Važiuoti elektromobiliu smagu, jame Įdiegta naujausių technologijų, kurios paprastai nebūdingos šios klasės automobiliams, – teigia M. Vaskela. – Taip pat automobilį galima valdyti nuotoliniu būdu – telefono programėle. Tai ypač patogu žiemą, kai galima automobilį pasišildyti prieš išeinant į lauką, ir kelionę pradėti šiltai. O geriausia – jei tą darome elektromobilį prijungę prie elektros tinklo – tai visai neeikvoja baterijoje sukauptos elektros“.
LESTO planuoja prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje įrengti pirmąją greitosios įkrovos stotelę.