A. Guoga: per „Facebok“ praradau milijonus  (0)

Investuotojo Antano Guogos vardo trumpinį šiandien galima matyti net keliuose skirtinguose prekės ženkluose, tačiau jis atsargiai kalba apie savo sėkmę, nes ji pagrįsta didele, bet paskaičiuota rizika.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Esu daug metų praleidęs Australijoje, todėl mano mąstymas gali būti kitoks. Esu pokerio žaidėjas ir rizika galiu kitaip skaičiuoti. Katei nulupti odą nėra vieno būdo, taip ir internete yra 100 būdų kaip būti sėkmingu“, - savo pranešimą „Internetinio verslo sėkmės taisyklės“ progreso konferencijoje „Login 2014” pradėjo A. Guoga.

Jo karjera prasidėjo 20 metų „CityBank“ maklerio pozicijoje, nuo tada, pasak A. Guogos, jis kiekvieną verslą mato kaip įvykį, kuriam taikoma statistinės sėkmės tikimybės taisyklės.

Verslo idėja turi būti it religija

A. Guoga pabrėžė, kad šiandieninė rinka yra kupina galimybių ir nišų, tačiau vien to nepakanka, kad taptum sėkmingu. Po tokio pastebėjimo į sceną jis pakvietė drabužių keitimosi platformos „Mano drabužiai“ įkūrėją Mildą Mitkutę.

„Idėjos gimusios netikėtai gali netgi pakeisti pasaulį. „Mano drabužiai“ susikūrė prieš penkerius metus, kai pamačiau, kad mano drabužiai netelpa į lagaminą. Nusprendžiau, kad būtų puiku suburti drauges, kurios galėtų keistis ir parduoti rūbus, nes maniškiai dar ir etiketes turėjo. Šiandien tai yra verslas ir su juo planuojame užkariauti pasaulį“, - prisiminė dabartinio „Vinted“, sulaukusio apie 70 mln. litų investicijos, vadovė.

A. Guoga pabrėžė, kad investuojant jam dažniausiai svarbi ne idėja, o pats žmogus. Jis turi būti solidus, „savo rogėse“ ir tas, kuriam jo verslo idėja yra kaip religija.

„PokerNews“, „Vinted“ yra numeris vienas pasaulyje ir to nesunku pasiekti, jei tai yra tavo religija. Tiesa, visoms idėjoms reikia nišos. Ji negali būti kažkur tik Kaune, tai turi būti visas pasaulis. „TonySports“ neturi rinkos Lietuvoje, nes mes jau dabar esame visame pasaulyje“, - kalbėjo jis.

Investuotojas pastebėjo, kad šiame dešimtmetyje nėra tokių didelių verslo konglomeratų kaip „General Electric“, todėl labai svarbus rinkos nišiškumas ir jos siaurumas, o pati verslą galima pradėti iš namų, kadangi technologijos leidžia būti matomam milijardams žmonių.

„Facebok‘e“ prarado milijonus

„Be „Google“ daryti verslo neįmanoma. Dėl to reikia investuoti į prekės ženklą, kad šis būtų matomiausias paieškos sistemoje“, - apie šiuolaikinį matomumą versle kalbėjo A. Guoga.

Tiesa, jis pripažino, kad dėl matomumo socialiniame tinkle jis neberizikuos, nes ten yra praradęs apie porą milijonų litų.

„Kai turi daug „like‘ų“, jų vertė yra abejotina. „Facebook“ tikslas yra juos parduoti. Visgi tai yra laikinas dalykas: vieną dieną tave augina, kitą – žudo. Neverta investuoti, nes „Facebook“ esantys žmonės nesikonvertuoja į kitą aplinka. „Coca Cola“ turi milijardus „like“ savo paskyroje. Ar tai verta? Manau, kad ne“, - portalui ekonomika.lt sakė A. Guoga.

Jauniems verslininkams jis kaip tik patarė savo jėgas išbadyti jau seniai egzistuojančiose platformose, kurios veda į tikrus klientus.

„Ebay“ nėra prasta vieta pradėti verslą, nes gali pradėti prekiauti per čia, jei neturi pradinio kapitalo. Taip atrasi savo rinką ir klientus. Tuo tarpu „Facebook“ nėra ta platforma, kurioje reikia daug investuoti, nes mažai daug kam yra pasisekę“, - svarstė pranešėjas.

Rizika paremta formule

A. Guogos parodytas Kelly kriterijus tapo lyg panacėja klausytojams, nes šie pradėjo fotografuoti formulę, pagal kurią pokerio žaidėjas skaičiuoja ne tik lošime, bet ir investavime.

„Kiekvienas verslas kaip ir kortos atsivertimas yra įvykis ir yra matematiška sėkmės ir bankroto tikimybė. Nauduojuos Kelly kriterijumi ir intuicija. Iš esmės aš visais tikiu ir jei investicija nepavyksta, tai yra mano kaltė“, - apie savo sėkmę kalbėjo jis.

Paklaustas, kokios didžiausios jo klaidos investuojant, pranešėjas nusijuokė, kad tokių yra turėjęs ir ne vieną.

„Padariau tiek daug klaidų ir investicijų, bet blogiausia yra prisirišti prie idėjos per ilgai. Reikia mokėti paleisti investiciją laiku. Reikia kuo anksčiau nukirpti investiciją ir judėti toliau. Tiesa, aš kalbu iš savo pozicijos ir kiekvienas turi turėti savo būdą“, - apie investicijų dinamiką kalbėjo A. Guoga.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Karolis Birgilas
(9)
(0)
(4)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: