Įspūdingiausios pasaulio mašinos (II d.): oro uostų monstrai (Video) (6)
Jei ne šie technikos pasaulio keistuoliai, mūsų gyvenimas ir kasdienybė nebūtų tokia, kokia yra dabar. Ten, kur šie monstrai darbuojasi, žmonių stengiamasi neprileisti. Tęsiame straipsnių ciklą, skirtą įspūdingiausioms pasaulio mašinoms. Jūsų dėmesiui – antroji ciklo dalis, kurioje kviečiame susipažinti su lėktuvus aptarnaujančiais oro uostų technikos monstrais.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1. Gimęs šliaužoti: robotizuotas lėktuvų vilkikas Taxibot
Galingos sparnuotos mašinos – dangaus užkariautojos – ant žemės virsta kone bejėgėmis. Didžiulio oro lainerio varikliai pernelyg galingi, triukšmingi, ant žemės sunaudoja pernelyg daug ypač brangaus aviacinio kuro. Tad nuo terminalo prie terminalo lėktuvus tampo specialūs vilkikai. Jų vairuotojai savo veiksmus koordinuoja su lėktuvo ekipažu. Izraelio bendrovė IAI kuria naujos kartos lėktuvų vilkiką Taxibot. Jis unikalus tuo, kad bus valdomas iš lėktuvo pilotų kabinos.2. Pasiekti dangų: autoliftas Mallaghan CT8000
Kad konteinerius su maistu keleiviams būtų galima pristatyti į Boeing 747 ar Airbus A380 kalibro lainerių saloną, krovinį reikia iškelti į maždaug 7-8 metrų aukštį (tokiame aukštyje yra įrengti lainerių krovininio skyriaus liukai). Kaip tik tam skirtas autoliftas Mallaghan CT8000, kuris gali būti montuojamas ant įvairių sunkvežimių bazės. Keliamoji galia – 5,5 tonos, maksimalus aukštis – 8,4 metro.3. Ledokšnių siaubas: lėktuvus nuo ledėjimo apsauganti technika
Ledo plutelės susiformavimas ant sparnų ar lėktuvo korpuso kur kas pavojingesnis nei plikledis kelyje. Todėl kiekvienas stambesnis oro uostas turi nors po vieną keistą mašiną, kuri angliškai vadinama "de-icer". Šių agregatų paskirtis – pašalinti ant lėktuvo susidariusį ledo lukštą, o visą korpusą ir sparnus apipurkšti specialiu skysčiu, kuris apsaugo nuo ledėjimo, kol lėktuvas pakyla į orą.4. Bambos nesiekiantis elektrinis nykštukas-galiūnas: vilkikas VOLK EFZ 100 N
Ši daugiafunkcinis nykštukas su visiškai elektrine transmisija sugeba įvairiausių dalykų. Dažniausiai jis zuja po oro uosto teritoriją, tempdamas konteinerius arba bagažo priekabas. Tačiau iškilus poreikiui, šis juokingas, galingiems laineriams iki bambos vargiai tesiekiantis nykštukas sugebėtų patempti ir pačius didžiausius keleivinius lainerius Boeing 747 ar Airbus A380. Maksimali tempiamoji galia – 100 tonų.5. Didžiausias pasaulyje: peroninis autobusas Van Hool AP2375
Oro uostuose pasirodžius ypač dideliems oro laineriams (pvz., Airbus A380), belgų bendrovė "Van Hool" pagamino didžiausią pasaulyje peroninį autobusą AP2375. Jo salone telpa 160 keleivių: 146 stovimos ir 14 sėdimų vietų.
Įdomu tai, kad autobusas turi net šešias durų sistemas: po dvi iš abiejų šonų ir po vienas autobuso priekyje ir gale.