Naujas „Google“ planas – užkariauti jūsų namus  (0)

Artėjanti daiktų interneto era itin domina technologijų kompanijas. Jos tiki – ir investuoja – į produktus, kurie pakeis ir palengvins žmonių buitį, taps jų gyvenimo dalimi. Itin didelį dėmesį tam skiria „Google“, o jos didžiausia ambicija – valdyti žmonių namus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kad daiktų internetas yra prioritetinė sritis, „Google“ įrodė anksčiau šįmet už 3,2 mlrd. dolerių (8 mlrd. Lt) įsigijusi termostatų ir dūmų detektorių gamintoją „Nest Labs“. Dabar ši kompanija paskelbė naują programą, kuria ragina programuotojus integruoti kitus produktus ir paslaugas su jos įrenginiais. Ką gi tai reiškia?

Pastaraisiais metais rinkoje pasirodė daug įvairių produktų, kurie jungiasi prie interneto, pradedant dantų šepetėliu, analizuojančiu burnos higienos įpročius, baigiant durų užraktu, kuris SMS žinute praneša apie bandymą juo pasinaudoti.

Visi šie įrenginiai – dalis ateities išmaniųjų namų. Bet tikrai išmanūs namai taps ne tik juos užpildžius kasdieniais, tik „protingesniais“, įrenginiais. Svarbu, kad šie daiktai būtų sujungti vieni su kitais.

Būtent tokį tikslą išsikėlė „Nest Labs“. Jos programa leidžia praktiškai bet kokį įrenginį (nuo namų apšvietimo iki automobilio ar sportinės apyrankės) prijungti prie termostato ir dūmų detektoriaus. Taip siekiama, kad namai taptų saugesni, taupytų energiją, o sistema pati tobulėtų.

Kad programa greičiau įsivažiuotų, „Nest“ paskelbė partnerystę su įvairiais gamintojais, pvz., „Mercedes-Benz“, „Jawbone“, „Whirlpool“, „Logitech“, „Chamberlain“, LIFX ir IFTTT.

Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ automobilis gali pranešti „Nest“ įrenginiui, kada grįši namo, taigi termostatas automatiškai pradės šildyti (arba vėsinti) namus, kad pravėrus duris temperatūra būtų ideali.

Arba „Jawbone“ išmaniajai apyrankei užfiksavus, kad nubudote, termostatas pradės šildyti (ar vėsinti) namus dar neiškėlus kojos iš lovos.

Išvykus iš namų „Whirlpool“ skalbyklė ir džiovyklė pasirūpins, kad, pasibaigus ciklui, drabužiai būtų švarūs ir lygūs. Arba, jei savininkas išvyko ilgesniam laikui, džiovyklė gali vykdyti ilgesnį, energiją taupantį ciklą.

O „Nest Protect“ sistemai užfiksavus dūmus arba anglies monoksido kiekio padidėjimą, LIFX lemputės gali įsižiebti raudonai ir informuoti apie gresiantį pavojų (tai svarbu klausos negalią turintiems žmonėms).

Tai – tik keli paprasti pavyzdžiai. „Nest“ tikisi, kad programai įsivažiavus pasirodys dar daug netikėtų, naudingų idėjų. Tuo gali pasinaudoti ne tik didelės kompanijos, bet ir pavieniai programuotojai.

„Mes net neįsivaizduojame, ką žmonės padarys ir tai yra vienas iš dalykų, dėl ko ši programa yra tokia jaudinanti. Panašiai, kaip išleidus „iPhone“, jame buvo „Apple“ sukurtų aplikacijų, bet vėliau žmonės sukūrė tūkstančius kitų, – sakė „Nest“ įkūrėjas ir viceprezidentas Mattas Rogersas. – Mes buvome surengę vidines dirbtuves, kad pažiūrėtume, ką žmonės gali sugalvoti. Vienas programuotojas sukūrė šabo aplikaciją, kad temperatūra būtų pastovi nuo penktadienio vakaro iki šeštadienio nakties, nes jis buvo žydas. Kitas savo namus sujungė su „Twitter“ ir per šį tinklą pranešdavo, kada grįžta.“

„Nest“ reikalauja, kad visos programėlės iš anksto informuotų vartotojus apie tai, kokia informacija jiems reikalinga ir kodėl. Be to, programuotojams nėra siunčiama informacija, kuri leistų identifikuoti vartotojus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(4)
(0)
(4)

Komentarai (0)