Neblėstančią „Renault“ aistrą automobilių sportui dar kartą primins įspūdingo dizaino ir išskirtinių techninių charakteristikų lenktyninis „Renault Sport R.S. 01“. Koncepcinių automobilių pasaulio įkvėpta išorė ir atkaklumas konstruojant rasti efektyviausią aerodinaminę prispaudimo jėgą akivaizdžiai byloja apie „Renault Sport R.S. 01“ glūdinčius „Renault“ sportinių automobilių genus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Jo techninės charakteristikos – tikras aukščiausios „Renault Sport“ kompetencijos atspindys. Dėl monokoko važiuoklės, kuri pagaminta iš anglies pluošto, „Renault Sport R.S. 01“ sveria mažiau nei 1100 kg, o kadangi variklis išvysto didesnę nei 500 AG galią, automobilio maksimalus greitis yra didesnis nei 300 km/val. Nuo 2015 m. „Renault Sport R.S. 01“ bus viena naujojo „World Series by Renault“ čempionatų etapo – „Renault Sport Trophy“, kuris tuo pačiu taps ir tramplinu į profesionalų GT ir ištvermės čempionatus, žvaigždžių.
„Automobilis „Renault Sport R.S. 01“ – tai išskirtinio dizaino lenktyninis automobilis, simbolizuojantis „Renault“ aistrą automobilių sportui. Laurenso van den Ackerio ir jo komandos pastangos bei entuziazmas nenuėjo veltui: įspūdingos konstrukcijos linijos savaime byloja apie nepaprastus šio automobilio siekius, o po išraiškingu kėbulu slypi „Renault Sport Technologies“ pažangiausių technologijų sistemos.
Mes norime ne tik pasiekti pažangiausią techninių charakteristikų lygį, bet ir suvirpinti tiek paties vairuotojo, tiek ir žiūrovų širdis. Jei reikėtų „Renault Sport R. S. 01“ apibūdinti keliais žodžiais, galėčiau pasakyti, kad jis yra puiki „Renault DeZir“ grožio ir „Formula Renault 3.5“ techninių charakteristikų sąjunga!“
„Renault Sport R.S. 01“ – tai įspūdingas lenktyninis automobilis, pagamintas pagal pačias geriausias GT klasės tradicijas. Aukščiausio lygio „Renault Sport R.S. 01“ lenktyninės charakteristikos puikiai iliustruoja „Renault Sport“ profesionalumą ir gebėjimą kurti tokius lenktyninius automobilius, kurie tikrai atskleis būsimuosius GT arba ištvermės lenktynių čempionus“, – sako Patrice Ratti, „Renault Sport Technologies“ generalinis direktorius
Skelbiama, kad „Renault Sport R.S. 01”, kurį pamačius, suvirpa visų automobilių mėgėjų širdys, bus vienas galingiausių pasaulyje GT klasės lenktyninių automobilių. Tiek piešiant pirminį kėbulo eskizą, tiek ir vėliau rengiant detalius brėžinius, kiekvienu pieštuko brūkštelėjimu siekta dvejopo tikslo: „Renault Sport R.S 01“ turi tapti kultiniu bendrovės „Renault“ automobiliu, o nuolat ieškant efektyviausių aerodinaminių sprendimų, būtina pagerinti ir jo veikimą trasoje.
Kaip ir visų kitų „Renault“ automobilių, kuriuos sukūrė Laurenso van den Ackerio vadovaujama konstruktorių komanda, „Renault Sport R.S 01“ priekis papuoštas ypač svarbiu akcentu – reljefišku „Renault“ logotipu. Įspūdingą automobilio plotį – 2000 mm, esant 1116 mm aukščiui, dar labiau sustiprina firminiai LED dienos žibintai, išdėstyti palei stabdžių aušinimo gaubtus.
Žemas profilis, kurį dar paryškina papuošimai, einantys nuo žibintų iki šoninių oro angų, yra charakteringa GT klasės automobilių ypatybė. Nuosvyrų disbalansą diktuoja automobilio architektūra ir mėginimai optimaliai paskirstyti svorį. Iki laikančiųjų sparnų nusitęsiantys langai ir išlinkusi galinio kapoto forma irgi pabrėžia konstruojant pasirinktus sprendimus.
Skulptūriškos „Renault Sport R.S. 01“ linijos primena 2010 m. pristatytą koncepcinį automobilį „DeZir“. Piešdamas pirminius eskizus, dizaineris Akio Shimizu įkvėpimo sėmėsi ir iš „Renault Etoile Filante“ (lietuviškai „krintanti žvaigždė“) – automobilio-rekordininko, kuris 1956 m. ant Bonevilio ežero pasiekė 300 km/val. greitį!
Apatinis oro srauto skaidytojas oro srautą nukreipia į už priekinių ratų įtaisytas angas, pro kurias oras yra pašalinimas. Šios angos, kurios eina palei duris, vėliau pakeičia formą ir tampa tarpinio aušintuvo oro ėmikliais, taip užtikrindami veiksmingą turbokompresorių aušinimą.
Jei pažvelgtume už reguliuojamo sparno, matytume, kaip vyksta procesas: ištraukdamas po plokščiu dugnu einantį oro srautą, galinis difuzorius „stumia“ „Renault Sport R.S 01“ į trasą. Didžiulis šios sistemos pranašumas yra tas, kad ji nesukuria jokio pasipriešinimo, taigi, nesudaro sunkumų pasiekti didžiausią greitį.
Ant difuzoriaus viršaus – du atskiri išmetamųjų dujų vamzdžiai ir LED žibintai, gražiai užbaigiantys originalią žibintų sistemą, kuri eina beveik per visą „Renault Sport R.S. 01“ plotį.
Didžiulio dėmesio, kurį konstruktoriai skyrė aerodinaminėms savybėms, rezultatas tiesiog puikus: „Renault Sport R.S. 01“ pasiekti veikimo parametrai gali panokti GT3 ir priartėti prie DTM klasės automobilių. CI (keliamosios galios koeficientas) ir CdA (aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas) panašus į automobilių „Formula Renault 3.5“.
Esant didžiausiam 300 km/val. greičiui, 1,7 metrinių tonų prispaudimo jėga prilygsta „Formula Renault 3.5“, kuris „World Series by Renault“ lenktynėse laikomas etaloniniu automobiliu, prispaudimo jėgai.
„Renault Sport R.S. 01“ techninės charakteristikos nė kiek neatsilieka nuo jo įspūdingo dizaino. Iš anglies pluošto pagaminta monokoko važiuoklė veiksmingai apsaugo vairuotoją, o automobilio svoris – tik 1100 kg. Gale sumontuotas „Nismo V6“ 3,8 l variklis su dviem turbokompresoriais, kuris išvysto didesnę nei 500 AG galią, suporuotas su „SADEV“ septynių bėgių nuoseklaus perjungimo pavarų dėže. Anglies pluošto stabdžiai ir specialios „Michelin“ padangos liudija, kad „Renault Sport R.S. 01“ – tai pats tikriausias „Renault Sport Technologies“ profesionalumo techninėje srityje įrodymas.
„Renault Sport R.S. 01“ konstravimo procesą, kuris vyko pasitelkus pažangiausius techninius partnerius, prižiūrėjo inžinierius Christophe Chapelainas.
Kad automobilis atitiktų numatytus svorio ir saugos parametrus, konstruktoriai natūraliai pasirinko iš anglies pluošto pagamintą monokoko važiuoklę. Kaip ir automobilio „Formula Renault 3.5“ atveju, važiuoklę konstravo ir gamino Italijos bendrovė „Dallara“. Korpuso, kuriame yra 150 litrų degalų bakas, viršuje įrengtas plieninis apsauginis rėmas.
Priekyje esanti smūgio amortizavimo dėžė absorbuoja smūgio iš priekio poveikį, o į laivo forštevenį panaši forma leido dar labiau pagerinti aerodinamines savybes. Dar viena smūgio amortizavimo dėžė, kuri atlieka tokį pat vaidmenį, kaip ir esanti priekyje, įrengta prie pavarų dėžės. Visas šis techninis mazgas atitinka FIA LMP1 2014 m. saugos standartus.
Baigiamasis saugos užtikrinimo akcentas – tai sustumiama vairo kolonėlė ir su HANS sistema suderinama šešiuose taškuose įtvirtinta „Sabelt“ sėdynė.
Variklis pritvirtintas iš anglies pluošto pagaminto monokoko važiuoklės smūgio paskirstymo pusėje ir viršuje, prie apsauginio rėmo. „Nismo“ parengtas 3,8 l V6 variklis su dviem turbokompresoriais – iš „Nissan GT-R“. Jei palygintume su serijiniu modeliu, pagrindinis skirtumas yra sausa alyvos surinkimo sistema, kuri ilgo posūkio atveju neleidžia alyvai banguoti. „Pestel“ elektroniniame valdymo bloke įdiegta traukos kontrolės sistema.
Turbokompresoriaus spaudimas nustatytas taip, kad automobilis išvystytų 500 AG galią, kai didžiausias sukimo momentas yra didesnis kaip 600 Nm. Dėl šių parametrų „Renault Sport R.S. 01“ pagal technines charakteristikas patenka tarp GT3 ir DTM klasės automobilių.
„Nismo“ variklis suporuotas su išilgine septynių bėgių „SADEV“ pavarų dėže. Žvilgtelėjus į biudžeto valdymo reikalus, matyti, kad ta pati pavarų dėžė bus naudojama visose trasose. Tačiau bus galimybė reguliuoti diferencialo blokavimo sistemos išankstinę apkrovą.
Nuoseklaus perjungimo kontrolės sistemą, kurią įjungia vairo mentės, valdo XAP elektromagnetinė pavara. Sankaba, kurią specialiai sukūrė „ZF Race Engineering“, neleidžia varikliui užgesti, o jos tarnavimo laikas yra gerokai ilgesnis.
Sukibimą pirmiausia garantuoja aerodinaminė prispaudimo jėga, todėl šis aspektas ir atsispindi pakabos konstrukcijoje. Kaip ir sportinių automobilių prototipų atvejais, naudojamos dvigubos skersinės svirtys su stūmikliais ir „Öhlins“ demferiai. Kompresija ir atšokimas reguliuojamas, o sistemų vieta – abiejose priekinėse kėbulo pusėse ir gale, išilgai pavarų dėžės.
Stabdžių sistemą sudaro 380 mm iš anglies pluošto pagaminti „PFC Brakes“ diskai su šešių stūmoklių įtvaru. Tai – puikus efektyvumo ir patvarumo santykis. „Renault Sport R.S. 01“ įrengta ir „Bosch Motorsport“ ABS sistema.
Bendrovė „Michelin“, kuri yra „Renault Sport Technologies“ visų automobilių sporto produktų gamybos partnerė, sukūrė specialias 18 colių padangas, kurios montuojamos ant originalaus dizaino ratlankių su centrine veržle.
„Renault Sport“, kuri turi jau 40 metų automobilių sporto varžybų organizavimo patirtį, automobiliu „Renault Sport R.S. 01“ atveria naują savo istorijos puslapį. Tikimasi, kad naujasis automobilis bus tarytum šviežio oro pliūpsnis klientų automobilių lenktynėse ir padės dar lengviau atrasti tiek talentingus profesionalus, tiek ir vairuotojus mėgėjus.
„Renault Sport R.S. 01“ lenktyniaus „Renault Sport Trophy“ lenktynėse, kur ir bus palygintas su kitais. Vieno tipo automobilių lenktynės, kurios nuo 2015 m. taps „World Series by Renault“ čempionatų dalimi, atvers naujas galimybes bendroms profesionalų ir mėgėjų komandoms bei taps tramplinu į GT, DTM, ELMS ir WEC čempionatus.
Sukūrusi efektyviausias programas vienviečiams, „Renault Sport Technologies“ dabar nori kai ką naujo pasiūlyti ir hečbekams. „Renault Sport Trophy“ lenktynės, kurios vyksta tarp „Renault Clio“ renginių ir profesionalų čempionatų (WEC, DTM ir Japonijos „Super GT“), plačiai atveria kelius tiek geriausiems profesionalams, tiek ir mėgėjams.
2015 m. sezone galės dalyvauti dvidešimt profesionalų ir mėgėjų komandų, kurios klasifikuojamos pagal FIA Ištvermės lenktynių (WEC) taisykles. „World Series by Renault“ trasose susitinkantys varžovai turės progą dar daugiau lenktyniauti: jie galės dalyvauti tikrame vieno tipo automobilių lenktynių čempionate „Renault Sport Trophy“.
Šiuo metu numatyta, kad per trijų dienų, kurios apims ir savaitgalį, lenktynes vieno automobilio ir vieno vairuotojo buvimo trasoje laikas bus daugiau nei keturios valandos.
Rengiant „Renault Sport Trophy“ lenktynes, ypač naudinga bus ilgalaikė „Renault“ sukaupta automobilių lenktynių patirtis. Techninis sąžiningumas, sportinė etika ir išlaidų kontrolė bus svarbiausi šių lenktynių prioritetai. „Renault Sport R.S. 01“ techniniame aprašyme nustatyta, kad visas automobilio techninis aptarnavimas atliekamas kas antrą sezoną, taigi, eksploatavimo išlaidos bus mažesnės.